Uppdateringstråd 30

Jag älskar den här hösten, barmark och sol! Idag har båda damerna fått en cykeltur. Första gången för Daisy och vad jag vet första gången på minst fyra år för mamma Holly. Båda skötte sig utmärkt och kanske kommer jag våga cykla båda samtidigt framöver.

Bifogade filer

• IMG_20241122_130927.webp
    IMG_20241122_130927.webp
    334,8 KB · Visningar: 25
Har tränat kommandot "backa" med mina två galningar. Prio var rottweilern eftersom en petning på spionen gör att han förstår poängen och backar självmant, backar för tryck helt enkelt. Lilltösen däremot trycker för tryck, lägger sin vikt emot och anser att om jag trycker på henne och vill att hon ska akta sig betyder det att det är något jag inte vill att hon ska ha/göra där framme och då måste hon med andra ord trycka sig dit. Med all kraft bakom. sätter jag en skål med pepparkakor på mitt nattduksbord och inte vill ha hennes näsa där och trycker på bogen så trycker hon med andra ord extremt tillbaka och flyttar inte sig en millimeter bort från det jag inte vill hon ska vara mot, jag måste be henne gå och lägga sig eller fysiskt dra/knuffa bort henne, vilket jag inte vill, det ska inte vara en styrkekamp... Hon ska inte behöva gå och lägga sig, får ju röra sig fritt om hon vill det, men får inte ha nosen vid saker jag inte vill (som det jag äter) och jag tycker ändå att flytta sig när jag önskar det inte är för mycket begärt egentligen.

Det var intressant att träna de båda samtidigt. Spionen flyttar ju sig för tryck utan problem men nu tänkte jag först lära in ordet, vilket han var helt med på, men i och för sig inte fattade poängen med :rofl: . Han verkar vara motiverad på att vara med och träna på ett helt annat sätt när han inte är ensam, lite som att han inte ska vara sämre eller som att han ska visa sig liksom :D

Nåja, de har kopplat ordet "Backa" med backa så nu ska det bara nötas in också och så ska jag lägga till tryck.

Vi är tillfällig jourfamilj till en ung jakthund, som inte kan bo hemma just nu. Den lille stackaren är dessutom sjukskriven och får inte springa fritt som han är van vid, så han är full av överskottsenergi.

Han har dock visat sig tycka väldigt mycket om dotterns hund, så vi lät dem spendera några timmar tillsammans. Det hade gått bra, de har lekt mycket men lugnt, pysslat om varandra och verkar ha haft en fin kväll. "Gammelgubbarna", våra småhundar, har haft det lugnt och skönt utan gästen en stund :D

Nu har vi just kommit in från kvällskissen, och något alldeles otroligt hände - gästen la sig till rätta på mina ben, och somnade direkt! Det har aldrig tidigare hänt att han inte fått ett busryck vid läggdags!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 235
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
610
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka