Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är med i en dogparkour-utmaning i januari och första utmaningen är att sätta två tassar på, på tre olika föremål i tre olika miljöer.
Då detta är något vi kan och det är skitväder ute testade vi två tassar mot duschväggen i glas. Först var hon mycket tveksam men det tog bara drygt 10 minuter innan hon fattade.
Screenshot_20230106_184012_Gallery.jpg
(Dålig bild då den är en skärmbild från en film.)

Är med i en dogparkour-utmaning i januari och första utmaningen är att sätta två tassar på, på tre olika föremål i tre olika miljöer.
Då detta är något vi kan och det är skitväder ute testade vi två tassar mot duschväggen i glas. Först var hon mycket tveksam men det tog bara drygt 10 minuter innan hon fattade.
Visa bifogad fil 109950
(Dålig bild då den är en skärmbild från en film.)

Dogparkour kanske ska vara Bukes februariutmaning, @Pilot? 😁

Nöjda hundar hemma idag, vi var iväg och vallade på förmiddagen. Efter lite hjälp och instruktioner kunde husse gå med Spock lite i lina när jag tittade på och jag tränade Tay sen.
Knät känns bättre och bättre men jag har fortfarande kryckor ute på ojämnt underlag, inne kan jag nu ta mig fram utan kortare sträckor.
Skönt att ha kunnat komma ut och träna lite med Tay, även om jag mest stått stilla och under passet 😁.
Igår var vi iväg och tränade i klubbstugan, vovvarna var glada och duktiga även om det bara var lite enklare saker där jag inte behövde göra så mycket. Dottern hjälpte också till med träningen så det underlättade ❤.

Spock och Tay igår
20230105_150501.webp

Funderar på om jag ska försöka mig på att borsta tänderna på Ebrah ändå. De är inte lika fina som Lilys, m.a.o. kan de bli bättre... Hm. Undrar om hon går att muta med godis i början :p

Behövde plats i frysen idag, så tog ut en kalkonhals åt tilda. Hon har luktat lite på den med inte ätit på den (eller någon annan mat heller för den delen idag 🤦🏼‍♀️) men nu ska den tydligen begravas i filten 🙄 tur jag inte är äckelmagad, bara att tvätta filten sen 😂
Snapchat-2026938081.webp

Jag blir så arg och ledsen. För ett tag sen måste jag ha klickat på nån gullig hund-reel på insta. Sen dess får jag myriader med förslag på andra reels med hundar. Oftast amerikanska.

Och antingen påstås de visa något helt annat än vad de faktiskt visar, typ "Haha titta vad gullig hunden är mot min bebis" när man ser att hunden hatar att tvingas vara så nära barnet bara för att matte/husse ska få en skojig video. Eller så visar de rena jävla djurmisshandeln - som den jag såg för en stund sen.

Den visade hur någon klippte klorna på sin mops. Hon höll hunden i ett järngrepp och varje gång tången kom intill klon så skrek hunden, ett märkligt litet skrik. Det var det som skulle vara det roliga.

Jag klickade bort men hann skymta de första kommentarerna. "Haha jag kan inte sluta titta på detta" och "Men det är en rasgrej, min kompis har en mops som de får söva hos veterinären för att klippa klorna trots att ingen någonsin skadat den" (tror jag att det var)

Vad ÄR det där för jävla dynga?? :cry:

Jag blir så arg och ledsen. För ett tag sen måste jag ha klickat på nån gullig hund-reel på insta. Sen dess får jag myriader med förslag på andra reels med hundar. Oftast amerikanska.

Och antingen påstås de visa något helt annat än vad de faktiskt visar, typ "Haha titta vad gullig hunden är mot min bebis" när man ser att hunden hatar att tvingas vara så nära barnet bara för att matte/husse ska få en skojig video. Eller så visar de rena jävla djurmisshandeln - som den jag såg för en stund sen.

Den visade hur någon klippte klorna på sin mops. Hon höll hunden i ett järngrepp och varje gång tången kom intill klon så skrek hunden, ett märkligt litet skrik. Det var det som skulle vara det roliga.

Jag klickade bort men hann skymta de första kommentarerna. "Haha jag kan inte sluta titta på detta" och "Men det är en rasgrej, min kompis har en mops som de får söva hos veterinären för att klippa klorna trots att ingen någonsin skadat den" (tror jag att det var)

Vad ÄR det där för jävla dynga?? :cry:
Räcker med att man inte scrollande vidare tillräckligt fort så får man upp allting i liknande kategorier sen 😓

Verkligen hemskt när man gör ”roliga” filmer på hundarnas bekostnad. 😔

Ligger hemma på sängen efter att ha jobbat ett tag. Ebrah var på myshumör, så hon rullade ihop sig mellan ryggstödet och Lily. De är så otroligt gulliga tillsammans att jag inte kan sluta titta på dem :heart:

Idag har vi också gått långpromenad. Damerna fick busa i samma rastgård som igår eftersom den är på väg till jobbet och faktiskt en av de bättre häromkring pga storleken. Idag märktes det att de sprungit flera dagar i rad, för det var inte lika extremt mycket spring som tidigare. Med det sagt så sprang de runt, runt ändå i många minuter och jagade varandra runt bordet också. Så tja, de är nöjda nu :)

Jag är också nöjd åt att ha lyckats ge bra hjälp åt kunder på jobbet. Djurägare med olika småproblem och frågor som jag haft bra svar på och där de blev jätteglada. Det känns så fint att kunna bidra till att andra får ett lite roligare liv med sina hundar, även om det "bara" är genom att hjälpa dem hitta rätt produkter, hjälpa dem med träningstips eller berätta hur de kan göra för att hitta en bra instruktör eller kurs.

Nu har jag försökt prata med både ägare och uppfödare av rasen för att få lite klarhet i sjukdomar osv men har inte blivit så mycket klokare mer än att jag inte hittat så många individer som är äldre och pigga/friska. Dom finns ju så klart men överlag så tycker jag det är ont om dom. Tollarsjuka, magproblem och reumatism tycker jag dyker upp här och där när man läser.
Så ur hälsosynpunkt, är det en risk att satsa på en tollare?

Brukar valpar tugga på eluttag? De sticker ju ut från väggen.

Mina har föredragit själva väggen 🤣, även lister är smaskens.

Med det sagt så har mina valpar fått vara i köket om jag inte kan ha uppsikt, där finns varken sladdar eller eluttag eller annat farligt att komma åt. Spock som nu är 10 månader gammal får fortfarande ligga i köket om jag ska duscha, sova eller är hemifrån då han är en förstörelsemaskin av rang ...

Mina har föredragit själva väggen 🤣, även lister är smaskens.

Med det sagt så har mina valpar fått vara i köket om jag inte kan ha uppsikt, där finns varken sladdar eller eluttag eller annat farligt att komma åt. Spock som nu är 10 månader gammal får fortfarande ligga i köket om jag ska duscha, sova eller är hemifrån då han är en förstörelsemaskin av rang ...
Ja, här kommer att vara avgränsat. Men eluttag som sticker ut sitter lite varstans. Jag funderade på såna där barnsäkergrejer att sticka i kontakten men det löser ju inte problemet med att själva kåpan kan vara lockande.
Vad är dina för ras? Skulle tro att sånt där varierar en del.

Ja, här kommer att vara avgränsat. Men eluttag som sticker ut sitter lite varstans. Jag funderade på såna där barnsäkergrejer att sticka i kontakten men det löser ju inte problemet med att själva kåpan kan vara lockande.
Vad är dina för ras? Skulle tro att sånt där varierar en del.

Bc, men jag har haft alla valpar i köket oavsett ras när de varit oövervakade eller i en kompostgallerhage mär de varit små. Hittills har ingen valp tuggat på uttagen i de övriga rummen men där är de ju under uppsikt.

Bc, men jag har haft alla valpar i köket oavsett ras när de varit oövervakade eller i en kompostgallerhage mär de varit små. Hittills har ingen valp tuggat på uttagen i de övriga rummen men där är de ju under uppsikt.
Här kommer ingen att lämnas oövervakad heller, funderade bara på hur noggrann jag behöver vara med praktiska valpsäkringsåtgärder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka