Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha — vi fick ett spel i julklapp; Med andra ord. I det ingår några tutor, som man ska använda för att psyka motståndarlaget. Jag sa direkt att vi kör inte med dem, för hundarna kommer bli så triggade. Såklart testade ju nån en tuta några gånger, men de användes inte i spelet … men jodå! Inte bara en, utan två gånger smög Bella upp och snodde avkommans tuta från bordet medan vi spelade! Och på något magisk vis hade hon också lyckats sno en från kartongen?!

Mästertjyven, inte just där i sitt smygigaste mode:

Bifogade filer

• B087456C-555A-4E25-A6D3-B655974A7E00.webp
    B087456C-555A-4E25-A6D3-B655974A7E00.webp
    78,7 KB · Visningar: 78
Så är julfirandet över!
Husse tog hundarna på julaftonsmorgon och åkte och tränade med dom i hundhall (agility ). Sen fick Tay och Spock vara hemma och Nike åkte med oss på julfirande först hos min släkt och sen en sväng förbi husses släkt (så smidigt att de bor i samma område). Nike var väldigt uppvaktad av systerdottern på 3 år men tog det med ro, sen låg hon nånstans och märktes inte av.
Fick bästa julklappen av syster, ett tovat(?) ulltäcke till Nike som är så frusen av sig, som hon gjort själv av damernas ull 💖.

Nöjd Nike i sitt nya täcke:
20221226_171647.jpg

Igår var husse iväg igen och tränade hundar, idag får de nöja sig med lösspring ute. Jag försöker mest vila knät så det ska bli bättre nån gång..

Idag provade vi Ville som bandhund 😂 dvs jag gick med honom kopplad genom ett antal småsåtar som vi inte törs släppa i eftersom de ligger jämns med en hårt trafikerad väg. Första två såtarna tänkte jag att det gick ju fint. Sen kom vi på färska spår och det hela spårade ur lite. 😂 Men han motionerade mig rätt rejält, även om ingen av mina två passkyttar kom till skott. Jag fick sätta hälarna rätt rejält i backen när vi gick på färska grisspår som han ville följa in i en grantätning.

Men vi kommer göra om det med lite mer passkyttar, men jag lockas mer och mer av en stöthund i bemärkelsen att inte förfölja alls. :)

Lång dag idag, med både hundträff och jobb. Lily fick äntligen träffa bästis igen och herregud så vild hon var :rofl: Hon sprattlade och skrek helt galet när vi möttes. Sedan gick vi till rastgård som tyvärr var för hal för spring, vi testade att släppa dem men Lily halkade omkull och Ebrah var nära på att göra det, så vi tog en koppelpromenad istället.

Efter det har vi också hunnit med lite hundspel och lite kort(!) trickträning.

Det kändes inte helt bra i magen att vila Floyd i 4-6 veckor utan annan åtgärd eller diagnos, så nu har jag bokat tid hos en ortoped på ett annat djursjukhus för en second opinion. Denna ortopeden opererar också, så det känns vettigt att hen även får försöka ställa en diagnos.

Det kändes inte helt bra i magen att vila Floyd i 4-6 veckor utan annan åtgärd eller diagnos, så nu har jag bokat tid hos en ortoped på ett annat djursjukhus för en second opinion. Denna ortopeden opererar också, så det känns vettigt att hen även får försöka ställa en diagnos.
Låter väldigt rimligt tycker jag. Hoppas ni hittar nått enkelt och lätt ❤️

Jag hade också velat ha en diagnos innan en så lång vila särskilt av en brukshund/jakthund.

Izzy är inne på dag 5 i löpet och Fred och Sotis är så obrydda att jag glömmer bort att hon löper så jag har släppt ut dem som vanligt i trädgården för att leka utan tillsyn, insåg idag att det kanske inte är så smart med två okastrerade hanar tillsammans med en löptik 🙈
Så tidigt i löpet är det inte konstigt att hanarna är obrydda och riskerna för tjuvparningar är minimala.

Men jag rekommendera ändå att hålla tik och hane/ar isär hela löpet och helst någon extradag dessutom.

Allmänt känt att mina hundar har otur. Idag var Assar jättehängig med feber och var inte alls pigg helt enkelt. Kollade igenom, misstänker analsäcksinflammation.
Ringer Vet som var snälla att klämma in oss, jodå hundfan har åkt på analsäcksinflammation men som tur hade det inte spruckit, men förståeligt att han är dålig. Nu hem med dunderkur och jag var positivt överraskad att besöket gick på under 2000 lappen, jag såg hela lönen försvinna framför mig. 😂

Allmänt känt att mina hundar har otur. Idag var Assar jättehängig med feber och var inte alls pigg helt enkelt. Kollade igenom, misstänker analsäcksinflammation.
Ringer Vet som var snälla att klämma in oss, jodå hundfan har åkt på analsäcksinflammation men som tur hade det inte spruckit, men förståeligt att han är dålig. Nu hem med dunderkur och jag var positivt överraskad att besöket gick på under 2000 lappen, jag såg hela lönen försvinna framför mig. 😂
Köp en trisslott 🙈

Trött på mig själv 😫. Lyckades vrida till mitt knä idag när jag klev ur bilen (ja, knät som snart gjort ont i tre veckor) och kan nu inte stödja på det.
Vårdcentralen hade fullt i telefonkön så jag körde dit eftersom jag ändå var i bilen, parkerade utanför och hoppade in på ett ben. Fick kryckor, träffade ssk som direkt anvisade mig till läkare. Han sa att han kunde få in mig akut på röntgen men det skulle troligast inte visa så mycket så vi bestämde att jag får remiss till magnetröntgen även om det kommer ta tid att få en tid. Nu har jag iallafall kryckor och smärtstillande..
Försöker lista ut om jag kommer lyckas ta mig ut med hundarna alls, midjebälte och kryckor undrar om det funkar? Skulle haft en rullstol så hade jag kunnat rulla efter hundarna 😝. Husse pratade om att han skulle försöka jobba hemifrån i den mån det går och att min syster kanske kunde ta en av hundarna om det blir långvarigt..

Så less, har redan varit tvungen att ta det lugnt i nästan tre veckor och bara kunnat gå korta promenader och hoppades på att jag var på väg att bli bättre. Nu kan jag inte gå alls 😫.

Trött på mig själv 😫. Lyckades vrida till mitt knä idag när jag klev ur bilen (ja, knät som snart gjort ont i tre veckor) och kan nu inte stödja på det.
Vårdcentralen hade fullt i telefonkön så jag körde dit eftersom jag ändå var i bilen, parkerade utanför och hoppade in på ett ben. Fick kryckor, träffade ssk som direkt anvisade mig till läkare. Han sa att han kunde få in mig akut på röntgen men det skulle troligast inte visa så mycket så vi bestämde att jag får remiss till magnetröntgen även om det kommer ta tid att få en tid. Nu har jag iallafall kryckor och smärtstillande..
Försöker lista ut om jag kommer lyckas ta mig ut med hundarna alls, midjebälte och kryckor undrar om det funkar? Skulle haft en rullstol så hade jag kunnat rulla efter hundarna 😝. Husse pratade om att han skulle försöka jobba hemifrån i den mån det går och att min syster kanske kunde ta en av hundarna om det blir långvarigt..

Så less, har redan varit tvungen att ta det lugnt i nästan tre veckor och bara kunnat gå korta promenader och hoppades på att jag var på väg att bli bättre. Nu kan jag inte gå alls 😫.
Så trist! Antar att ni också har väldigt mycket is på stigar och vägar nu?? Tror att hemmajobbande sambo och avlastning av syster är bättre för knät än midjebälte och kryckor :p

(Jag funderar på om det inte är dags att rota fram den gamla sparken och träna drag med unghunden snart, enda fördelen med väglaget just nu.)

Så trist! Antar att ni också har väldigt mycket is på stigar och vägar nu?? Tror att hemmajobbande sambo och avlastning av syster är bättre för knät än midjebälte och kryckor :p

(Jag funderar på om det inte är dags att rota fram den gamla sparken och träna drag med unghunden snart, enda fördelen med väglaget just nu.)

Jupp, halt och knöggligt rena mardrömmen för mina urkassa knän 🙄.
Har haft maken som haft sina hökögon på mig hela kvällen så har lydigt varit placerad i soffan. Dottern har också förmanat mig till att försöka ta det lugnt och inte virra runt som jag brukar göra. Ska träffa syrran imorgon så ska kolla av läget med henne annars kanske mamma orkar med en till hund.

2 veckor av vila för 4 månaders valp. Bara 2 till nu då 🙃

Rastningen är intressant, svårt att hålla honom lugn. Har med saker han kan hålla i munnen för då blir han lugnare men sen har han börjat hoppa fram på bakbenen. Godis går ju men det blir lite FÖR kul.
Köpt spel till att ha inne, beställt hårdare tuggben mm.
Börjat lägga mer vikt bak iaf så kan hoppas det är ett gott tecken!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka