Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bokat röntgen HD/ED i mars och BPH i april för ”valpen”. När blev hon så vuxen?
Värsta väntan är verkligen att vänta på resultat på röntgen, sist när jag röntgade hanen så loggade jag in en gång i timman - minst :angel:

De läser väl tisdagar och torsdagar, så resultaten uppdateras natten mot onsdag och natten mot fredag, så det är då du ska kolla :D nu får man ju dessutom mejl på natten när det är avläst!

Sådan jäkla turbulent dag, skulle iväg till ett sjukhus i grannstaden. Vägen hem var väldigt hal så vi rullade knappt upp för en backe för att vara försiktiga.
Men vi möter en långtradare i hög fart som kör ned för backen, bromsar och hela lastbilen är ur kontroll. Vi ser bara hur släpet kommer mot vår bil och pang.
Sambon klarade sig bra men jag fick åka med ambulans tack vare nacksmärtor och tidigare nackskador. Assar mår också bra, tack gode gud för bur. Nu väntar jag på svar från ortopeden. Min rädsla för lastbilar blev nyss 100x större...
Fyyyy sjutton! Jag hoppas att det är så bra som möjligt med dig ändå :heart

Alltså, jag förstååår inte varför alla jäkla hundleksaker ska vara med pip i. Ok att man vill ha det i leksaker vid träning och så, men i ALLA leksaker hela tiden?! Trodde att jag hade hittat två bra. Well. Nu har Aysu legat i ett rum och fått den att pipa helt hysteriskt, och Lily har hållit på i ett annat rum med den andra leksaken :cautious:

Alltså, jag förstååår inte varför alla jäkla hundleksaker ska vara med pip i. Ok att man vill ha det i leksaker vid träning och så, men i ALLA leksaker hela tiden?! Trodde att jag hade hittat två bra. Well. Nu har Aysu legat i ett rum och fått den att pipa helt hysteriskt, och Lily har hållit på i ett annat rum med den andra leksaken :cautious:
Vi klipper hål i dem så de inte piper

Jag har mycket gosedjur från Ikea. Garanterat pipfria. Men kanske inte lika tåliga som riktiga hundleksaker.

Jag har mycket gosedjur från Ikea. Garanterat pipfria. Men kanske inte lika tåliga som riktiga hundleksaker.
Jag kör också mycket med Ikea och vanliga barleksaker. Alvins favorit är dock mjukisapan som hängdes runt min hals på min student för evigheter sen och en handdocka föreställande Snorkfröken köpt i Muminvärlden för 25 år sen:D Vi har blandat hundleksaker och barnleksaker. Upplever inte hundsakerna som mer tåliga och jag har sytt ihop flera av varje sort när grabbarna börjar dra ut innehållet.

Milou älskar pip och Alvin hatar det.

Alvins ögon är så fantastiska, dom säger verkligen mer än tusen ord. Han visar verkligen exakt vad han vill med dom. Han har blickar för att säga att han vill ut, när det är kris, när han är hungrig, när han vill bli gosad med,när han vill vila en stund, när han är busig och vill att jag ska titta på när han leker framför mig, när jag ska hämta en leksak och massor av andra saker och han har dom mest hundigaste hundögonen jag någonsin sett, som att han ser rakt igenom en.

När jag tittar på honom, när han kommer och lägger sig precis framför mig så det bara är några centimeter mellan oss och tittar in i mina ögon blir jag så berörd att jag ibland vill gråta. Bara så mycket kärlek. För ibland vill han inget annat än att ta kontakt.

Förlåt för lite högtravande ord men ibland kan jag inte sluta tänka på och förundras över vilken tur vi har som får dela våra liv med hundarna.:heart

Har senaste veckorna mest gått promenader men nu har vi kommit igång med lite aktiviteter igen. Igår gick vi inne i stan och gjorde lite övningar och idag har vi tränat heelwork. De flesta delarna av programmet börjar sitta, så nästa gång ska jag nog köra hela programmet för att checka av hur vi ligger till.

min lilla hund har ätit ett halvt linschips med vitlök och lökpulver på så nu sitter jag här o oroar mig till tusen för förgiftning. Pratade med djursjukhus som skulle kolla med veterinär men de trodde det skulle vara lugnt när det gäller förgiftning, veterinären ringer annars om 30 min om de tycker jag ska komma in. Gahhhh!

min lilla hund har ätit ett halvt linschips med vitlök och lökpulver på så nu sitter jag här o oroar mig till tusen för förgiftning. Pratade med djursjukhus som skulle kolla med veterinär men de trodde det skulle vara lugnt när det gäller förgiftning, veterinären ringer annars om 30 min om de tycker jag ska komma in. Gahhhh!
Jag tror du kan pusta ut, så farligt är det inte med lök. Hade hunden tuggat i sig en hel lök hade det varit en annan sak, men det är ju inget som smakar gott för en hund

Med tanke på att det finns de som medvetet matar sina hundar med lök så tror jag du kan vara lugn. Visst, det är dumt att ge lök medvetet, men det är sällan problem av att de äter lite.

Jag tror du kan pusta ut, så farligt är det inte med lök. Hade hunden tuggat i sig en hel lök hade det varit en annan sak, men det är ju inget som smakar gott för en hund
vad jag förstår är det farligare med lökpulver än rå lök? O här var det en salig olika lökpulver men kanske svårt att tro att det kommer upp i flera gram. Jag är ju extra känslig också då hunden är gammal och har irritation i magsäcken. Det är chili också i chipsen o hundens mage började låta direkt, men det kanske kan bränna bort irritationen...hehehe.. Hoppas bara det är lite olag för chipset o att inget annat sker.

Min mage börjar också protestera när jag äter chips, fast jag får ju äta mer än ett då ;) Hundar är tuffa och gjorda för att äta allt möjligt konstigt de hittar, det blir nog inget värre än i värsta fall diarré

Mina får alltid smaka chips (sourcream & onion). Inte mycket såklart men klart mer än ett halvt chips var. De mår fint! 😁

Oj, jag ger min hund linschips ibland. Tänkt att det är sån extremt liten mängd lök... 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 549
Senast: fixi
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 742
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar