Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omöjlig fråga förmodligen: men finns det något man kan fästa kompostgaller med i golvet och få det stabilt? Alltså inte stänga av en dörröppning. Öppen planlösning … 🤨 Eller finns det något annat än kompostgaller som funkar?

Och de sladdar som inte kan stängslas bort, finns det nåt smart man kan göra med dem?

Omöjlig fråga förmodligen: men finns det något man kan fästa kompostgaller med i golvet och få det stabilt? Alltså inte stänga av en dörröppning. Öppen planlösning … 🤨 Eller finns det något annat än kompostgaller som funkar?

Och de sladdar som inte kan stängslas bort, finns det nåt smart man kan göra med dem?
Kan du göra som en låda? Med ett som golv?
Blir ju som en bur utan tak

Jag har satt såna här som fötter på ett galler så det kan stå ovanför trappen. En pekande åt vardera håll och gallret mellan om det är begripligt. Det går alltså åt 4 vinkeljärn per galler.

Ett annat alternativ är att såga en skåra i en träkloss och sätta gallret däri.

Bifogade filer

• 19-606_xl_1.webp
    19-606_xl_1.webp
    18,5 KB · Visningar: 1
Kan du göra som en låda? Med ett som golv?
Blir ju som en bur utan tak

Jag har satt såna här som fötter på ett galler så det kan stå ovanför trappen. En pekande åt vardera håll och gallret mellan om det är begripligt. Det går alltså åt 4 vinkeljärn per galler.

Ett annat alternativ är att såga en skåra i en träkloss och sätta gallret däri.
Tack för era svar! Jag har insett att jag nog tänkt fel, hade nån idé om att dra kompostgaller tvärs över rummet för att freda tv:n och alla sladdar där bakom. Men kom på att jag ju gärna vill kunna SE på tv:n också. 🙄

Jag kanske kan försöka fästa galler i själva tv-bänken från sidorna och bak mot väggen och bura in sladdarna på det viset. Och träkloss var en bra tanke på ett annat ställe där jag behöver galler, träkloss med dubbelhäftande tejp mot golvet (kan inte dra i spik i det)

Så tack båda!

Välter eller dra hunden iväg med det? Jag hade planer på att sätta "fötter" (tänk hinderstöd) men har rätt många galler så har något extra istället och ser till att det är vinklat.

Edit: äsch du hann ju svara! :p

Inte världens grannaste lösning, men ta en gammal hink med lock och gör hål i, stoppa i alla sladdar/doser osv i den så att du bara har en från tv till väggen.

Välter eller dra hunden iväg med det? Jag hade planer på att sätta "fötter" (tänk hinderstöd) men har rätt många galler så har något extra istället och ser till att det är vinklat.

Edit: äsch du hann ju svara! :p

Inte världens grannaste lösning, men ta en gammal hink med lock och gör hål i, stoppa i alla sladdar/doser osv i den så att du bara har en från tv till väggen.
Haha, smart! Kan ju funka med vilken plastbox som helst. 😄
Hur menar du att vinklat stödjer bättre?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka