Japp och det står jag för (är gammal dobbis uppfödare) jag tycker dom är skitfula med svans.Så jag tittar bara i länder där det är tillåtet att kupera.
Stympning av ryggrad på frisk ung individ av estetiska skäl?
Jösses...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp och det står jag för (är gammal dobbis uppfödare) jag tycker dom är skitfula med svans.Så jag tittar bara i länder där det är tillåtet att kupera.
Usch nu känner jag att jag inte är uppdaterad,har fci lagt in svansen i standaren? Eller är det det svenska svamlet om hur den sista 50cm biten ska bäras?Du tänker på ändringen av ras standarden nu va? Annars blir det ju trist tänker jag.
Moderklubben ska(eller har?) ändra till att hunden skall ha svans och öron ist för kuperat dvs all kupering kommer vara fel.Usch nu känner jag att jag inte är uppdaterad,har fci lagt in svansen i standaren? Eller är det det svenska svamlet om hur den sista 50cm biten ska bäras?
Moderklubben ska(eller har?) ändra till att hunden skall ha svans och öron ist för kuperat dvs all kupering kommer vara fel.
Moderklubben är rasrådet i tyskland,så i så fall är det ny FCI standard på dobbar,så om det inte är klubbat så hinner jag köpa en snabbt och dom straffar aldrig bakåt.Moderklubben ska(eller har?) ändra till att hunden skall ha svans och öron ist för kuperat dvs all kupering kommer vara fel.
Som sagt, jag vet inte om det är klubbat än. Jag kommer aldrig köpa kuperat så jag är inte så insatt, jag tycker mest det är på tiden att det ordnades.Moderklubben är rasrådet i tyskland,så i så fall är det ny FCI standard på dobbar,så om det inte är klubbat så hinner jag köpa en snabbt och dom straffar aldrig bakåt.
Ja! Jag tycker det är fantastiskt (och ändå upprör kuperingsdiskussionen mer än DCM, underligt nog)Eloge till dem
Kolla hur upplägget är på kursen, ena kursen vi gick så var det bara gemensamt första gången, därefter så var det bara vi och kursledare/domaren. En annan jag gick så var det visserligen gemensamt men där var hundarna kvar i bilarna när de inte gick spår själva just för att inte störa.Hoppar in i denna tråden.
1 mars ska vi börja på viltspårkurs med våra heelrar. Ska bli jätteroligt men är lite orolig för hur Seke kommer uppföra sig. Han blir gärna väldigt exalterad och då hörs och syns han överallt. Lite halvjobbigt sådär.
Hoppar in i denna tråden.
1 mars ska vi börja på viltspårkurs med våra heelrar. Ska bli jätteroligt men är lite orolig för hur Seke kommer uppföra sig. Han blir gärna väldigt exalterad och då hörs och syns han överallt. Lite halvjobbigt sådär.
För min del så väljer jag bolag där och Folksam många gånger över IFHatar försäkringar. Ger mig bara huvudvärk.
Vad ska man välja? 1.500 med 20% rörlig självrisk eller 2500 i fast självrisk? Bolagen är Folksam och sedan IF.
Varför Folksam? (Ren nyfikenhet).För min del så väljer jag bolag där och Folksam många gånger över IF
Du räknar rätt, men du har garanterat även mycket billigare premie hos Folksam. men alla tar det bolag som passar bästVarför Folksam? (Ren nyfikenhet).
Tycker den där rörliga självrisken verkar opålitlig.
Säg att min hund skadar sig och det ska kosta 50000 kr. Då är detta 1500 + 10000 = 11500 som jag ska upp med i pengar. Eller tänker jag fel nu?
Varför Folksam? (Ren nyfikenhet).
Tycker den där rörliga självrisken verkar opålitlig.
Säg att min hund skadar sig och det ska kosta 50000 kr. Då är detta 1500 + 10000 = 11500 som jag ska upp med i pengar. Eller tänker jag fel nu?