Alltså så typiskt.
Ena hunden gjorde illa bakbenet för en vecka sedan. Han haltade en del men blev bättre, så jag tänkte avvakta över helgen med att kontakta veterinär om det inte gick över. Under helgen började han halta mer igen då han sträckte/stukade till det onda benet igen pga ishalka+busryck i kopplet.
Kontaktade veterinären igår, fick tid idag, men, nu blir det inte av för att veterinären har blivit sjuk, så får en tid tidigast nån gång nästa vecka. Hade ändå behövt avboka tiden idag, då jag för första gången på flera år börjar bli förkyld.
Nu vet jag inte hur jag ska göra. Han har ju inte jätteont men han haltar ju lite lätt på benet. Jag vill helst inte vända mig till någon annan veterinär då jag vill ha just den här specifika veterinären. Men å andra sidan vill jag ju inte att han ska gå och behöva ha ont längre än absolut nödvändigt, så jag kanske ändå måste vända mig nån annanstans där jag kan få tid fortare? Men då är ju kruxet att jag precis blivit förkyld, så kan ju ändå inte ta honom till veterinär nu och jag vet ju inte när jag blir frisk... Dålig jäkla tajming!