Uppdateringstråd 30

Har varit i fårhagen nu tre dagar i sträck med vovvarna. Tay är så glad att vara igång igen, Spock och jag börjar få ordning på det vi behöver träna på och lilla corgin som får gå lite mest för att hon ändå är med har börjat tycka att det riktigt roligt med får.

Idag tränade vi på tratten, husse som inte gjort så mycket närarbete innan tyckte att det var svårt. Han fick prova med bägge Bc-pojkarna för att känna hur olika de är och hur olika de påverkar djuren. Fast Spock är ett trubbigt instrument så är det lättare med honom då fåren går så avspänt. Tay är mycket snabbare på att ta kommandon men man måste verkligen ha bra taiming där då han påverkar djuren så mycket så det himla lätt att man är lite dålig på att taima stoppen och placerar honom fel. Spock är seg istället men fåren är obrydda och han har också koll på vad man vill ha gjort så han jobbar lite mer själv.

I veckan har vi träning för instruktör i vallning och så tävling för Spock och lilla M i agility så det ska bli kul!

Lilla M
20241117_102205.webp

Just det händer faktiskt ganska många. Jag har jobbat på järnväg och vet erfarna lokförare som behövt stöd av en kollega för att klara av att köra vissa sträckor efter olycksfall/påkörningar. Det är klart som sjutton att det blir ett trauma när något hemskt händer så oväntat. Jag ska inte klampa in här och spy galla över din partner, men det är faktiskt sunkigt gjort av honom (tycker jag).

Jag beklagar din förlust och hoppas att du läker känslomässigt :heart .
Jo men precis, jag hade haft förståelse o gett honom stöd om han hade krockat eller vad som nu hade hänt o han mådde dåligt o inte vågade köra tex så de känns lite extra jobbigt att han bara viftar bort de o sen kunde väl jag tänkt mej för o kanske inte vräkt ur mej vissa ord.

Tack :heart

Den här herren, far till valpen som dog har sen dödsfallet visat en sida jag aldrig sett tidigare hos honom. Han har försökt bita en vän som har hjälpt till att begrava valpen o o morrar o gör utfall så numera hålls han bakom galler när jag får besök. Jag antar att de e traumatiskt för honom med då han som sagt va med o såg hela händelsen o förhoppningsvis e väl de här beteendet bara tillfälligt just nu pga allt runtomkring men säkerhetsåtgärder e tagna o vi får se hur vi går vidare.

Bifogade filer

• IMG_0590.webp
    IMG_0590.webp
    373,9 KB · Visningar: 79
Jag sorterade just igenom nagra bilder och hittade den har. Vi har ett tiotal "brew pubs" i var stad, hundar ar valkommna inne i halften, eller fler. Harom sistens nar Maken och jag var till var favorit sa var den har tavlan dar. Jag blir sa himla ledsen nar folk har sa lite "common sense" att det ska behovas ... och hur nagra fa forstor for alla. :down:

IMG_5345.webp

Jag sorterade just igenom nagra bilder och hittade den har. Vi har ett tiotal "brew pubs" i var stad, hundar ar valkommna inne i halften, eller fler. Harom sistens nar Maken och jag var till var favorit sa var den har tavlan dar. Jag blir sa himla ledsen nar folk har sa lite "common sense" att det ska behovas ... och hur nagra fa forstor for alla. :down:

Visa bifogad fil 156978

Vad menar dom med den sista punkten?

Visa bifogad fil 156978
Förstår faktiskt inte varför hundarna inte får komma i kontakt med porslin och bestick samt varför man inte får mata sin hund(för jag antar att de menar från sin tallrik, inte att man tar med skål + mat åt hunden). Så länge man inte stör någon annan och hunden beter sig så borde det ju kvitta.

Visa bifogad fil 156978
Varför skulle hunden inte få sitta i knä känner jag 😅 min Tilda, trots sina 15 kg, vill helst sitta i knä när vi är ute och fikar typ, även om jag har en filt med åt henne. Mest för att hon inte är helt bekväm såklart 🤷🏼‍♀️

Förstår faktiskt inte varför hundarna inte får komma i kontakt med porslin och bestick samt varför man inte får mata sin hund(för jag antar att de menar från sin tallrik, inte att man tar med skål + mat åt hunden). Så länge man inte stör någon annan och hunden beter sig så borde det ju kvitta.

Kanske for att andra gaster blir acklade av att hundar ater fran bestick de kanske far nasta gang? Har nagon med sig hund in kommer de med en vattenskal och nagra hundgodisar, men for friden's skulle vill de inte att man matar hunden fran sin tallrik.

Varför skulle hunden inte få sitta i knä känner jag 😅 min Tilda, trots sina 15 kg, vill helst sitta i knä när vi är ute och fikar typ, även om jag har en filt med åt henne. Mest för att hon inte är helt bekväm såklart 🤷🏼‍♀️

Kanske for att folk haft stora hundar i knat som upplevts storande av kringsittande? Jag vet inte, men tycker att det ar bra att man far ta med en hund utan att det ar en "service dog" nar man gar pa restaurang ... och hellre da dessa regler sa andra som inte gillar hundar ocksa trivs an att inte alls fa ta med hunden in.

Det är konstigt, att bara ha en hund.
När vi kom hem var det som Knut letade efter Gry fast han var med inne hos veterinären 💔
Promenaderna känns konstiga.. men Knut är glad och verkar inte må dåligt iaf.
Det var på kvällen när jag sitter i soffan det är ensamt. Hon låg alltid bredvid mig.
Knut är aldrig med i soffan utan ligger i köket eller sovrummet.

Det är konstigt, att bara ha en hund.
När vi kom hem var det som Knut letade efter Gry fast han var med inne hos veterinären 💔
Promenaderna känns konstiga.. men Knut är glad och verkar inte må dåligt iaf.
Det var på kvällen när jag sitter i soffan det är ensamt. Hon låg alltid bredvid mig.
Knut är aldrig med i soffan utan ligger i köket eller sovrummet.
Tröstkramar ❤️

Kanske for att andra gaster blir acklade av att hundar ater fran bestick de kanske far nasta gang? Har nagon med sig hund in kommer de med en vattenskal och nagra hundgodisar, men for friden's skulle vill de inte att man matar hunden fran sin tallrik.
Då har ju restaurangen ett problem i att folk inte litar på deras mathygien och disk 😅 Finns bra mycket äckligare saker än att hundar slickar på bestick som sker i kök..

Då har ju restaurangen ett problem i att folk inte litar på deras mathygien och disk 😅 Finns bra mycket äckligare saker än att hundar slickar på bestick som sker i kök..

Att det finns ackligare saker tycker jag ocksa, men jag vet att manga som inte gillar hundar, eller till och med husdjur i storsta allmanhet, anser att hundar eller katter som slickar pa tallrikar och liknande ar super ackligt. Aven om de har en annan asikt an oss sa maste ju de fa horas ocksa ... och klagar de forstar jag om restaurangen till slut satter ut regler.

I min varld ar jag glad att kunna ta med min hund in pa restaurang, det kanske ar vanligt dar du bor, men jag vet att dar jag bott och halsat pa med hund i Sverige har det inte funnits nagra restauranger jag kunde ta med mig hundarna om de inte hade sittplatser utomhus.

Den här usla hundägaren har en agilityhund som inte klarar att svänga. Eller följa sin ägare. Den roliga tunneln fungerar också som avskjutningsramp.
Rundrally på planen är hans ide om lyckad träning. Inte min. Snabb är han i alla fall det får jag ge honom.
Tror jag får träna på allting annat i fem år eller så innan jag törs visa oss offentligt igen. :cry: :D

/misslyckad räserhundsägare

Den här usla hundägaren har en agilityhund som inte klarar att svänga. Eller följa sin ägare. Den roliga tunneln fungerar också som avskjutningsramp.
Rundrally på planen är hans ide om lyckad träning. Inte min. Snabb är han i alla fall det får jag ge honom.
Tror jag får träna på allting annat i fem år eller så innan jag törs visa oss offentligt igen. :cry: :D

/misslyckad räserhundsägare
Hellre glad räserhund än en strykrädd lam whippet 😂 Tilda behövde typ 6 tillfällen innan hon ens travade lite på hoopers kursen vi gick förra vintern, att gå genom en extra stor tunnel som var 40 cm djup var det knappt att tala om ens vid sista tillfället 😂

Att det finns ackligare saker tycker jag ocksa, men jag vet att manga som inte gillar hundar, eller till och med husdjur i storsta allmanhet, anser att hundar eller katter som slickar pa tallrikar och liknande ar super ackligt. Aven om de har en annan asikt an oss sa maste ju de fa horas ocksa ... och klagar de forstar jag om restaurangen till slut satter ut regler.

I min varld ar jag glad att kunna ta med min hund in pa restaurang, det kanske ar vanligt dar du bor, men jag vet att dar jag bott och halsat pa med hund i Sverige har det inte funnits nagra restauranger jag kunde ta med mig hundarna om de inte hade sittplatser utomhus.
Jag håller med.
Även om jag själv låter mina hundar slicka rent tallrikar innan de diskas och inte har något emot att de är i mitt knä eller matas vid bordet så tänker jag att det får lov att vara andra regler ute på en restaurang, där andra människor med andra syner på hund också befinner sig. Det dör inte hundarna av och inte jag heller. Det handlar lite om respekt för medmänniskor.Trots allt får ju hundarna följa med, vilket inte alls är självklart.

Fast accepterar man inte att hundar kommer i kontakt med soffor och bestick bör man kanske ta en funderar över vilken sorts människor (snoriga barn inkluderat) som vistas i samma lokal och vars smetiga kroppsvätskor går genom samma diskmaskin. :D
Men visst! Jag tycker också att det är jättefint att hunden får följa med. Tycker bara att man får lita på hygienrutinen på restaurangen om man väljer att äta där.

Jag gillar pubarna här i byn som har hundmeny! ... och ja, hundarnas mat värms förmodligen i samma kök som de mänskliga besökarnas, och skålarna diskas i sama maskin. :D

Fast accepterar man inte att hundar kommer i kontakt med soffor och bestick bör man kanske ta en funderar över vilken sorts människor (snoriga barn inkluderat) som vistas i samma lokal och vars smetiga kroppsvätskor går genom samma diskmaskin. :D
Men visst! Jag tycker också att det är jättefint att hunden får följa med. Tycker bara att man får lita på hygienrutinen på restaurangen om man väljer att äta där.

Jag gillar pubarna här i byn som har hundmeny! ... och ja, hundarnas mat värms förmodligen i samma kök som de mänskliga besökarnas, och skålarna diskas i sama maskin. :D

Det handlar ju inte riktigt om att acceptera att hundar kommer i kontakt med soffor och bestick, nar stora hundar star pa soffan vid bordet bredvid, stracker sig over bordet och slabbar i sig tycker till och med jag att det ar ackligt. I min varld handlar det om att vi alla ska kunna vara pa samma stalle utan att vissa ska otrivas.
Pa just den brewpuben kommer de ut med vatten i skalar, och jag ar overtygad om att de skalarna ocksa diskas i samma maskin.

Min komentar om skylten var att jag blev upprord for att hundagare betedde sig sa att restaurangen var tvungen att satta ut skylten.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 235
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
610
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka