Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
4km?! Jösses :D Jag känner mig nöjd med att ha fått Lily att gå typ 4 meter fot (men då är det rallylydnadsfot vi kör).
Ja, han gick fot i stort sett hela promenaden, och wachtlarna gick i midjebälte och flexi. Olika krav under promenaden så att säga… :p

Hade han trott att jag haft en godis i handen så hade han nog gått rallyfot i fyra km också, med fin ögonkontakt :laugh:
han är en otroligt arbetsvillig hund, och väldigt lättbelönad. Jag använder sällan godis, men ibland tar jag med mig lite av spetsarnas torrfoder i fickan och det skulle han gå genom eld för. Inte den känslan jag vill ha i fotgåendet dock :D Skulle jag tröttna på jakten skulle han nog bli en väldigt rolig sporthund!

Sådär. Jag har (typ) klart med resa till Gbg. Jag har boende. Nu behöver jag bara klura ut hur jag och Lily ska ta oss hem därifrån också efter att ha fjantat runt i utställningsringen. Usch så dåligt förberedd jag känner mig! Hoppas på att kunna samåka med någon bekant. I värsta fall går det säkert att åka tåg. Klart är i alla fall att Ebrah blir hemma, det kommer vara skönt för henne för så jäkla kul är det inte att åka runt såhär.

Åh vad kul ändå! Vilka dagar ställs salukisarna?

HAHAHAHA :rofl:

När grisar flyger :D

Typ så :D
Men man vet aldrig, konstigare saker har hänt :laugh:

Han är verkligen en älskvärd hund, har vi haft en intensiv träningsperiod så vill han vara nära, och när han inte vilar tittar han beundrande på mig hela tiden :laugh: så knäpp. En del hundar kan ju psykstirra och bara förvänta sig aktiviteter, men han är helt avslappnad och tittar på en som om man är den bästa i världen. Väldigt gulligt ändå ❤️
93C3D13C-A68B-4949-99BA-C56534F43A21.webp

Halt 4 månaders valp (varit hos veterinären två gånger) som ska vara lugn och inte gå i trappor 🙃 blir lite halvtungt nu när han väger 14,5kg. Skuttar fram i kopplet och isgata ute nu!
Precis när vi kommit igång med lite längre promenader händer detta. Innan var det valptiden o innan det var Gry skadad 🙃

Jaja, ska försöka hitta motivation till att lära in nått trick. Tips?

Halt 4 månaders valp (varit hos veterinären två gånger) som ska vara lugn och inte gå i trappor 🙃 blir lite halvtungt nu när han väger 14,5kg. Skuttar fram i kopplet och isgata ute nu!
Precis när vi kommit igång med lite längre promenader händer detta. Innan var det valptiden o innan det var Gry skadad 🙃

Jaja, ska försöka hitta motivation till att lära in nått trick. Tips?
Jag har lärt Tilda sitt, ligg, spela död, buga, puss, vinka, high five, vacker tass. Håller på med "sitt fint" (sitta på bakbenen och upp med tassarna) och krypa (än är rumpan uppe i vädret, så det blir typ buga med kryp 😂). Kanske lite inspiration även om det är ganska vanliga trick :)

Jag är less på att ha ont i knät 😨. Har tagit hundarna på två superkorta rastningar och så har dom varit i trädgården. Husse får ta en längre runda när han kommer hem.
Igår åkte jag till hundrastgårdem med mina hundar + plockade med mig syrrans hundar på vägen och så fick dom röja loss utan att jag behövde gå särskilt mycket.

Har inhandlat såna där bollar till bollhav och så har jag kört nosaktivitet där hundarna ska hitta föremål jag gömt bland bollarna. Det var mycket uppskattat, till och med Nike som är bolltokig valde sin apport och var jätteduktig ❤.

20221220_152647.webp

Tränade precis lite rally med Lily. Hon har börjat med att gå runt mig och ställa sig i fotposition så fort jag tar fram godis :D Hon gjorde också rysligt snygga lägganden och var otroligt glad och pepp hela tiden. Det var också lätt att göra flera moment i rad utan att belöna mellan. Det är så kul att se hur hon utvecklas!

Ebrah tränade jag lite med tidigare idag, hon var också jätteglad och jättepepp, där fokuserade jag mest på att få henne rak när hon sätter sig framför. Någon dag ska vi ta och träna lite ordentligt utomhus. Kanske på julafton?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka