Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit iväg med Spock och Tay, snällaste syster hämtade upp oss och sen var hon snäll och vallade med grabbarna grus och jag tittade på 🙂.
Killarna har legat utslagna sen vi kom hem och jag har legat i soffan.
Imorgon blir det agilityträning på kvällen med alla vovvarna + syster och hennes hundar. Jag kommer såklart få nöja mig med att titta på då hoppa på kryckor och träna hund inte riktigt funkar..

Spocken har lite egna kvällsnöjen här hemma, han kommer med leksak eller ben och lägger i min hand, jag lägger bort den och han lägger den i min hand igen. Lättroad minst sagt, han tycker att det är en jätterolig lek 😁.

Spock
20221222_193454.webp

Har precis kommit hem efter en exakt 2 timmar lång promenad med hundarna. De fick springa lite också och är nog nöjda nu :) Snart ska jag iväg och jobba, sedan åker vi till partnern och spelar brädspel, äter gott och tar det lugnt hela nyårs"firandet". Jag har med godis till mig och grisöron + tuggben till hundarna :p

Kan också konstatera att jag aldrig sett så många hundar ute så tidigt en lördagmorgon som idag. Tror att det är många som tänker att de ska passa på innan fyrverkerierna drar igång. Hoppas verkligen det blir ett lugnt nyår för alla.

Äntligen har det smält undan så pass att jag vågade ut på promenad. Hunden blev vild av glädje och det gjorde lite ont i mattehjärtat. Stackarwe som har en skruttig matte.

När vi vek upp mot skogen stod det en schäfer och ett pr personer vid grannen. En glad tonårsslyngel. Jättefin. Vi pratade en stund och så fick de titta på varann på lite avstånd.

Vi fortsatte ut på det stora gärdet. och då hör jag några ropa. Ut ur skogen kommer en jätteglad schäfer. Han springer fram till oss (mig och Torsten) och de busar runt oss. Jag greppar den stora glada och matte kommer och kopplar. Vi pratar en stund till och fortsätter sedan åt varstt håll, enligt våra planer.

På hemvägen möter vi ett sällskap med ved och filtar. Helt uppenbart på väg till slogboden på stora gärdet. Pratar en stund och Torsten hälsar lyckligt på alla som inbjuder till det.

Nu är han så full av intryck att han slocknat på kudden. :heart

Här är vi på väg mot gärdet. Det gäller att inte ta snedsteg.
1672488981005.webp

Här är all is borta från grusvägarna så vi har varit på en cykeltur. Därefter blev det raka vägen till spolspiltan för nyårsduschen 😄
Nöjda hundar för stunden men ska nog lägga ut lite kong-bitar för sök senare idag också. Inte för att de behöver vara extra trötta här på landet, är minimalt med raketer i området och de har inte brytt sig förut, utan för att jag har tid och energi efter flera lediga dagar 🙏

Vi har varit ute på långpromenad, men mötte inte en enda själ. Tycker det är lite konstigt för gick på en vandringsled/skoterspår strax utanför stan och man tänker att många borde passande att rasta hundarna ordentligt en bit från villaområdena de få timmarna av solljus såhär på nyår 🤔
Möter i princip aldrig hundägare när vi promenerar i skogen och är inte så att jag går i ödemarken precis utan oftast efter någon typ av led/skogsväg. Folk verkar hålla sig på gatorna och elljusspåren kanske 🤔

374551B1-4371-402D-9DA1-809B5015620E.webp

Jag kör väl bilden från fotgåendeutmaningen här också då — den andra tråden länkade ju bara till Insta ;)

Förmiddagspromenad med slush regnandes från himlen och rejäl motvind på hemvägen. Man kan nästan tro att bilden är i gråskala, men nix. Inget nice nyårsväder 😁

A60CD62F-B270-4943-AD19-E38F329634C4.jpeg

Vi tog oss runt 2 km i skogen, tilda fick vara lös i skogsdelen, på vägen kopplad pga isbana 😑 byvägen är åtminstone sansad, men knappt det går att gå där heller. Blåser satan idag, så hon fick ha pyjamas på sig istället för täcke. Vi fick kottar i huvudet inne i skogen 😂🌲

Snapchat-1863713347.webp

Även vi har gått långpromenad och 2 mil tog oss nästan exakt 4,5h! 😂😅 Valpen var dock övertygad om att vi gått 2km och inte två mil, trött finns inte i hennes ordförråd. 🙈 Har aldrig gått exakt den rundan innan och vissa bitar var knappt framkomliga för tvåbenta så nu är jag trött iaf och hoppas hundarna är nöjda till tolvslaget då de ska få varsin frusen kong med deras favoritmat! 🥰

bwAcji7.jpg

Usch vad jag inte gillar nyår. Alba, vår golden är livrädd för alla raketer och smällare som såklart dånar i tid och otid sen 3-4 dagar tillbaka. Nu ligger hon i vårt badrum i källaren. Ett ställe hon aldrig går frivilligt. Hon sätter inte sin fot i källaren annars. Men har druckit vatten där och knaprat lite godisar. Så än så länge är hon ok. Är hon för rädd tar hon inte godis.
Jag ska jobba natt snart och det känns skönt ändå. Sambon och barnen ska ner i källaren till henne såfort vi ätit. Hundarna är ordentligt rastade på fm och gått en snabbis på eftermiddagen nu. Sen får de nog vänta till efter 12-slaget när allt lugnat sig. Jag tror det är så sambon tänkt.

Hanen har börjat reagera när det smäller utomhus. Han har att brås på och är en känslig natur så jag har varit orolig för just det. Inomhus är hans trygga plats så där går det än så länge bra. Vi kommer antagligen inte gå ut mer ikväll utan jag tar den innan jobbet vid 5-tiden imorgon. Nu får de ben/mat i kong och fettvad i öronen när det smäller som värst. Sen ska vi bara överleva de nästkommande veckorna också.

20221231_184746.jpg

Pucken är rädd för smällar och när hennes matte gick ut med henne vid kl 16 så hann hon inte kissa innan hon ville snabbt in igen. Försökte gå ut med henne på en snabb kissrunda senare men hon bara drog åt några håll innan hon ville in igen. Så jag har frågat henne ett par gånger om hon vill gå ut, gjorde det nyss men då lade hon som svar sitt huvud på mitt bröst så att jag inte kunde resa på mig :heart räcker bra som svar :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka