Såg på väderleksrapporten att det skulle regna ordentligt idag, så när jag vaknade tidigt och det inte regnade, ja då passade jag på att rasta hundarna. Nu sitter jag i soffan och det öser ner. Det är SÅ skönt att inte behöva gå ut just nu
Igår blev det en till aktiv dag för damerna. Vi inledde med promenad till rastgården, de nosade, strosade, lekte, nosade och strosade lite mer. Att "bara vara" ute är verkligen något vi uppskattar, annars är vi ju alltid på väg någonstans när vi är ute.
Hundarna var helt klart nöjda efter det, men så kom solen fram ordentligt på eftermiddagen och sambon fick en idé om att ge sig ut på inlines samtidigt som jag promenerade med hundarna. Sagt och gjort, och Lily tyckte det var
jättebusigt allting! Hon hoppade mot sambon och vrålade, stökade runt och försökte få till så att de kunde ha kapplöpning ihop. Det var ju hur kul som helst att han plötsligt kunde rulla fram, och röra sig snabbt! Det blev ännu en tur till rastgård, och där sprang Lily längs staketet samtidigt som sambon åkte utanför
Lite kul att hon reagerade så mycket på det hela, för hon är totalt obrydd om när främlingar åker inlines. Förvisso lugnade hon sig ganska snabbt nu med, när hon insåg att det inte blev någon kapplöpning, men kul hade vi!
Sedan blev det kväll och då ville lurchervännen med husse ut på promenad. Vi gick en längre rastningsrunda tillsammans och hundarna nosade, strosade och hade det mysigt. Husse passade på att träna några lätta tricks även med mina damer, eftersom de tiggde godis så mycket och vi ansåg att de åtminstone borde göra något för att få godiset, mer än tigga då. "Vacker tass" blev tricket, med resultatet att mina damer sprang fram och slog till honom med tassarna så fort han stannade efter det
När vi sedan skulle skiljas åt, då blev det ny godisutdelning och sedan stod Lily och lurchern och pussade på varandra en bra stund. De var så söta! De puttade lite på varandra med nosarna, slickade varandra i ansiktet och båda såg så otroligt glada ut. Så har de inte hållit på tidigare, lurchern har varit för vild och stökig. Men nu testar de att ha adaptil-halsband på honom och han har faktiskt blivit lugnare. Inte alls lika stress-stökig som innan utan nu mer "normal och glad-stökig unghund". Väldigt intressant att se.