Uppdateringstråd 30

@Lillefrun När Kailzie fick sista sprutan darrade det i hennes ben och muskler efteråt, jag frågade veterinären om det och det är mycket riktigt helt normalt. Muskler som även i sömn ändå varit aktiva i nästan femton år släppte äntligen taget, det var inte konstigare än så. <3
Jag gjorde mig till sist av med hennes bädd nu i jul då henne syster fick en ny, fyra år senare och hon är nästan lika gammal som Kailzie var då... men jag har fortfarande kvar andra saker. Låt det ta tid. Jag beklagar. <3

Jag kan inte sova inte äta för det känns hela tiden som att jag ska kräkas. Det är sorgen efter Alvin. Starkare än jag trodde.

Milou sov så sött men vid 6 gav jag upp och väckte honom och så gick vi ut och fixade på gården, det var kolsvart så jag hämtade pannlampan och så gick vi en promenad.

Trots skrev efter Alvin finns så älskar jag Milou lika mycket och vi måste fortsätta och redan när Alvin levde bokade jag mig själv och Milou till en agilitytävling 1 februari och vi har bara haft några rundor i trädgården men jag vill vara med för att det är viktigt för mig för jag behöver ett mål och för Milou som får mer aktivering.

Tävlingen är inomhus så jag har bokat in 2 gånger i hallen för att han ska få vänja sig och vi får lite mer träning på hela banor

Beklagar verkligen @Lillefrun :heart du verkar vara en fantastisk matte.
Har själv en gamling där jag känner att tiden börjar rinna ut och man fattar inte hur man ska ta sig igenom det(även fast man gjort det förut) :heart

Idag var hunden inte riktigt RR.
Hoppade ut ett rådjur från en buske och oj vad livligt det blev
Det var bara nån meter från oss.
Tassa blev mest förvånad och bara: vad sjutton var det där?
Cuccie blev inte så vild som om det hade varit en räv, men hon ville tala om för hela byn vad som hände 😂😂

Nu har det hänt, det gick snabbt mellan besöket på akuten till beslutet att låta Alvin somna in.

Jag kunde kanske ha låtit honom leva några månader till men Alvin blev sämre hemma och jag kunde inte se honom så så han somnade in igår.

Det var det värsta jag gått igenom, dom vågade inte ge full dos sederande eftersom han hade hjärtproblem så när dom skulle sätta in kanylen vaknade han fast han legat helt omedveten och han kastade sig upp upp, högg i luften och skrek så mina föräldrar hörde ut i väntrummet. Så skulle det ju inte gå till enligt hur jag fick planerat.

Sen somnade han in i min famn och det var så läskigt att känna honom bli helt mjuk. Och det värsta var ögonen. Helt borta, döda, stirrande. Jag har minnesbilden när jag gav honom sista pussen på nosen framför mina ögon hela tiden..

På väg ut från veterinären fick jag en panikattack och ramlade ihop på vägen till bilen

Nu är Alvin borta och jag vet inte om jag vill leva utan honom. Men jag har min underbara Milou som behöver mig
Mina varma tankar till dig.
Vi vet alla att den agenkommer men det gör det inte det minsta lindrigare.
Stor sorg betyder att det funnits stor kärlek.
:heart

Vaknade sent, gick en längre rastningsrunda med stökig trio som verkligen hade spring i benen och lyckades sedan övertala sambon att han tar dem till rastgården idag (själv jobbar jag).

Det blir... intressant :D Under de 4-5 år vi känt varandra så har han nog bara tagit hundarna till rastgården en eller två gånger. Därför fick jag nu skicka ett meddelande till honom med påminnelse om att ta av täcken innan de springer och att ha med godis för att göra dem mer lättfångade.

Lite nervöst för mig med att någon annan släpper hundarna lösa, men det är ju inte som att de kan försvinna någonstans och det kommer definitivt vara roligare för dem än att vara med mig på jobbet idag. Min lilla förhoppning är att sambon ska börja tycka att det är lite kul att vara ute med hundarna, så att han tar ut dem på längre rundor när jag jobbar och är lättare att få med ut på gemensamma promenader :p

Vaknade sent, gick en längre rastningsrunda med stökig trio som verkligen hade spring i benen och lyckades sedan övertala sambon att han tar dem till rastgården idag (själv jobbar jag).

Det blir... intressant :D Under de 4-5 år vi känt varandra så har han nog bara tagit hundarna till rastgården en eller två gånger. Därför fick jag nu skicka ett meddelande till honom med påminnelse om att ta av täcken innan de springer och att ha med godis för att göra dem mer lättfångade.

Lite nervöst för mig med att någon annan släpper hundarna lösa, men det är ju inte som att de kan försvinna någonstans och det kommer definitivt vara roligare för dem än att vara med mig på jobbet idag. Min lilla förhoppning är att sambon ska börja tycka att det är lite kul att vara ute med hundarna, så att han tar ut dem på längre rundor när jag jobbar och är lättare att få med ut på gemensamma promenader :p
Håller tummarna. :) Det blir en stor avlastning när man kan få hjälp med hundarna! Min sambo tar ordentliga promenader när jag jobbar och tar Floki när vi båda är lediga så att jag får mer egentid till att träna Bog (dom är hopplösa att träna tillsammans) och det hjälper verkligen.

Brukar de inte va så mycket andra hundar i den rastgården?

Jag har också lite svårt o släppa kontrollen med hundarna o just andra hundar vs hälsa eller ej är ju knepigt att förklara vilka de kan funka med o vilka de inte fungerar med 😅

Gick genom rastgården närmast oss (finns två in/utgångar) och då kom en man med en springer spaniel o vi prata på varsin sida staketet då hundarna är i samma ålder sånkolla han läget INNAN han gick in.
Under tiden vi står där kommer en man men en liten vit hund o släpper in den bakom oss. Jag ser inte detta o han säger inget heller då jag står o pratar med han med spanieln.
Den lilla vita hunden va rätt dryg o hoppa upp på Knut o stod på bakbenen o lukta Knut rakt i ansiktet (lite provocerande?)
Knut bara kolla på mig o undra vad de va för fel på den typ så ja kunde koppla Knut enkelt o gå ut istället 🙃
Denna man släppte fram denna vita hund då jag hade Gry (som är rädd) med flera gånger när vi skulle passera o den sprang upp bakom oss.
Så fick ryta ifrån då men han verkar ju verkligen inte bry sig… eller fatta

Bland stövarfolk iaf
Må så vara.

Jag har också en hel massa termer som bara förstås av en trång krets av människor. Jag använder dem inte utan förklaring utanför den kretsen.
Med andra ord hade det nog varit bra att skriva ut det, inte förkorta. :)

Jag känner mängder av människor. Inga som kan benämnas som "stövarfolk" Misstänker att det är samma här på buke?

Brukar de inte va så mycket andra hundar i den rastgården?

Jag har också lite svårt o släppa kontrollen med hundarna o just andra hundar vs hälsa eller ej är ju knepigt att förklara vilka de kan funka med o vilka de inte fungerar med 😅

Gick genom rastgården närmast oss (finns två in/utgångar) och då kom en man med en springer spaniel o vi prata på varsin sida staketet då hundarna är i samma ålder sånkolla han läget INNAN han gick in.
Under tiden vi står där kommer en man men en liten vit hund o släpper in den bakom oss. Jag ser inte detta o han säger inget heller då jag står o pratar med han med spanieln.
Den lilla vita hunden va rätt dryg o hoppa upp på Knut o stod på bakbenen o lukta Knut rakt i ansiktet (lite provocerande?)
Knut bara kolla på mig o undra vad de va för fel på den typ så ja kunde koppla Knut enkelt o gå ut istället 🙃
Denna man släppte fram denna vita hund då jag hade Gry (som är rädd) med flera gånger när vi skulle passera o den sprang upp bakom oss.
Så fick ryta ifrån då men han verkar ju verkligen inte bry sig… eller fatta
Aldrig, är man där så är man där ensam. Kommer någon annan så väntar de på sin tur osv. Jag vägrar släppa mina med okända hundar :) Det finns också bara en ingång, så det är lätt att hålla koll. Kommer någon och vill in när jag är där så ber jag dem vänta någon minut så att vi hinner plocka ihop oss och gå iväg.

Må så vara.

Jag har också en hel massa termer som bara förstås av en trång krets av människor. Jag använder dem inte utan förklaring utanför den kretsen.
Med andra ord hade det nog varit bra att skriva ut det, inte förkorta. :)

Jag känner mängder av människor. Inga som kan benämnas som "stövarfolk" Misstänker att det är samma här på buke?
För mig betyder RR Rhodesian Ridgeback, åtminstone inom hundvärlden.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
880
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka