Underskatta aldrig en Rottis godis driv. Ju mer du tranar, desto "hungrigare" blir hunden.
Jag har annu aldrig traffat en rottis som inte blivit latt hysterisk over godis ... och det gar lika bra med gronkal, apelsin, vit kal, eller sallads blad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det funkar på en dvärgpinscher oxåUnderskatta aldrig en Rottis godis driv. Ju mer du tranar, desto "hungrigare" blir hunden.Jag har annu aldrig traffat en rottis som inte blivit latt hysterisk over godis ... och det gar lika bra med gronkal, apelsin, vit kal, eller sallads blad.
![]()
Underskatta aldrig en Rottis godis driv. Ju mer du tranar, desto "hungrigare" blir hunden.Jag har annu aldrig traffat en rottis som inte blivit latt hysterisk over godis ... och det gar lika bra med gronkal, apelsin, vit kal, eller sallads blad.
![]()
Nej, jag utnyttjar det och hon har lärt sig det, vet när det vankas godis också nu-och utnyttjar det, tex vid sitt när man kommer in. Sitter ner, får godis. Reser sig, sitter ner, får godis... ibland lyckas hon driva med migUnderskatta aldrig en Rottis godis driv. Ju mer du tranar, desto "hungrigare" blir hunden.Jag har annu aldrig traffat en rottis som inte blivit latt hysterisk over godis ... och det gar lika bra med gronkal, apelsin, vit kal, eller sallads blad.
![]()
Min Enya har nog råkat svälja mammas örhänge en gång när hon hälsade sådär översvallande glatt när mamma kom. Örhänget återfanns aldrig så antar det hamnade i magen. Smaklig spis! Hon åt allt utom salladsblad, men allt annat gick ner.Det funkar på en dvärgpinscher oxåOch även på mina dobbisar, där följde det med en kaviartubkork med
![]()
Åh, de finns absolut. I de allmänlydnad för rottweilers-kurser jag hållit är det de som mycket hellre går på leksak än godis.
Annars så är ju tipset att inte nöta för mycket samma lika med rottis, då brukar de kunna bli rätt ”meh”. Varierade pass, och hellre kort med kvalitet!
Nej, jag utnyttjar det och hon har lärt sig det, vet när det vankas godis också nu-och utnyttjar det, tex vid sitt när man kommer in. Sitter ner, får godis. Reser sig, sitter ner, får godis... ibland lyckas hon driva med mig
Det fungerar inte på husky. Står, glor, hör kommandot "sitt", VET exakt med tanke på 5,5 år gammal vad jag vill han ska göra, suckar och tittar åt annat håll, väntar ut mig. Till slut sätter han sig lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångsamt ner. Då har lilltösen testat alla knep hon har i lådan medan jag upprepat mig tex att ligga, stampa med fötterna, hoppa fram till mig osv.... Jag ger honom en godis, han ger den inte ens en blick, vänder bort huvudet, lilltösen får den istället och kopplena åker av och så går de i väg, spionen smått tjurig över att behöva göra som jag sa igenDock ibland hamnar rumpan kvick i marken och golvet och han är otroligt sugen på godis och han kan alla konster han lärt sig på löpande band också, det beror helt på vad han känner för den dagen
![]()
Det är så mycket roligare (förlåt spionen) att träna en driven hund!
Hon är inte ens 2 år ännu så hon har väl vuxit upp. Testat på spår något, tränat lite lydnad och så, grunderna än så länge.Jag har kanske missat det men du har alltså en till hund? Vad har hon gjort innan hon landade hos dig?![]()
Hon är inte ens 2 år ännu så hon har väl vuxit upp. Testat på spår något, tränat lite lydnad och så, grunderna än så länge.Tanken var skydd (men inte från mig), men det funkar hon troligen inte till.
Ja de anses ju vara det så jag tycker mig ha en tonåring här hemma.Rottisar anses vuxna runt tre ar gamla.
Rottisar anses vuxna runt tre ar gamla.
Phew, 3½ veckor efter operationen fick jag nu äntligen klart besked från försäkringsbolaget att de täcker kostnaden. Twts rehab går kanon, han har 2 veckor kvar innan vi kan gå upp i full aktivitet igen.
Jävligt jobbig väntan när man ligger ute med 50.000:-...![]()
Jag har fått samma hemgångsråd nu som i Sverige 2018, 4-6 veckor med koppelvila och beroende på form sakta öka rörelsemängden till 6 veckor när det är dags för uppföljningsbesök. Rehab med lätt stretching, slalom, kavaletti osv skulle jag börja med redan efter 14 dagar, i lugnt tempo. Kan bero på att bådas skador redan höll på att läka när de opererades och såg väldigt fina ut? Twt gjorde en kontroll när vi tog stygnen efter 12 dagar, och var redan då helt smärtfri.Skönt med beskedet och snabba puckar med rehaben!
Undrar om de har olika direktiv mellan länderna? Ls ortoped sa att en led behöver 8-10 veckor att läka efter operation. Så trots att det är 8 veckor sedan op är vi bara inne på tredje veckan med rehab.
Hon har för mycket rädslor för att funka för skydd. Men supertrevlig annars.Rottisar anses vuxna runt tre ar gamla.
Jag har fått samma hemgångsråd nu som i Sverige 2018, 4-6 veckor med koppelvila och beroende på form sakta öka rörelsemängden till 6 veckor när det är dags för uppföljningsbesök. Rehab med lätt stretching, slalom, kavaletti osv skulle jag börja med redan efter 14 dagar, i lugnt tempo. Kan bero på att bådas skador redan höll på att läka när de opererades och såg väldigt fina ut? Twt gjorde en kontroll när vi tog stygnen efter 12 dagar, och var redan då helt smärtfri.