Ja, det enda motargumentet jag hittat mot klippning är att det inte är snyggt.Klipp.
Men en hund måste kunna fungera också. Att behöva lida av sin päls för att den är snygg när den är lång känns inte som ett hållbart argument.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det enda motargumentet jag hittat mot klippning är att det inte är snyggt.Klipp.
Istället för spraybalsam kan du pröva glansmedel för häst, mer för pengarna dåJa, det enda motargumentet jag hittat mot klippning är att det inte är snyggt.
Men en hund måste kunna fungera också. Att behöva lida av sin päls för att den är snygg när den är lång känns inte som ett hållbart argument.
Japp. vid tillfälle ska jag skaffa min gamla kompis Carr&Day&Martin Mane & TailIstället för spraybalsam kan du pröva glansmedel för häst, mer för pengarna då
Säger detsamma ,han är ju ändå ingen utställningshund, så klipp!Klipp.
Milou var så duktig igår. Han gick runt på ett fält och nosade och sprang och allt som hundar göra, hela tiden nära. Han hittade ett hål i marken som han tyckte var spännande, plötsligt springer han till mig och duttar till mig med ena tassen på benet och visar att något hände vid hålet. Det visade sig att det var 2 råttor som kom ut ur hålet.
Så skönt att han hittills har visat noll jaktintresse, råttorna sprang ju förbi med bara några centimeters avstånd och sen vidare och han valde mig istället för att springa efter dom.
Och fascinerande att skvallerträningen vi gjort inom andra områden verkar fungera även här i en situation som vi sällan eller aldrig befinner oss i och att han sprang till mig och visade att något hände istället för att följa efter.
Duktiga Milou
Har det blivit ett problem för er?Själv har jag råkat lära min att jaga kråkor och skator . Det var väldigt lätt att lära honom det. Däremot kanske inte helt bra .
Nej, inte något jobbigt problem i alla fall. Kan bli lite överraskad om jag inte uppmärksammat fåglarna och Frej plötsligt far ut i kopplet och stormskäller. Men jag tänker inte förstärka det något mer. Är nog bättre att försöka lära honom skvallra fint som din hundHar det blivit ett problem för er?
Ja skvallerträning är suveränt, har tränat så med både Alvin och Milou. Väldigt användbart i många sammanhang.Nej, inte något jobbigt problem i alla fall. Kan bli lite överraskad om jag inte uppmärksammat fåglarna och Frej plötsligt far ut i kopplet och stormskäller. Men jag tänker inte förstärka det något mer. Är nog bättre att försöka lära honom skvallra fint som din hund
Ja nu när jag är tillbaka på jobbet och sambon är vinterledig från asfalten så lyfter Hella inte ens på örat när jag går upp vid 6. Icke att hon ska upp om hon inte måsteTycker det är lite komiskt hur olika hundars personligheter kan vara trots att de är samma ras.
Jag kliver upp 6:30 varje morgon och valpen vaknar så fort jag kliver ur sängen och vill helst ha mat serverad samma sekund (trots att hon får ett sent kvällsmål). Men den stora hunden ligger alltid kvar. Brukar rasta valpen, klä mig, ge barnen frukost och sedan ropa på den stora hunden. Jag hör honom sucka varje gång
Sen går han motvilligt ner till mig. När jag serverar frukosten viftar valpen så mycket på svansen att hon nästan välter medan stora hunden tittar på mig med blicken ”redan frukost?”.
Efter ha ätit går han och lägger sig i soffan. Om jag vill att han ska ut och morgonkissa tittar han på med mig med ovilja.
Allt före Kl 9 är tidigt för honom. Får han välja ligger han kvar på övervåningen och sover
Kanske blir valpen inte lika morgonpigg när hon blir äldre? Båda mina har förlängt sovtiden och tiden att vänta i sängen med flera timmar när dom växt upp.Tycker det är lite komiskt hur olika hundars personligheter kan vara trots att de är samma ras.
Jag kliver upp 6:30 varje morgon och valpen vaknar så fort jag kliver ur sängen och vill helst ha mat serverad samma sekund (trots att hon får ett sent kvällsmål). Men den stora hunden ligger alltid kvar. Brukar rasta valpen, klä mig, ge barnen frukost och sedan ropa på den stora hunden. Jag hör honom sucka varje gång
Sen går han motvilligt ner till mig. När jag serverar frukosten viftar valpen så mycket på svansen att hon nästan välter medan stora hunden tittar på mig med blicken ”redan frukost?”.
Efter ha ätit går han och lägger sig i soffan. Om jag vill att han ska ut och morgonkissa tittar han på med mig med ovilja.
Allt före Kl 9 är tidigt för honom. Får han välja ligger han kvar på övervåningen och sover
Jag tror också att hon kommer bli lika trött som den stora hunden så småningom. Har aldrig levt med en morgonpigg hund och är inget jag önskar hellerKanske blir valpen inte lika morgonpigg när hon blir äldre? Båda mina har förlängt sovtiden och tiden att vänta i sängen med flera timmar när dom växt upp.