Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
När en bjuds på fruktsallad och verkligen måste tvinga i sig de äckliga bananerna för det är bara de kvar…:yuck:
IMG_9112.webp

Lova vill sätta ut en annons om att hitta en ny familj. Husse bredde nyss sina mackor inför imorgon och GLÖMDE ATT BETALA OSTSKATT! :nailbiting:
Alla vet ju att om osten tas fram ur kylskåpet, måste det betalas skatt till hunden!
Hon fick påminna honom när han ställde in den igen.
"Hallåååå?! Husse? Tycker du inte om mig längre?" :cry:

Kan du titta i munnen själv? Att enstaka småtänder saknas är inte hela världen och måste inte betyda att det finns andra problem.
Jag har ju sett att där är en tand mindre på ena sidan men lyckas inte se riktigt hur där ser ut. Men vi ska till veterinären i veckan och gå igenom munnen ordentligt.

Lova vill sätta ut en annons om att hitta en ny familj. Husse bredde nyss sina mackor inför imorgon och GLÖMDE ATT BETALA OSTSKATT! :nailbiting:
Alla vet ju att om osten tas fram ur kylskåpet, måste det betalas skatt till hunden!
Hon fick påminna honom när han ställde in den igen.
"Hallåååå?! Husse? Tycker du inte om mig längre?" :cry:
Jag vet hur det är. Här är det ost skinka smör och gräddskatt. Hälsningar smulan

Ledig idag, men grymt trött. Tog en vända med hundarna till rastgården och de båda lekte för fullt. Men trots liten omväg dit så blev det inte någon jättepromenad. Inte för att Ebrah klagade, det är verkligen sådan där bitande kyla idag och vi båda är helst inomhus. Men jag hade lite dåligt samvete för att de ändå får en ganska tråkig dag.

Men så kom jag på att jag ju pratat om att träna lite mer lydnad osv med dem. Sagt och gjort. I väntan på att ugnen skulle bli varm och maten sedan klar att ätas så passade vi på. Jag vände på ett bord i vardagsrummet för att få mer träningsyta och älskade för ovanlighetens skull får hyfsat öppna planlösning.

Jag körde två omgångar per hund, Lily först, Ebrah sedan. Första omgången var det godisbelöning, andra gången favoritleksaken som vi inte haft framme på evigheter, en elastisk dragkampsleksak från Jami med både kaninskinn och liten boll! Lily hälsar att en leksak inte kan bli bättre än så :D

Vi tränade lite blandat. Fotgående och följsamhet i tighta svängar, fåniga tricks och att växla mellan sitt/ligg/stå utan att avsluta på helt annan plats än där vi började. Ibland haglade det godis, ibland blev det mer sparsamt med godis, och så lekte vi. Massor. Och det är så tydligt att Ebrah helst tränar med godisbelöning och Lily kan strunta i godisar bara hon får ha roliga leksaker :p När Lily har dragkamp med kaninleksaken, då hoppar hon jämfota och lekmorrar högt och är helt vild. Inget får henne att släppa greppet eller tappa fokus. Ebrah däremot, hon släpper tveklöst även den leksaken om jag så viftar med en tråkig torrfoderkula. För ätbara saker överträffar leksaker. Alltid.

Nu kan jag iaf äta lunch utan dåligt samvete, hundarna gladare än om de bara fått en liten promenad och ikväll blir det nog en längre kvällsrastning tillsammans med lurcherkompisen. Imorgon jobbar jag igen, så då tar vi ordentlig långpromenad på förmiddagen, om inte annat för att de ska vara trötta och nöjda om sambon jobbar hemifrån och hundvaktar.

Jag tränade lite apport med Knut.
Vill ha han lite ”övertaggad” och det blir han när jag tar med dummyn. Den är aldrig till för lek, bara apport 🙂
Sitter kvar fint lös, hämtar men avlämningen måste vi träna på.
Nu körde jag mest lite knepiga ställen där han fick leta.
Jag är fortfarande sjuk o väldigt trött så jag vet att börjar jag krångla kommer jag eventuellt inte orka genomföra o då hoppar jag det helt.

Stötte på ett gäng hjortar på morgonpromenaden som stod och hängde på fältet där jag brukar släppa hundarna. De flyttade sig nådigast till andra sidan fältet, tror de börjar vara alldeles för vana vid oss. Svor lite över dem för jag ville släppa hundarna men släppte Spock som drog sitt vanliga glädjevarv runt oss, hjortarna verkade bry sig noll. Släppte lilla M som visat noll viltintresse som fick springa fatt med Spock och håller lite låda. Hjortar fortsatt oberörda, aja släppte Tay också men lilla Nike som går sina egna vägar fick vara kopplad. De fick springa lösa en bit och sen vände vi och gick tillbaka medans flocken med hjortar stod kvar där de stod, jag tycker gott att de skulle kunna vara lite skyggare men men vi passerar ju dom ibland flera gånger per dag och de gör sig sällan brådska att flytta på sig numera..

Har till 99% bestämt mig för att inte operera bort Ebrahs juvertumörer (eller vad det nu är för knölar). Känns skit. Men jag har också pratat med en uppfödarvän och hon sa att om det var någon av hennes hundar, då hade hon inte gjort det. Hade det varit så enkelt som att man tar bort dem och sedan är allt bra, då hade det ju varit en enkel sak. Men det finns ju alltid fler saker att ta hänsyn till, och i det här fallet gör allt det andra att jag inte kan känna mig säker på att det faktiskt är det bästa för Ebrah att ta bort dem. Men. Jag ska hålla koll. Verkar det som om de växer snabbt så kanske ändå?

Jag vet att jag kommer ångra mig senare, att jag kommer sitta och tänka tankar i stil med "Om jag bara gjort annorlunda där, då hade det kanske varit bättre nu?" osv. Men med tanke på hur hon är allmänt fysiskt så tror jag att det är bäst att göra så lite som möjligt i form av operationer osv.

Fy fan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 019
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 796
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka