Japp, hädanefter så ...USh då Raka av pälsen bak så det blir torrt och inte fastnar så lätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, hädanefter så ...USh då Raka av pälsen bak så det blir torrt och inte fastnar så lätt?
Det hade jag ingen aning om att det fanns, det ska jag ladda ner direkt. Tack för tipset!Du kan om du har möjlighet ladda ner appen lokalsinne, då ser du exakt var du är i skogen. Perfekt om man ska utforska nya vägar till fots eller till häst.
Finns också appen Min karta.Det hade jag ingen aning om att det fanns, det ska jag ladda ner direkt. Tack för tipset!
Den och min karta är väldigt bra.Det hade jag ingen aning om att det fanns, det ska jag ladda ner direkt. Tack för tipset!
Vi slapp sedering och rakning, veterinären konstaterade att det är pustler, små fula inflammerade "finnar". Så dem ska jag behandla själv nu, i en vecka. Så himla skönt att det inte var hot spots i alla fall.USh då Raka av pälsen bak så det blir torrt och inte fastnar så lätt?
Ja, vi ställer imorgon. Ring 15Såg att det är någon sorts hundutställning här i stan i helgen, någon som ska dit?
”Eskilstuna Internationella dog Show 17-18/8 2024”
Åh, kul! Kanske ska pallra mig ditJa, vi ställer imorgon. Ring 15
Fy så läskigt! Har du någon hundbädd eller så precis bredvid elementet eller hur kom det sig att han alls hade benen där? Vilken tur att han var oskadd ändåAaah vilket uppvaknande klockan 4 i natt/morse vaknar av att Toke börjar skrika i ren panik, fruktansvärt ljud. Fattar först inte vad som händer för ser ju honom brevid mig i mörkret. Extrem mardröm? Epilepsi? Bakdelsförlamning? Kramp? Nää han har kilat fast ett bakben i elementen i en väldigt konstig vinkel jag och min man fick slita en bra stund för att få loss honom, jag med sprutande tårar för med tanke på hans skrik och den konstiga vinkel så var jag i mitt nyvakna tillstånd helt säker på att han slitit sönder hela benet. Visade sig tack och lov att han var helt felfri när han väl kom loss. Tack och lov att det hände när vi var hemma, vågar inte tänka hur det hade varit annars har aldrig under ett helt liv med hund varit med om eller över huvud taget tänkt tanken att dom skulle kunna fastna så.
Så nu ska det byggas nått skydd till alla element under dagen.
Kan tillägga att mitt kontrollbehov går bananas nu när jag inte kunde förutse det här
Nä inte just där men han ligger ju lite överallt nu när det är varmt, golvet är svalare tycker han. Och det här var precis brevid min säng. Men nu ska alla element få skydd. Det var i mellan dom två rören som går från elementet och ner i golvet som han kilade i mellan benet och fastnade runt hasenFy så läskigt! Har du någon hundbädd eller så precis bredvid elementet eller hur kom det sig att han alls hade benen där? Vilken tur att han var oskadd ändå
Helt paff! Mötte en granne ute som också har hund. Jag svänger av för att ge mina hundar avståndet de behöver för att inte stressa upp sig och börja skälla.
Han stannar och frågar kränkt varför jag alltid vänder om när jag ser dem. Jag förklarade kort att jag gör det när jag möter alla hundar, för att inte mina ska börja skälla (var väldigt paff redan då, så hade inte sinnesnärvaro att förklara att vi jobbar på hundmöten och att denna taktik gett bra resultat, men tycker egentligen inte jag behöver förklara mig).
Mannen fortsätter då drygt med ”Kanske ska de ska träffa lite andra hundar då, så de vänjer sig?”
Alltså, han har ingen aning om hur mycket jag tränar med mina hundar. Han å andra sidan är helt ointresserad av hundträning (och har helt rätt hund för att inte behöva träna i någon större utsträckning). Han har heller ingen koll på reaktiva hundar eller hur dålig idé det hade varit att låta hundarna hälsa. Jag svarade bara att det inte är aktuellt då Sparven är för rädd. Sen umgås jag med vettiga hundar (med vettiga ägare) och jobbar med Sparven även på det, men har ingen lust alls att ge hundarna någon form av förväntan på att hälsa på alla grannhundar Hade ju inte heller hjälpt dem i att skälla mindre..
Gav en stor klump i magen Ingen stor sak egentligen, men gillar inte tanken på att han tror att jag är helt inkompetent med mina hundar.
Jag förstår dig helt. Jag får träna varje dag med Milou också. Alvin är snäll på avstånd och folk vill släppa fram sina hundar men han kan säga ifrån på nära håll så jag får försöka förklara att Alvin inte gillar nya hundar. Milou är super snäll på nära håll men kan göra utfall ibland vid vissa möten, inte alla men ibland. Jag tränar med honom varje möte och det var inte länge sen jag fick en liknande kommentar från en jag mötte här när jag sa att dom inte ville hälsa nos mot nos utan gå en promenad först.Helt paff! Mötte en granne ute som också har hund. Jag svänger av för att ge mina hundar avståndet de behöver för att inte stressa upp sig och börja skälla.
Han stannar och frågar kränkt varför jag alltid vänder om när jag ser dem. Jag förklarade kort att jag gör det när jag möter alla hundar, för att inte mina ska börja skälla (var väldigt paff redan då, så hade inte sinnesnärvaro att förklara att vi jobbar på hundmöten och att denna taktik gett bra resultat, men tycker egentligen inte jag behöver förklara mig).
Mannen fortsätter då drygt med ”Kanske ska de ska träffa lite andra hundar då, så de vänjer sig?”
Alltså, han har ingen aning om hur mycket jag tränar med mina hundar. Han å andra sidan är helt ointresserad av hundträning (och har helt rätt hund för att inte behöva träna i någon större utsträckning). Han har heller ingen koll på reaktiva hundar eller hur dålig idé det hade varit att låta hundarna hälsa. Jag svarade bara att det inte är aktuellt då Sparven är för rädd. Sen umgås jag med vettiga hundar (med vettiga ägare) och jobbar med Sparven även på det, men har ingen lust alls att ge hundarna någon form av förväntan på att hälsa på alla grannhundar Hade ju inte heller hjälpt dem i att skälla mindre..
Gav en stor klump i magen Ingen stor sak egentligen, men gillar inte tanken på att han tror att jag är helt inkompetent med mina hundar.