Långpromenad i snö idag, glada hundar som fick springa lösa en hel del och jag har fått krypa ner i soffan nu.
Nessie och charmtrollet Nano
Nessie och charmtrollet Nano
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men lilla vännen dåMitt lilla parveldjur lyckades ramla i trappen. Vi var alla på nedervåningen och jag skulle upp och hämta ngt. Hon väntade kvar med husse tills hon fattade att jag gått upp. Då kutade hon efter mig. Sen hör jag bara hur det brakar till och hon ramlar och skriker. Sen kom hon farandes i 300 knyck och skulle typ in under min hud för att hon blev så rädd.
Veterinären var rätt säker på att hon kommer bli bra igen trots viss nervpåverkan baktill. Han trodde inte det var diskbråck som måste opereras iaf. Så nu har hon vilat och fått Metacam ett tag och vill INTE vila/vara still mer.
Men hon är fortf lite vinglig bak i vissa lägen. Så hon tvingas hålla sig i skinnet och ha tråkigt. Hon får bara ut på toa och ska bäras i trapp, upp i möbler etc.
Veterinären tyckte det var mkt hoppfullt att hon redan är så mkt bättre. Jätteskönt!
Vi har också kört någon behandlingslampa på ryggen och bakknä här hemma. Tur med sambo som har lite såna prylar!
Stackars lille klant-rumpan!
Ja, hon är liksom så rörande den där lilla, übervänliga pyttehunden.Men lilla vännen då
Låter som vi har helt olika hundar igen.Jag har ju en liten frökenhund. I facebook på rasgruppernas sidor visas hundar i täcken och varma kläder.
Här har vi nu minus 13 och min voffi ligger tryckt mot altandörren där det drar lite kallt. Han uppskattar uppenbarligen inte att bo med en fryslort till matten som gärna har rejält varmt inomhus. Betongplattan framför vedspisen, som är iskall, är ett annat favoritställe.
Tror du tar saker lite väl allvarligt. Tinja var inte kelig förrän hon var 2 år, visst att hon sov i sängen och låg i soffan men pysslade man för mycket med henne så gick hon och la sig någon annanstans.
Min rör-mig-inte-hund har legat och sovit i mitt knä en lång stund framför datorn. Vi tittar på Talang..
Jag har misströstat att det någonsin skulle hända. Visst har jag kunnat tvinga honom att ligga i knäet men han har trampat runt och velat ner efter en stund.
Nu slappande han av, lutade sig mot mig och låg stilla. Länge.
Är lite gråtmild just nu.
Min rör-mig-inte-hund har legat och sovit i mitt knä en lång stund framför datorn. Vi tittar på Talang..
Jag har misströstat att det någonsin skulle hända. Visst har jag kunnat tvinga honom att ligga i knäet men han har trampat runt och velat ner efter en stund.
Nu slappande han av, lutade sig mot mig och låg stilla. Länge.
Är lite gråtmild just nu.
Men hjälp. Gör du inte egna tolkningar nu?Tror du tar saker lite väl allvarligt. Tinja var inte kelig förrän hon var 2 år, visst att hon sov i sängen och låg i soffan men pysslade man för mycket med henne så gick hon och la sig någon annanstans.
Vissa hundar föredrar dessutom olika saker. Tinja gillar att bli pysslad med i ansiktet och på huvudet, om hon ber om det. Annars föredrar hon kroppen, allra helst att man kliar henne längs frambenen och i armhålorna Hon är en otroligt trygg hund.
Asni som är osäker av sig har alltid varit extremt närgången. Så att en hund inte är kelig av sig behöver inte betyda att hunden är osäker eller osocial.
Jag kom att tänka på dig och Torstens hårömhet när jag letade förgäves efter en borste bara för att konstatera att jag nog måste skaffa en ny.Det skulle jag gjort på varenda en av mina tidigare hundar.
Den här är HYSTERISKT håröm.
Skulle inte förvåna mig, jag har grannar som klagat till kommunen för att mina hundar skäller på dagar och tider när de inte är ute/ens på hemmaplanJag bara väntar på att det ska dimpa ned en anmälan från LS i vår postlåda any day now . Vi har fått lite snö senaste dagarna och idag var det hör och häpnad -7 grader när jag for till jobbet på morgonen! Grannkärringen mitt emot stirrade fördömande på mig när jag tog in hundarna efter jobbet
Missförstå mig rätt men är lite glad att höra att det inte bara är vi som har idioter till grannar.Skulle inte förvåna mig, jag har grannar som klagat till kommunen för att mina hundar skäller på dagar och tider när de inte är ute/ens på hemmaplan
Folk är märkliga, helt enkelt
Du är inte ensam, men såna där hittepåmänniskor får ju typ aldrig rättMissförstå mig rätt men är lite glad att höra att det inte bara är vi som har idioter till grannar.
Dessa grannar har varit på en annan granne om att hans hundar skulle stå och skälla dygnet runt, tror de klagade till kommunen. De har även varit på en mjölkbonde som har mark intill deras tomt om att hennes kor står och kissar vid staketet intill deras tomt. De anmälde oss till kommunen när vi bytte tak och påstod att vi medvetet dammade eternitdamm in på deras tomt plus att de även var på en annan granne om samma sak när de bytte tak i höstas. Kan säga att kommunen bara skrattade när de ringde upp för att höra vår version... Samtidigt så har de själva eldat ensilageplast samt dumpat hästgödsel direkt på marken så att en näraliggande granne fick sin dricksvattenbrunn förorenad, blev saftigt vite på bägge. Så de är inte speciellt populära i området dessa människor.... Tror nästan inte att det finns någon i hela området som de inte varit och bråkat med om något.Du är inte ensam, men såna där hittepåmänniskor får ju typ aldrig rätt