Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har blivit mutad av målaren....(Om någon undrar om hålet i väggen så får man fråga Iris... )
Näää! Britt-Marie var det väl?(Om någon undrar om hålet i väggen så får man fråga Iris... )
Det finns mediciner att få utskrivet av veterinär. Har kommit en del nytt de senaste åren med god effekt.Usch vad jag inte gillar nyår. Alba, vår golden är livrädd för alla raketer och smällare som såklart dånar i tid och otid sen 3-4 dagar tillbaka. Nu ligger hon i vårt badrum i källaren. Ett ställe hon aldrig går frivilligt. Hon sätter inte sin fot i källaren annars. Men har druckit vatten där och knaprat lite godisar. Så än så länge är hon ok. Är hon för rädd tar hon inte godis.
Jag ska jobba natt snart och det känns skönt ändå. Sambon och barnen ska ner i källaren till henne såfort vi ätit. Hundarna är ordentligt rastade på fm och gått en snabbis på eftermiddagen nu. Sen får de nog vänta till efter 12-slaget när allt lugnat sig. Jag tror det är så sambon tänkt.
Näää! Britt-Marie var det väl?
Ja jag blir så arg på att det fortfarande är så himla accepterat. Igår gick jag ut kl 22 med hundarna för en sista kiss, gick förbi en barnfamilj som gått ut på parkeringen. 1 minut senare smällde dom av världens BOMB. Det small så högt att till och med jag hoppade till av skräcken. De såg alltså att jag precis passerat med fyra hundar. Dessutom var det en liten parkering med flera bilar och lägenhetshus precis runt om så knappast lämpligt ställe att börja fyra av raketer, smällare och bomber på.Ena hunden brydde sig inte alls trots att de sköt massor hos grannen. Äldre hunden hade det jobbigt när set drog igång som värst men lugnade sig snabbt. Jäkla skitstövlar som håller på och förpestar livet för så många människor och djur.
Idag när jag var ute på promenad såg jag att det skjutits massor av fyrverkerier på brukshundklubben, även på apellplanen (för nej, de hade såklart inte tagit med skräpet därifrån). Kan tilläggas att klubben är precis i utkanten av ett naturreservat... Folk har inget vett. Alls.Ja jag blir så arg på att det fortfarande är så himla accepterat. Igår gick jag ut kl 22 med hundarna för en sista kiss, gick förbi en barnfamilj som gått ut på parkeringen. 1 minut senare smällde dom av världens BOMB. Det small så högt att till och med jag hoppade till av skräcken. De såg alltså att jag precis passerat med fyra hundar. Dessutom var det en liten parkering med flera bilar och lägenhetshus precis runt om så knappast lämpligt ställe att börja fyra av raketer, smällare och bomber på.
Hade jag haft barn nu hade jag aldrig lärt dom att det är okej att smälla av fyrverkerier.