Var ju sjukt längesen jag uppdaterade något härinne. Har fått nytt jobb i höstas där jag ånsålänge trivs riktigt bra! Gripa är med ungefär 20-30 h (av 40h) i veckan och trivs också bra
I övrigt tränar vi lite hårda spår typ. Drag när det inte är superkallt och halt, hon hänger med på ridturer etc.
Viggo är hemma hos mamma under dagarna. Han hör så gott som ingenting längre men är pigg, glad och busig förövrigt. I mars blir han 15 år den gamla gubben
Jag har tappat träningssuget en hel del med Gripa tyvärr. Inte för att hon inte är rolig att träna med. Men det har blivit lite kaka på kaka med exet som var dum i huvudet och gjorde att jag gick ner i djupare depression (tanken var ju att vi skulle utbilda oss till patrullhundsekipage men så blev det ju inte och nu är hon för gammal), folk som inte har koll på sina hundar som gjort Gripa osäker på andra hundar (inget extremt men hon har ju gått från helt obrydd till att visa intresse ibland. Är de lösa och på väg mot oss så reagerar hon dock...), Figge i skyddet som förstörde lite etc etc.
Så, allt annat än hundträningen går väl rätt bra
Ponnyn är dessutom hemma igen och har varit sen i somras. Vilket är sjukt roligt!
Så, hur har ni gjort för att få igång träningssuget? En del bottnar ju i att jag blir osäker på att det ska hända något om någon annan hund rusar fram till henne. Blev nog rätt färgad av hur fort saker kan gå fel efter det som hände Ninja.
Bild på odjuret på jobbet
(hon sitter fast i ett flexi som sitter i midjebälte
)
Visa bifogad fil 84251