Uppdateringstråd 30

Mötte en ”grannhund” idag (dvs bor i byn). Älghund, rätt stor hane. Skällde, gjorde utfall och drog omkull matte på marken. Förväntar mig inte att B ska ta ett sånt möte utan att reagera, hon tyckte absolut att det var en otrevlig jäkel och visade det. Men hemskt skönt att ändå bara kunna dra henne med sig i kort koppel och skapa avstånd till situationen utan att det liksom är värre än så. Promenadsällskapet som inte kan hund tyckte att hon var lugn — det var hon absolut inte, men tja i jämförelse 😅

I dag är Lilla L ganska... Mycket :cautious:

Han har just upptäckt att han numera når upp till bord och köksbänkar om han sträcker på sig. Det innebär att vi konstant springer och flyttar saker längre in på bänken/bordet och tackar Lilla L för saker han "apporterat", och att Lilla L konstant springer och letar nya roliga saker att plocka åt sig :crazy:

Det finns ju inget rätt eller fel, vi hämtade ju valp nästan direkt när Nessie gick bort.
Du har väl funderat på ras och ny hund rätt länge nu känns det som om, jag tänkte ett tag att det snart blir en hund nummer tre hos dig. Men så blir det ju inte :heart.

Det är både plus och minus att skaffa valp när man är i sorg men jag är så tacksam för Spock. Milou skulle säkert uppskatta en ny liten kompis så småningom :heart.
Jag har letat efter vilken ras jag vill ha sen innan Milou kom till mig och han blir 6 år nu. Jag har provat många av dom ”vanliga” hundsporterna förutom jakt och valla och bruks. . Jag och Alvin höll på med tävlings lydnad ett också vilket Alvin som vanligt var suverän på medan matte tyckte det var tråkigt. Jag tycker om rally, freestyle och agility.

Så jag vet vad jag vill ha för typ av hund. Jag tänker att vissa kanske tror att jag ersätter Alvin men så är det inte, jag bara utökar familjen. Två hundar är nog lagom för mig som är ensamstående och vill träna och tävla med båda och i vardagen där det blir lite extra saker att göra.

Är dock lite orolig att valpen inte bara ska lära sig Milous bra sidor utan lära sig hur man skruvar bort ett loch från en glasburk, öppnar blixtkedjor, biter hål på jackfickor inifrån jackan för att tyger är tunnare där, öppnar dörrar och (har dock barnlås på det mesta) och lådor :p

Det kommer bli spännande att se hur det blir med ett intressant odjur till, men full rulle är jag inställde på :love:

Han har just upptäckt att han numera når upp till bord och köksbänkar om han sträcker på sig. Det innebär att vi konstant springer och flyttar saker längre in på bänken/bordet och tackar Lilla L för saker han "apporterat", och att Lilla L konstant springer och letar nya roliga saker att plocka åt sig :crazy:
Hur gammal är han?

Hur gammal ar lilla L?
Emma-Sue ar nu nastan 7 manader och jag har flyttat grejor fran kanten av bord och bankar ett bra tag ... samt pamint Maken att om han staller saker "sa dar" sa kommer hon att sno det och sedan blir det nast intill omojligt att lara henne att inte ta fran bord och bankar. Antingen ar Maken oerhort glomsk, bryr sig inte, eller, troligen, sa tror han att jag overdriver. :nailbiting::meh:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka