Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Folksams kundtjänst kunde inte svara men jag är rätt säker på att någon här kan:
Påverkar ett skadefritt år försäkringspremien? Eller omvänt, om man utnyttjat försäkringen under året, påverkar det premien?
Tack! De vägrade svara på det. Men då har de höjt ordentligt. Med valprabatt på 25 procent har jag betalat 211 kr/mån, nya priset utan valprabatt blir 337. Alltså har de höjt nästan 60 procent? (Om jag använt procenträknaren rätt). Fast jag räknar nog fel?
Tack! De vägrade svara på det. Men då har de höjt ordentligt. Med valprabatt på 25 procent har jag betalat 211 kr/mån, nya priset utan valprabatt blir 337. Alltså har de höjt nästan 60 procent? (Om jag använt procenträknaren rätt).
Ordinarie pris för din försäkring är 211/0.75= 281 kr. Höjningen är 337-281=56 kr. Den procentuell höjningen 56/281= 20%.Tack! De vägrade svara på det. Men då har de höjt ordentligt. Med valprabatt på 25 procent har jag betalat 211 kr/mån, nya priset utan valprabatt blir 337. Alltså har de höjt nästan 60 procent? (Om jag använt procenträknaren rätt). Fast jag räknar nog fel?
Ordinarie pris för din försäkring är 211/0.75= 281 kr. Höjningen är 337-281=56 kr. Den procentuell höjningen 56/281= 20%.
Min femåriga hund, försäkrad i Folksam, som inte varit sjuk eller skadad hittills (peppar, peppar), och följaktligen aldrig utnyttjat sin försäkring fick en höjning på 25%, så nu ska jag betala 984 kr/månad.
Tillsammans med den gamla hundens Agria-försäkring blir det 1816 kr i månaden. Det börjar bli jobbigt dyrt, särskilt med tanke på att veterinärbesöken inte är gratis trots försäkringarna.
Riesenschnauzer, i och för sig en ganska frisk ras om man hittar rätt linje. Dels är de snabba, stora och orädda arbetshundar generellt, vilket ger lite större skaderisk. Dels blir de ofta gamla, och gamla hundar utnyttjar oftare sin försäkring. Sedan har jag intakta tikar, vilka är dyrare på grund av pyo-risken. De fungerar hur bra som helst i arbete under löp och skendräktighet, (enda eventuella nackdelen är att de gräver stora lyor i trädgården när de är skendräktiga), så det har inte funnits någon etiskt försvarbar anledning att kastrera.984 kr i månaden?! Herregud, det är ju absurt. Vad är det för ras?
Nu när valprabatten är borta höjs priset med 1512 kr.
Borträknat valprabatten (1011 kr) så är höjningen för ett år 501 kr.
Förvisso har jag febermos i hjärnan, men premiehöjningen från ordinarie pris kan omöjligen vara 35%.
Tack båda, jag har aldrig förstått mig på kulramen.Ordinarie pris för din försäkring är 211/0.75= 281 kr. Höjningen är 337-281=56 kr. Den procentuell höjningen 56/281= 20%.
Min femåriga hund, försäkrad i Folksam, som inte varit sjuk eller skadad hittills (peppar, peppar), och följaktligen aldrig utnyttjat sin försäkring fick en höjning på 25%, så nu ska jag betala 984 kr/månad.
Tillsammans med den gamla hundens Agria-försäkring blir det 1816 kr i månaden. Det börjar bli jobbigt dyrt, särskilt med tanke på att veterinärbesöken inte är gratis trots försäkringarna.
Din kostnad har stigit med 60%, men du hade ju rabatt förut. Försäkringens ordinarie pris har stigit med 20%, vilket förstås också är en rejäl höjning.Tack båda, jag har aldrig förstått mig på kulramen.
Gamla årskostnaden var 2531 kr, nu blir den 4047.
Ja valprabatten vet jag ju och de där 20 får jag väl bara tugga i mig bara. Tack så jättemycket för hjälpen!Din kostnad har stigit med 60%, men du hade ju rabatt förut. Försäkringens ordinarie pris har stigit med 20%.
Det värsta är att att man får en chock nästan varje år när man ser det nya priset. Men den 25%-a höjningen i år var värst hittills. Den gamlas försäkring höjdes bara med 23%...Ja valprabatten vet jag ju och de där 20 får jag väl bara tugga i mig bara. Tack så jättemycket för hjälpen!
Min Aussie som är försäkrad för 60K i Agria kostar 777 kr per månad, han har inte varit skadad/sjuk så att vi fått ersättning sedan 2016 (Han är född 2015...), ska byta försäkring på honom.984 kr i månaden?! Herregud, det är ju absurt. Vad är det för ras?
Om du hittar något bra alternativt bolag till aussien, skriv ett inlägg här.Min Aussie som är försäkrad för 60K i Agria kostar 777 kr per månad, han har inte varit skadad/sjuk så att vi fått ersättning sedan 2016 (Han är född 2015...), ska byta försäkring på honom.
Floki som är försäkrad för 120K i Agria kostar 877 kr per månad men där kommer jag såklart inte kunna byta pga alla sjukdomar.
Oj vad mycket det kan skilja! Jag har också en Aussie född 2015, försäkrad för 60k, och betalar 295 kr i månaden för veterinärvård och livförsäkring hos Folksam.Min Aussie som är försäkrad för 60K i Agria kostar 777 kr per månad, han har inte varit skadad/sjuk så att vi fått ersättning sedan 2016 (Han är född 2015...), ska byta försäkring på honom.
Kommer byta till Folksam. 60K skulle kosta 284kr och 120K kostar 416kr. Har en del andra försäkringar där så tror jag kommer få lite rabatt ovanpå det med.Om du hittar något bra alternativt bolag till aussien, skriv ett inlägg här.
Japp! Kommer byta till Folksam pga detta.Oj vad mycket det kan skilja! Jag har också en Aussie född 2015, försäkrad för 60k, och betalar 295 kr i månaden för veterinärvård och livförsäkring hos Folksam.