Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
I förrgår gick min uppfödare ut med sina närmsta valpplaner offentligt, så nu är parningen som jag väntat på hur länge som helst (känns det som :D) äntligen ”på riktigt”.

Så om allt går som det ska och allt klaffar, så kan vi se fram emot valp senhösten/vintern 2023, och jag är SÅ taggad 🤩! Det är 9 år sen jag fick hem en valp sist (senaste hundarna har ju varit 1,5-2 år när de landade här), så det känns spännande!

Nu är det bara att vänta på alla ”smådetaljer” som löp, att det ska bli parning, att det ska ta sig, att valparna överlever osv osv 🤪!

Men så kul att ha något att se fram emot!

I förrgår gick min uppfödare ut med sina närmsta valpplaner offentligt, så nu är parningen som jag väntat på hur länge som helst (känns det som :D) äntligen ”på riktigt”.

Så om allt går som det ska och allt klaffar, så kan vi se fram emot valp senhösten/vintern 2023, och jag är SÅ taggad 🤩! Det är 9 år sen jag fick hem en valp sist (senaste hundarna har ju varit 1,5-2 år när de landade här), så det känns spännande!

Nu är det bara att vänta på alla ”smådetaljer” som löp, att det ska bli parning, att det ska ta sig, att valparna överlever osv osv 🤪!

Men så kul att ha något att se fram emot!
Aussie? 😍

Är uttråkad, riktigt uttråkad.. Kan ta mig fram kortare sträckor inomhus med en krycka men utomhus är det två kryckor som gäller.
I tisdags åkte vi och körde agility eller ja husse körde jag satt och tittade på. Igår åkte jag iväg med alla hundarna till en rasthage och de fick springa med sin storpudelkompis. Var där i en timme och hundarna hade så kul. Sen låg vi allihopa däckade hemma tills husse kom hem från jobbet.
Idag ska vi träna i klubbstugan, dottern är snäll och följer med och får väl stå för det mesta av träningen också. Husse har stått för alla hund promenader sen jag gjorde illa mig och jobbar hemifrån idag.
Vill bli bra, typ NU! 🙄

Spock håller mig sällskap i soffan
20230105_100614.webp

Nu är vi på väg hem!
Det verkar inte vara en korsbandsskada, trots allt. Alternativt en kombination..

Rapport från veterinären (älskade honom, vem blir inte glad av en så här utförlig rapport efteråt? Magi!)

”Floyd är halt på vänster bakben cirk 2/5 grader. Tydligt muskelatrofisk (tappat muskler) på samma ben. Har normal rörelse i hasled, tår och höftled men ogillar rörelse i knäled vid max sträckning. Provokation av korsbandet gör ont och han ömmar om infästning av vadmuskeln på samma ben. Dock är knäleden stabil vilket talar emot korsbandsskada. På röntgen kan vi se ett höger knä som är utan anmärkning, liten ökad inflammation i vänster knäled (mycket liten) samt en misstänkt fraktur på ett sesamoidben i infästning av vadmuskulatur på utsidan (fabella benet).”

Så nu är planen att konsultera senior kirurg, och sedan återkomma till mig nästa vecka.
Väldigt glad över att jag åkte för en second opinion!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka