Uppdateringstråd 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötte en ”grannhund” idag (dvs bor i byn). Älghund, rätt stor hane. Skällde, gjorde utfall och drog omkull matte på marken. Förväntar mig inte att B ska ta ett sånt möte utan att reagera, hon tyckte absolut att det var en otrevlig jäkel och visade det. Men hemskt skönt att ändå bara kunna dra henne med sig i kort koppel och skapa avstånd till situationen utan att det liksom är värre än så. Promenadsällskapet som inte kan hund tyckte att hon var lugn — det var hon absolut inte, men tja i jämförelse 😅

I dag är Lilla L ganska... Mycket :cautious:

Han har just upptäckt att han numera når upp till bord och köksbänkar om han sträcker på sig. Det innebär att vi konstant springer och flyttar saker längre in på bänken/bordet och tackar Lilla L för saker han "apporterat", och att Lilla L konstant springer och letar nya roliga saker att plocka åt sig :crazy:

Det finns ju inget rätt eller fel, vi hämtade ju valp nästan direkt när Nessie gick bort.
Du har väl funderat på ras och ny hund rätt länge nu känns det som om, jag tänkte ett tag att det snart blir en hund nummer tre hos dig. Men så blir det ju inte :heart.

Det är både plus och minus att skaffa valp när man är i sorg men jag är så tacksam för Spock. Milou skulle säkert uppskatta en ny liten kompis så småningom :heart.
Jag har letat efter vilken ras jag vill ha sen innan Milou kom till mig och han blir 6 år nu. Jag har provat många av dom ”vanliga” hundsporterna förutom jakt och valla och bruks. . Jag och Alvin höll på med tävlings lydnad ett också vilket Alvin som vanligt var suverän på medan matte tyckte det var tråkigt. Jag tycker om rally, freestyle och agility.

Så jag vet vad jag vill ha för typ av hund. Jag tänker att vissa kanske tror att jag ersätter Alvin men så är det inte, jag bara utökar familjen. Två hundar är nog lagom för mig som är ensamstående och vill träna och tävla med båda och i vardagen där det blir lite extra saker att göra.

Är dock lite orolig att valpen inte bara ska lära sig Milous bra sidor utan lära sig hur man skruvar bort ett loch från en glasburk, öppnar blixtkedjor, biter hål på jackfickor inifrån jackan för att tyger är tunnare där, öppnar dörrar och (har dock barnlås på det mesta) och lådor :p

Det kommer bli spännande att se hur det blir med ett intressant odjur till, men full rulle är jag inställde på :love:

Han har just upptäckt att han numera når upp till bord och köksbänkar om han sträcker på sig. Det innebär att vi konstant springer och flyttar saker längre in på bänken/bordet och tackar Lilla L för saker han "apporterat", och att Lilla L konstant springer och letar nya roliga saker att plocka åt sig :crazy:
Hur gammal är han?

Hur gammal ar lilla L?
Emma-Sue ar nu nastan 7 manader och jag har flyttat grejor fran kanten av bord och bankar ett bra tag ... samt pamint Maken att om han staller saker "sa dar" sa kommer hon att sno det och sedan blir det nast intill omojligt att lara henne att inte ta fran bord och bankar. Antingen ar Maken oerhort glomsk, bryr sig inte, eller, troligen, sa tror han att jag overdriver. :nailbiting::meh:

Hur gammal är han?

Hur gammal ar lilla L?
Emma-Sue ar nu nastan 7 manader och jag har flyttat grejor fran kanten av bord och bankar ett bra tag ... samt pamint Maken att om han staller saker "sa dar" sa kommer hon att sno det och sedan blir det nast intill omojligt att lara henne att inte ta fran bord och bankar. Antingen ar Maken oerhort glomsk, bryr sig inte, eller, troligen, sa tror han att jag overdriver. :nailbiting::meh:

Han är runt 3,5 månad ung, och väldigt bra på att sträcka på sig :rofl: Jag ska erkänna att jag var dåligt förberedd på det här. Småhundarna når ju inte alls, och dotterns hund hade faktiskt aldrig någon period då han tog saker från bänkar och bord, så det här är lite nytt för oss.

Lita ska sova hos hundvakt för första gången och maken har precis lämnat henne. Att det skulle vara så jobbigt att vara ifrån det lilla livet trodde jag inte, längtar redan hem fast jag inte ens åkt än 😅

Vi har haft sååå tråkigt väder sista två dagarna här så hundarna har fått en liten vila o matte ska nu gå o bli fattig o klicka hem nya koppel o halsband, selar, mer foder o annat till odjuren…. Dom ser då till att matte har nåt att lägga pengar på :meh::rofl:

Vi har fått över 60 cm nysnö på 1½ dygn. Zoe bottnar inte längre. Men springa vill de ändå 😅
20250107_124448.webp

En elvaårig hund är på villovägar i trakterna här, hela lokalsamfundet är engagerat och letar.

En "djurtolk" går in och kommenterar att hen vet att hunden har två brutna bakben och ligger i ett gult garage med en röd bil i.

Hela söket omriktas till att leta upp gula garage med röda bilar. (vi snackar norskt hytteområde och vildmark, inte villaområden).

Jag blir så jävla förtvivlad och så FÖRBANNAD

En elvaårig hund är på villovägar i trakterna här, hela lokalsamfundet är engagerat och letar.

En "djurtolk" går in och kommenterar att hen vet att hunden har två brutna bakben och ligger i ett gult garage med en röd bil i.

Hela söket omriktas till att leta upp gula garage med röda bilar. (vi snackar norskt hytteområde och vildmark, inte villaområden).

Kommer aldrig glömma det medium som sa att en försvunnen man låg mördad på en vind bland gamla tidningar, mannen hittades drunknad i ett dike.

Milou sörjer, han är ledsen. Ligger mest i ett hörn i soffan. Han blir lite gladare när han får komma ut men är fortfarande inte sig själv ute heller. Men han får lite tokryck ibland när han far runt i full fart och busar.

I vanliga fall söker han närhet och vill ligga hos mig i soffan men det gör han inte nu, förutom när vi hade tränat agility.

Jag är också ledsen och ibland glömmer jag bort att Alvin är död och pratar om honom som att han lever. Sen kommer jag på mig och blir extra ledsen.

Jag har försökt träna Milou lite i att vara ensam genom åren men det har aldrig riktigt fungerat men nu har vi ju Inger val. Jag ger honom lite tid. I veckan har jag ställt in dom möten jag inte lyckats lösa, gjort ett par möten via telefon och han har fått vara med att hämta mediciner och optikern. Imorgon får han följa med till optikern igen för syn undersökning.

Hemma är jag ute 1-1.5 timmes nästan varje dag och har lärt honom att vila lugnt i buren i bilen. Han bara sitter eller ligger helt tyst även när jag handlar eller vad jag än gör. Men hemma skäller han så mycket. Men en av grannarna sa att dom är tysta när jag är borta. Men jag ve ju inte hur det blir nu. Har kameror så när jag åker iväg ska jag kika på vad Milou gör.

Nu har djurtolken ändrat sig, hunden är under en stor sten långt från en väg.

Det faktum att man sett färska spår i snön vid en lada och tror sig ha ringat in hunden, avskräcker inte klåpare.

Nu har djurtolken ändrat sig, hunden är under en stor sten långt från en väg.

Det faktum att man sett färska spår i snön vid en lada och tror sig ha ringat in hunden, avskräcker inte klåpare.
Men alltså... Hur kan det ens vara tillåtet att hålla på med sån där smörja?! Och hur kan någon ha samvete nog att fortsätta hålla på när de så uppenbart har fel? Det är ju för sjutton en hunds liv det handlar om! Fy så upprörd jag blir av sånt där :(

Men alltså... Hur kan det ens vara tillåtet att hålla på med sån där smörja?! Och hur kan någon ha samvete nog att fortsätta hålla på när de så uppenbart har fel? Det är ju för sjutton en hunds liv det handlar om! Fy så upprörd jag blir av sånt där :(
De verkar som tur är ha ställt om och letar faktiskt där det setts färska hundspår, inte efter stenar 🤪

Men ja, det borde vara straffbart att vara så dum, och att tro på såna dumheter när det är en tredje part inblandad som inte kan tala för sig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 340
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 379
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka