Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker starkt att nån smugit in här och bytt ut min hund.

Ganska plötsligt har han börjat visa tillgivenhet. Han lyssnar när jag ber om något (som att gå in med mig). Han ber om att bli klappad.

Det har hänt ganska plötsligt även om det funnits dagar ibland när han varit trevligare.
Jag är lättad och väldigt väldigt glad.

Hurra! Heja dig och heja Torsten! 💃 :heart

Loosely hundrelaterad uppdatering, men: Idag är jag brutalt nöjd med Dog Copenhagens kundtjänst! Jag skrev direkt till dem igår efter att jag upptäckt att spännes-tyget håller på att gå rätt av efter bara ett halvårs användande. Tycker det kändes lite orimligt eftersom hunden varje sig är stor och tung eller speciellt dragig av sig. Har verkligen varit supernöjd med selen i övrigt så jag skrev och frågade om det fanns möjlighet till någon form av kompensation.

De svarade nästan direkt och jag fick en voucher för en helt ny sele! Trots att jag köpt den från återförsäljare, dessutom. Kanske helt rimligt, men jag är väldigt glad över deras bemötande.

Vallat idag, en lätt runda först och sen försöka få in får i hinder när man själv står kvar och det är himla meckigt när man inte är van och dessutom råkar säga fel på höger och vänster 🙈. Nano fick också köra nån liten sväng och idag var vi i en annan hage än den vi brukar och det är ju nästan som att börja om från början, det är ju väldigt svårt att förstå att det samma sak som gäller fast vi är på en annan plats.. Som avslutning fick jag och Nessie jobba praktiskt, nämligen att på egen hand flytta fåren till en annan hage en bit bort och det gick utan problem.
Imorgon blir det agility, träffa bc s och sen på kvällen coachgrupp i htm/freestyle för mig och Nessie 😁.

Nessie
IMG_20201117_110656.webp

Vår skvallerträning vid hundmöten och även hundar på distans går så himla bra!

Bara senaste tiden är framstegen enorma. Milou har fattat grejen nu, hund=titta på matte och få godis. Alvin är mest lugn och går förbi i större delen av alla möten utan att blinka även om Milou hetsar upp sig vilket också är en stor skillnad.

Milou är världens snällaste när han får hälsa och nu börjar han visa den sidan även på håll. Vill dock gärna fram och hälsa, han tror att alla andra vill hälsa på honom också. Men det fungerar ju inte i stan i ett hundtätt område.

Det är så skönt att gå med två lugna hundar! Men vill se ännu mer framsteg.

Loosely hundrelaterad uppdatering, men: Idag är jag brutalt nöjd med Dog Copenhagens kundtjänst! Jag skrev direkt till dem igår efter att jag upptäckt att spännes-tyget håller på att gå rätt av efter bara ett halvårs användande. Tycker det kändes lite orimligt eftersom hunden varje sig är stor och tung eller speciellt dragig av sig. Har verkligen varit supernöjd med selen i övrigt så jag skrev och frågade om det fanns möjlighet till någon form av kompensation.

De svarade nästan direkt och jag fick en voucher för en helt ny sele! Trots att jag köpt den från återförsäljare, dessutom. Kanske helt rimligt, men jag är väldigt glad över deras bemötande.

Alltså, älskar sånt!!

Är just nu i chock, inom en snar framtid blir jag hundlös och jag vet inte om jag vågar öppna mitt hjärta igen för fler hundar i framtiden efter att förlora 3 hundar på 1 år varav 2 med 3v mellanrum :cry:
Men oj? Vad har hänt? Din är väl inte gammal? 😮

Och jag hade inte tagit något beslut än men förstår att det är väldigt tungt.

Jag har inget val än att ta ett beslut, det finns inte så mycket att göra i vårat fall eftersom han redan är så pass påverkad.
Ah menade angående att öppna sitt hjärta är ny hund, förlåt om jag var otydlig. Tror absolut inte att du tar ett avlivingsbeslut om det inte är den enda lösningen!

Ah förlåt för missuppfattning! Lär inte bli på ett bra tag i alla fall, vill egnetligen inte vara hundlös men sitter en liten spärr i huvudet om man borde eller ej.
Nej det förstår jag. Låter väldigt tungt hela grejen och jag hade nog hamnat i samma tankegång - även om jag nog i slutändan inte skulle klara mig utan hund. Men det är ju lätt att säga när man inte sitter i samma sits.

Är just nu i chock, inom en snar framtid blir jag hundlös och jag vet inte om jag vågar öppna mitt hjärta igen för fler hundar i framtiden efter att förlora 3 hundar på 1 år varav 2 med 3v mellanrum :cry:

Nej men, vad är det som händer?! 😭 Briam??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 033
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror