Uppdateringstråd 30

Nu är både sambo och hundar trötta. Han skickade den här proffsbilden till mig :D
1000075695.webp

Alla hade kommit hem också, så det måste ha gått ok att koppla dem efteråt. Jag vet ju inte om de beter sig likadant med honom som med mig.

Milou och jag mår inte bra idag, verkligen inte. Blev meddragna på utflykt med familjen till stället där vi växte upp. Men det var ingen glad och pigg Milou. Han tittade ens på barnvagnen för att se om bebisen var där, i vanliga går han stolt med buret huvud, svansen upp och höga steg. Men idag gick han helt ihopsjunken och tittade sig inte ens omkring och det gör så ont att se. När vi kom hem och var ensamma var det fritt fram och jag bröt ihop totalt, Milou tvättade försiktigt bort mina tårar. Vad skulle jag göra utan honom? Min älskade vän :heart

Ibland glömmer jag bort mig och pratar som att Alvin finns och varje gång jag kommer på mig själv blir sorgen extra stor igen.

Jag önskar att jag hade varit ensam hemma med Milou för jag hade verkligen ingen lust att vara social och det känns som att jag kanske skulle fått honom att må bättre om jag bara fokuserat på honom och inte delat uppmärksamheten på honom med dom andra människorna som var med.

Må så vara.

Jag har också en hel massa termer som bara förstås av en trång krets av människor. Jag använder dem inte utan förklaring utanför den kretsen.
Med andra ord hade det nog varit bra att skriva ut det, inte förkorta. :)

Jag känner mängder av människor. Inga som kan benämnas som "stövarfolk" Misstänker att det är samma här på buke?

RR är en diplomtitel också, för stövare :) visar att de klarat ett prov som visar att de är rådjursrena, dvs inte jagar rådjur.
Provet kan göras även för andra raser som inte faller under stövarklubben, t ex kopovs. Då får de dispans att släppas på vildsvin redan från 1/8.

RR är en diplomtitel också, för stövare :) visar att de klarat ett prov som visar att de är rådjursrena, dvs inte jagar rådjur.
Provet kan göras även för andra raser som inte faller under stövarklubben, t ex kopovs. Då får de dispans att släppas på vildsvin redan från 1/8.
Se där, så lite jag kan om stövare och stövarjakt :)

Här är alla mina bekanta älgjägare eller skjuter nåt rådjur ibland. Få har stövare.
(Önskar fler ägnade sig åt vildsvin).

Se där, så lite jag kan om stövare och stövarjakt :)

Här är alla mina bekanta älgjägare eller skjuter nåt rådjur ibland. Få har stövare.
(Önskar fler ägnade sig åt vildsvin).

Några av mina kompisar har skaffat sig stövare, de har fått ett litet uppsving de senaste åren. Framförallt rävstövarna.

När jag blir pensionär ska jag också ha en stövare :D

Igår var jag och körde agilityträning för instruktör med röda faran, hon var super-duktig! Husse har varit snäll och anmält oss till coachgrupp så nu ska det bli lite mer strukturerad träning förhoppningsvis fram till sommarsäsongen :D . Husse var under tiden iväg med Spock och Tay och vallade lite i kylan.

Idag var jag iväg och vallade med bg-pojkarna, skulle ha fått sällskap av syrran men tyvärr fick hon förhinder. Det var kallt men soligt och vindstilla, det blev ett lite lugnare och kortare pass men otroligt mysigt med lite sol.

Imorgon ska husse iväg och köra lite agility med Tay främst, om han orkar tar han med en hund till. På tisdag ska jag köra agilityträning men kommer fokusera på att träna starter med lilla M och börja med lite svängkommandon. Tänker att jag repeterar lite svängar med pojkarna också så det blir mer grundträning än agility.

20250101_113858.webp

Mysigt med snön och jag uppskattar att det känns ljusare men personligen så trivs jag bättre när det varmt ute.

Fick känna mig som en fjäder idag. Skulle hjälpa till att stolpa (stå stadigt och hålla i linan) bakom en rottishane, men hann inte fatta vad som hände innan jag flög in i ryggen på matte framför :o Det är nog svårt att hålla fötterna i marken på B, som väger 20 kg(!) mindre, så det rycket var inte att leka med..!

Min lilla lättviktstik 💕

Bifogade filer

• IMG_8193.webp
    IMG_8193.webp
    1,2 MB · Visningar: 57
Några av mina kompisar har skaffat sig stövare, de har fått ett litet uppsving de senaste åren. Framförallt rävstövarna.

När jag blir pensionär ska jag också ha en stövare :D
Bästa hundarna
Älskar dem
Jag kanske skaffar en som kan jaga nästa gång
Min har ju slitit sönder handleden så hon blir halt om hon springer för mycket.
Sen kommer den till slut att paja helt men numer är hon ohalt och mår bra

Med täcken på ?!
Täcke på en och tighta tröjor på två. Har aldrig haft några problem pga det, så länge täcken/tröjor är av en modell som inte har lösa flärpar/snören eller riskerar att halka snett. Hade jag haft hundar som kör brottningsmatch när de är lösa eller släppt i skog så hade jag resonerat annorlunda. Hade tex aldrig vågat ha täcke på lösa staffar utifrån hur jag sett dem leka. Har det inte heller på om mina leker med nya hundar där jag inte vet hur de leker.

Med täcken på ?!
Förövrigt hade jag uppskattat om du åtminstone försökte skriva lite trevligare, även när du anser att jag är puckad. På den frågan hade jag lätt kunnat svara: "Nej, du bara inbillar dig" eller någon dumdryg kommentar, det syns ju tydligt på bilden att de har någon form av täcke på. Trevligare hade varit om du skrivit tex: "Varför har de täcke på? Jag vågar aldrig pga skaderisk." eller något i den stilen. Man behöver inte vara otrevlig bara för att man har olika tänk och olika erfarenheter.

Förövrigt hade jag uppskattat om du åtminstone försökte skriva lite trevligare, även när du anser att jag är puckad. På den frågan hade jag lätt kunnat svara: "Nej, du bara inbillar dig" eller någon dumdryg kommentar, det syns ju tydligt på bilden att de har någon form av täcke på. Trevligare hade varit om du skrivit tex: "Varför har de täcke på? Jag vågar aldrig pga skaderisk." eller något i den stilen. Man behöver inte vara otrevlig bara för att man har olika tänk och olika erfarenheter.

Menar inte dobbis att instruktionerna från dig var att din sambo skulle ta av täckena? 🙂
De va lite retsamt bara tror ja

Menar inte dobbis att instruktionerna från dig var att din sambo skulle ta av täckena? 🙂
De va lite retsamt bara tror ja

Ja, jag tänkte precis samma sak. Att @Red_Chili beskrivit att det var lite nervöst att sambon skulle släppa hundarna och att hon til och med skickat påminnelse om att ta av täcken och sen får bild av täckade hundar :p ..
Typ så min partner också skulle kunna göra, man påminner om en sak men det missas ändå :rofl:.
Sen kan ju hundarna ha lager på lager men jag uppfattade inte kommentaren som dömande utan mer en pik om föregående inlägg om att sambon ska täcka av hundarna men får en bild av lösa hundar med täcken på :angel:.

Jag tänker troligtvis satsa på en valp till våren, tror både jag och Milou blir glada. Det är inget förhastat utan jag har alltid känt att jag vill ha två hundar ovh planerat länge på hur jag ska göra den fruktansvärda dagen som Alvin går bort.Jag trivs med två hundar och Alvin och Milou fick ut väldigt mycket av varandra. Jag vill också träna och tävla mer. Såg en fin kull nu men jag villl låta mig och Milou landa i oss själva först

Idag har vi "bara" - 10 ungefär, tog med den pipiga tennisbollen för att kunna kasta lite åt Tilda så hon fick springa av sig. Den fick dock fram flera gånger för att öka motivationen att ens gå hemifrån 🙃 till slut kom vi dit jag kunde släppa henne och då blev det fart efter bollen. På vägen hem kom en granne med sin spaniel (kanske en king Charles?) ikapp oss bakifrån och Tilda blev helt stollig, så till slut stannade vi och jag belönade med godis för att få henne att slappna av. Blev en pratstund med grannen, tilda skuttade runt och gjorde lekinviter blandat med "usch han är läskig!" men tillslut nosade hon lite på hans öra när han fick godis av mig, sen tog vi sällskap en bit på vägen hem :) kändes bra, Tilda har bara sett hunden springa förbi bredvid husses cykel och då blir hon galen, så kul att de fick mötas mer sansat :)

Jag tänker troligtvis satsa på en valp till våren, tror både jag och Milou blir glada. Det är inget förhastat utan jag har alltid känt att jag vill ha två hundar ovh planerat länge på hur jag ska göra den fruktansvärda dagen som Alvin går bort.Jag trivs med två hundar och Alvin och Milou fick ut väldigt mycket av varandra. Jag vill också träna och tävla mer. Såg en fin kull nu men jag villl låta mig och Milou landa i oss själva först

Det finns ju inget rätt eller fel, vi hämtade ju valp nästan direkt när Nessie gick bort.
Du har väl funderat på ras och ny hund rätt länge nu känns det som om, jag tänkte ett tag att det snart blir en hund nummer tre hos dig. Men så blir det ju inte :heart.

Det är både plus och minus att skaffa valp när man är i sorg men jag är så tacksam för Spock. Milou skulle säkert uppskatta en ny liten kompis så småningom :heart.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka