Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har hänt med ryggen? Jag har inte riktigt koll, vad är han för ras? Är han gammal?Suck... Sigge har ont i ryggen igen. Påbörjade ny metacamkur men han började kräkas. Gammelgubben.
(Ja, har slutat med medicinen i väntan på veterinärkontakt).
Dvärgschnauzer, 11.5. Han är öm i ryggmusklerna, förmodligen "bara" pga ålder.Vad har hänt med ryggen? Jag har inte riktigt koll, vad är han för ras? Är han gammal?
Han kan inte ha buksmärta då denna gång med tanke på att han även kräkts. Symtomen på smärta från buk och rygg kan vara liknande. Har han reagerat på Metacam tidigare? Om det är ryggsmärta finns i alla fall andra mediciner ifall det skulle vara en biverkning av Metacamen. Visst gick du även på rehab med honom? Stackars gubbenDvärgschnauzer, 11.5. Han är öm i ryggmusklerna, förmodligen "bara" pga ålder.
Aha, då förstår jag. Alltid så jobbigt när dom små inte mår bra oavsett orsak.Dvärgschnauzer, 11.5. Han är öm i ryggmusklerna, förmodligen "bara" pga ålder.
LIte så gör jag med Real nu och har det som bas, men gillar innehållet på pappret bättre på Fodax - så uppdatera gärna när du testat ett tagVet inte om det är mush som köpt upp dem, men innehållet har klart ändrats sedan tidigare ja! Om jag inte minns helt galet så var det just fodax som mina hundars uppfödare körde med för ett gäng år sedan, någon "standard-variant" och det var inte ett dugg imponerande...
Jag gjorde också så nu att jag köpte större mängd pga ingen egen bil, stod mitt i natten nu och akutpackade om frysen eftersom den reservfrys jag sparkat igång inte verkade fungera riktigt som den skulle... Nåväl. Jag har bara testat två förpackningar (20kg) tidigare, men var så nöjd att jag nu då köpte betydligt mer. I dagsläget är det den fodersort jag är absolut mest nöjd med av de färdiga foder som finns. Visst, mush är också bra, men prislappen...
I övrigt har jag testat vom og hundemat, real, pondus, emmzo, nordic (bara spannmålsfri) och klass.
För mina hundar har emmzos barfkorvar varit jättebra, men de har nu blivit så vansinnigt dyra att jag inte köper dem längre. Mush blå fungerar de också bra på, men samma där med prislappen. Pondus och Klass fungerade inte öht, de mådde direkt dåligt av det och då provade jag ändå lite olika sorter. Nordic spannmålsfri fungerade bra, men resulterade i stora skithögar så det kändes som om det var lite väl mycket utfyllnad där (främsta anledningen till att jag inte köper är dock att det är krångligt att få tag på här). Real och Vom og hundemat fungerar hyfsat, men jag märker att pälsarna lätt blir lite tråkiga och får känslan av att det inte är så bra kvalitet på innehållet. Ger det därför helst inte som enda foder.
Min förhoppning är att fodax ska fungera så bra att jag kan ge det som "huvudfoder" och sedan blanda ut med lite annat kul när jag kommer över något bra.
Gick ungefär som jag trodde. Första klassen sprang hon utanför bandet och lyssnade inte alls. Andra klassen var hon med mig men inte koncentrerad. Vi kom igenom programmet hyfsat men inte bra.Ligger och slöar i husbilen, snart dags för morgonpromenad. Sedan ska vi tävla Heelwork.
Finns en viss risk att hunden blir lite väl uppspelt efter natt i husbil och nytt ställe, så målet är att hon ska lyssna och ha koll på mig hela programmet. Blir det sedan rätt och bra är det en bonus.
Fast ändå billigare än Mush, Halla färskfoder mflFodret ser betydligt trevligare ut iaf, men så har ju priset höjts ganska mycket med..
Men ffa så har ju alla bitar blivit lika stora till skillnad mot innan
LIte så gör jag med Real nu och har det som bas, men gillar innehållet på pappret bättre på Fodax - så uppdatera gärna när du testat ett tag
Köpte en tub räkost, efter tips.
Torsten tyckte att det var ...sådär. Inget värt att ens sitta för.
Hittills har jag inte riktigt hittat nåt som han tycker det är värt att anstränga sig för. Vore bra eftersom han (jag) behöver motivation i inkallningen.
Köpte en tub räkost, efter tips.
Hittills har jag inte riktigt hittat nåt som han tycker det är värt att anstränga sig för. Vore bra eftersom han (jag) behöver motivation i inkallningen.
Var en ung, väldigt kräsen hund på Noseworkkursen i våras. Han gillade inte när instruktören använde räkost, ignorerade totalt. När det var skinkost blev han alldeles till sig.Köpte en tub räkost, efter tips.