Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Må så vara.
Jag har också en hel massa termer som bara förstås av en trång krets av människor. Jag använder dem inte utan förklaring utanför den kretsen.
Med andra ord hade det nog varit bra att skriva ut det, inte förkorta.
Jag känner mängder av människor. Inga som kan benämnas som "stövarfolk" Misstänker att det är samma här på buke?
Se där, så lite jag kan om stövare och stövarjaktRR är en diplomtitel också, för stövare visar att de klarat ett prov som visar att de är rådjursrena, dvs inte jagar rådjur.
Provet kan göras även för andra raser som inte faller under stövarklubben, t ex kopovs. Då får de dispans att släppas på vildsvin redan från 1/8.
Se där, så lite jag kan om stövare och stövarjakt
Här är alla mina bekanta älgjägare eller skjuter nåt rådjur ibland. Få har stövare.
(Önskar fler ägnade sig åt vildsvin).
Med täcken på ?!Nu är både sambo och hundar trötta. Han skickade den här proffsbilden till mig
Visa bifogad fil 160243
Alla hade kommit hem också, så det måste ha gått ok att koppla dem efteråt. Jag vet ju inte om de beter sig likadant med honom som med mig.
Bästa hundarnaNågra av mina kompisar har skaffat sig stövare, de har fått ett litet uppsving de senaste åren. Framförallt rävstövarna.
När jag blir pensionär ska jag också ha en stövare
Täcke på en och tighta tröjor på två. Har aldrig haft några problem pga det, så länge täcken/tröjor är av en modell som inte har lösa flärpar/snören eller riskerar att halka snett. Hade jag haft hundar som kör brottningsmatch när de är lösa eller släppt i skog så hade jag resonerat annorlunda. Hade tex aldrig vågat ha täcke på lösa staffar utifrån hur jag sett dem leka. Har det inte heller på om mina leker med nya hundar där jag inte vet hur de leker.Med täcken på ?!
Förövrigt hade jag uppskattat om du åtminstone försökte skriva lite trevligare, även när du anser att jag är puckad. På den frågan hade jag lätt kunnat svara: "Nej, du bara inbillar dig" eller någon dumdryg kommentar, det syns ju tydligt på bilden att de har någon form av täcke på. Trevligare hade varit om du skrivit tex: "Varför har de täcke på? Jag vågar aldrig pga skaderisk." eller något i den stilen. Man behöver inte vara otrevlig bara för att man har olika tänk och olika erfarenheter.Med täcken på ?!
Förövrigt hade jag uppskattat om du åtminstone försökte skriva lite trevligare, även när du anser att jag är puckad. På den frågan hade jag lätt kunnat svara: "Nej, du bara inbillar dig" eller någon dumdryg kommentar, det syns ju tydligt på bilden att de har någon form av täcke på. Trevligare hade varit om du skrivit tex: "Varför har de täcke på? Jag vågar aldrig pga skaderisk." eller något i den stilen. Man behöver inte vara otrevlig bara för att man har olika tänk och olika erfarenheter.
Exakt @Red_Chili , du skrev ju själv om det här om dagen…Menar inte dobbis att instruktionerna från dig var att din sambo skulle ta av täckena?
De va lite retsamt bara tror ja
Menar inte dobbis att instruktionerna från dig var att din sambo skulle ta av täckena?
De va lite retsamt bara tror ja
Jag tänker troligtvis satsa på en valp till våren, tror både jag och Milou blir glada. Det är inget förhastat utan jag har alltid känt att jag vill ha två hundar ovh planerat länge på hur jag ska göra den fruktansvärda dagen som Alvin går bort.Jag trivs med två hundar och Alvin och Milou fick ut väldigt mycket av varandra. Jag vill också träna och tävla mer. Såg en fin kull nu men jag villl låta mig och Milou landa i oss själva först