Ja jag e så förstörd, så less på all otur nuMen fy va bedrövligtBeklagar verkligen!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag e så förstörd, så less på all otur nuMen fy va bedrövligtBeklagar verkligen!
![]()
Välkommen! Jag är vinthundsnörd, men har blivit väldigt förtjust i de (tyvärr få) curlys jag fått äran att träffaHejsan allihopa! Jag var på jakt efter en presentationstråd men hittade ingen, så vi hoppar med här istället! Tänkte att det är lite trevligt att skriva ett par rader om sig själv när man är helt ny
Jag har läst en hel del på Buke över de senaste 2 åren eller så då det finns så mycket kanon information om olika erfarenheter av både raser och annat. Numera är Buke en del av min "vakna till liv"-ritual innan jag orkar masa mig upp ur sängen på morgnarna, eller sängritual för att varva ner innan det är dags att somna. Nu har jag kommit hit för att knyta lite kontakter, lära mig av andra och dela med mig om livet med en (min) curly! Vi finns i sköna Värmland och hoppas på att så småningom umgås med andra hundmänniskor
Jag delar mitt liv med Knut, en snart 8 år gammal curly coated retriever, så en senior. Fast som hans fysioterapeut säger så vet han inte om att han är en senior och jisses vad det stämmer numera.. Han blir bara vildare och busigare med åldern. I princip varje dag består av att jag med dov röst säger "nuuuu.. kommer! jaaag.. ooooooch.. TAR DIG!" och så blir det morr och knorr och race med leksak i munnen
Men men, jag är väldigt glad över att han är så pigg och fräsch och GLAD trots mysko hälta, stelhet och så som gör att vi inte kan vara i närheten av så aktiva som vi vill. Därför lägger vi krut på att dagligen utöver 2,5 timmars promenader göra mer sansade saker (om än säkert inte alls "som man ska") såsom nosework/specialsök, sök av dummies och godis, tricks och rallylydnad. Planen är att börja gå regelbundet för en instruktör då rallylydnad verkligen passar oss! Jag väntar bara på information om min ekonomi.
Idag har vi inte hunnit göra något förutom att gå första promenaden med skräck pga fågelbajs ifrån en buske på overallen och ta en välbehövd dusch som jag har skjutit på, men det lär bli både sök och tricksande efter nästa promenad. Nu ska vi mest sitta och umgås medan han vilar efter maten.
Det är kul att vara här!![]()
Vi har inget annat än otur o ursäkta mitt ordspråk men fy faan för pyoMin älskade 1,5 åriga tik Nova gick igår bort pga pyo o nu e jag så otroligt less på precis allt. Från 8 hundar till 3 på 7 månader, de gör så fruktansvärt ont i mej
Min älskade lilla tjej![]()
Ibland känns det verkligen som att man har all otur i världenJa jag e så förstörd, så less på all otur nu![]()
![]()
Med risk för att låta lite okänslig men... Vad hände? Tog ni bort hunden när pyo konstaterats? Varför inte op? Prognosen måste ju vara väldigt god på en så ung hund.Vi har inget annat än otur o ursäkta mitt ordspråk men fy faan för pyoMin älskade 1,5 åriga tik Nova gick igår bort pga pyo o nu e jag så otroligt less på precis allt. Från 8 hundar till 3 på 7 månader, de gör så fruktansvärt ont i mej
Ja just nu e hund verkligen inte något som ger mej glädjeMen så fruktansvärtbeklagar verkligen! Ni har verkligen haft en otrolig otur
![]()
Så e de verkligenIbland känns det verkligen som att man har all otur i världen![]()
Lång historia kort så har hon inte visat något tecken mer än varit lite små slö sista dagarna så tid till veterinär va bokad till veckan då de inte e nåt normalt att hon e slö o de va så långt gånget när vi kom in akut igår då hon la sej ner o skrek av smärta från ingenstans på morgonpromenaden o tandkött o tunga hann bli kritvitt den korta bilresan från mej till veterinär (ca 20-30 min) så de va redan försentMed risk för att låta lite okänslig men... Vad hände? Tog ni bort hunden när pyo konstaterats? Varför inte op? Prognosen måste ju vara väldigt god på en så ung hund.
Lång historia kort så har hon inte visat något tecken mer än varit lite små slö sista dagarna så tid till veterinär va bokad till veckan då de inte e nåt normalt att hon e slö o de va så långt gånget när vi kom in akut igår då hon la sej ner o skrek av smärta från ingenstans på morgonpromenaden o tandkött o tunga hann bli kritvitt den korta bilresan från mej till veterinär (ca 20-30 min) så de va redan försent![]()
Ja jag har bara hört om dom fallen innan o nu står jag här o har fått uppleva de självDet är det som är så ohyggligt läskigt med pyo (utan flytning) att det sällan märks så mycket på dom förrän dom är ohyggligt illa däran!
All omtanke![]()
Så fruktansvärt! Jag beklagarLång historia kort så har hon inte visat något tecken mer än varit lite små slö sista dagarna så tid till veterinär va bokad till veckan då de inte e nåt normalt att hon e slö o de va så långt gånget när vi kom in akut igår då hon la sej ner o skrek av smärta från ingenstans på morgonpromenaden o tandkött o tunga hann bli kritvitt den korta bilresan från mej till veterinär (ca 20-30 min) så de va redan försent![]()
De e en sån chock o de gör så fruktansvärt ontSå fruktansvärt! Jag beklagar![]()
Tröstkramar deluxeVi har inget annat än otur o ursäkta mitt ordspråk men fy faan för pyoMin älskade 1,5 åriga tik Nova gick igår bort pga pyo o nu e jag så otroligt less på precis allt. Från 8 hundar till 3 på 7 månader, de gör så fruktansvärt ont i mej
Jag brukar inte be men nu ber jag till högre makter om att slippa mer sånt härTröstkramar deluxenär ska all din otur vända
![]()
Jag förstår det!Jag brukar inte be men nu ber jag till högre makter om att slippa mer sånt här![]()
Jag har under alla tidigare år varit förskonad från skador, sjukdomar o såna här dödsfall med mina hundar så jag antar väl att någon högre makt tyckt att jag haft för mycket tur med tidigare hundarJag förstår det!![]()
Jag beklagar så!Vi har inget annat än otur o ursäkta mitt ordspråk men fy faan för pyoMin älskade 1,5 åriga tik Nova gick igår bort pga pyo o nu e jag så otroligt less på precis allt. Från 8 hundar till 3 på 7 månader, de gör så fruktansvärt ont i mej