Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck och stön... Ibland tar det bara emot, fast det inte egentligen finns något rejält att gnälla på. :wtf:

Flera dagar med regn och runt nollan, prognosen ser ungefär likadan ut framöver. Halt pga ont knä. Skrovlig och snuvig. Allmänt hängig. Huset ser ut som något som skulle kunna vara med i ett sånt där "hoarders"-program snart. Och jag vill inte. Jag vill inte gå promenad. Jag vill inte klippa klor. Jag vill inte borsta tänder. Jag vill inte nånting. Jag vill sitta still under en filt och tycka illa om världen.

Men det vill inte Monster. Och det är ju han som bestämmer. :p

Åh @Monstermom I feel ya!! Har varit rätt deppig över hela Fia-historien sista två veckorna plus att jag blev av med min telefon. (Är beroende av att lyssna på ljudbok) Och så det här jävla vädret! Regn, regn, regn. :wtf:
Så stackars Alice har ju varit ganska försummad. Med toviga öron och syndigt långa klor. Hon är för snäll för sitt eget bästa som finner sig i lågperioderna. Huset ser föör jävligt ut. Jag har inte ens orkat torka tassar efter promenader så det är tassavtryck i hela köket. :grin:
Men idag är en bättre dag! Har till och med ätit frukost! Nu ska jag lära Alice att torka tassarna själv :p

Här är det blankis med 7 cm halvblöt nysnö ovanpå, så det är förenat med livsfara att göra nått annat än åla sig fram. Valpen har fem dagar kvar med sitt bandage och får inte busa. De stora kryper ur skinnet pga en kombination av höglöpande Ida och total vila i över en vecka nu.

Jag vågar inte köra, pga halkan. Vågar inte valla pga halkan. Vågar inte låta dem busa av sig pga halkan och kan inte gå långpromenad pga valpen.

Ska hålla kurs hela helgen, och använda mina understimulerade tokar som demonstrationshundar. Vad peppad jag känner mig *not*

Är så jävla less.

Det kanske är lättare att bara spola med rent vatten och torka torrt med rena trasor? Fast nej.. Hon har ju ganska mycket päls och då är det dumt. Men om ni rakat örat skulle jag satsa på att spola, det är det bästa för såren ändå :)

Och håll koll på det, är sårskorpan intakt och torr så behöver ni inte röra det alls så länge såret inte utsätts för smuts.

Just nu tar jag en blöt bomullstuss och torkar så gott jag kommer åt.. Får hoppas att det räcker :p Öronlappen är rakad.

Veterinären tyckte att jag skulle blöta upp skorpan genom att hålla den blöta tussen emot en stund och sedan dra, så följer den del av skorpan med som "ska" följa med. Hon hade fått som en ficka in på ena sidan.

Åh @Monstermom I feel ya!! Har varit rätt deppig över hela Fia-historien sista två veckorna plus att jag blev av med min telefon. (Är beroende av att lyssna på ljudbok) Och så det här jävla vädret! Regn, regn, regn. :wtf:
Så stackars Alice har ju varit ganska försummad. Med toviga öron och syndigt långa klor. Hon är för snäll för sitt eget bästa som finner sig i lågperioderna. Huset ser föör jävligt ut. Jag har inte ens orkat torka tassar efter promenader så det är tassavtryck i hela köket. :grin:
Men idag är en bättre dag! Har till och med ätit frukost! Nu ska jag lära Alice att torka tassarna själv :p

Jag har en jättebra lösning på tassleran: släpp all reklam som knökas in i brevlådan varje dag direkt på golvet i hallen. Efter några dagar har man en utmärkt lerfångare. :up:

(Jag önskar att jag skojade... :meh:)

Här är det blankis med 7 cm halvblöt nysnö ovanpå, så det är förenat med livsfara att göra nått annat än åla sig fram. Valpen har fem dagar kvar med sitt bandage och får inte busa. De stora kryper ur skinnet pga en kombination av höglöpande Ida och total vila i över en vecka nu.

Jag vågar inte köra, pga halkan. Vågar inte valla pga halkan. Vågar inte låta dem busa av sig pga halkan och kan inte gå långpromenad pga valpen.

Ska hålla kurs hela helgen, och använda mina understimulerade tokar som demonstrationshundar. Vad peppad jag känner mig *not*

Är så jävla less.

Usch. Ja, det är ju också en överjävlig variant av "vinter". :wtf:

Jag har en jättebra lösning på tassleran: släpp all reklam som knökas in i brevlådan varje dag direkt på golvet i hallen. Efter några dagar har man en utmärkt lerfångare. :up:

(Jag önskar att jag skojade... :meh:)

:rofl:
Kanske är tur att jag har en "Ingen reklam, tack"-skylt! Men tog mig kragen och lärde Alice att torka sina egna tassar nu. Så förhoppningsvis blir det bättre snart :p

Jag lämnade Toddlern till mina föräldrar i huset tvärs över gården och tog med mig de tre andr apå en väldigt halkig promenad ner till ängen vid sjön. Där var det faktiskt nästan isfritt och väldigt djupt underlag med gammalt gräs och massa nysnö. 20 min rusande där så är äntligen trion nöjda!
10857085_10152775218438666_2922668602388388270_o.jpg

Hoppar in i denna tråden.
1 mars ska vi börja på viltspårkurs med våra heelrar. Ska bli jätteroligt men är lite orolig för hur Seke kommer uppföra sig. Han blir gärna väldigt exalterad och då hörs och syns han överallt. Lite halvjobbigt sådär.

Här har det äntligen varit perfekt väder. Först regnade det, så isen försvann, sedan var det "varmt", så att vattnet hann försvinna hyfsat, nu har det snöat massor! Jättemycket snö! Resultatet? Riktig vinter, bra(!) promenadväder och jättevacker natur. Det utnyttjar vi :D Fast tyvärr inte så mycket som jag önskat. Idag tog vi en långpromenad med en vän och hans lapphund. Orkade inte vara social egentligen men insåg att jag inte skulle orka ut utan sällskapet :o Blev en fin promenad med glada hundar och nu är jag jäkligt glad åt att vi kom ut ändå. Imorgon ska det bli en rejäl långpromenad utan extra sällskap, på fredag träffar vi han med lapphund igen och på lördag ska vi träffa en ny bekant med saluki :banana: Känns som om jag behöver tvinga mig att vara lite social nu för att inte bara sitta hemma och tjura.

Usch idag har jag 4 kantiga ögon,satt halva natten på datorn o kollade efter en dobbis och när jag äntligen hittade något jag ville ha så var den brun :yuck: sen hittade jag en b&t och då var det en ok stam men inte vad jag vill ha :banghead:

Usch idag har jag 4 kantiga ögon,satt halva natten på datorn o kollade efter en dobbis och när jag äntligen hittade något jag ville ha så var den brun :yuck: sen hittade jag en b&t och då var det en ok stam men inte vad jag vill ha :banghead:

Köp en brun och upptäck att det inte är färgen på hunden som avgör om den är bra eller inte? :D (förutsatt att färgen inte ökar risken för hälsoproblem då)

Köp en brun och upptäck att det inte är färgen på hunden som avgör om den är bra eller inte? :D (förutsatt att färgen inte ökar risken för hälsoproblem då)
Hur bra den än är så hjälper det inte om den är brun, jag är helt säker på att det sitter i färgen och svansen :o:angel: så därför köps det en b&t utan svans.

Japp och det står jag för (är gammal dobbis uppfödare) jag tycker dom är skitfula med svans.Så jag tittar bara i länder där det är tillåtet att kupera.
Och innan någon frågar om öronen, så ja dom kan jag leva med utan problem,har sett hur det går till och även skött om dom med sår,ställningar o annat och det är inte roligt.

En morgon, en förmiddag med två busar. 3 timmar i stallet och 2 timmar i hundhagen med den stora. Vet ni vad min retsamma sambo kläckte ur sig när jag kom hem för 1 timme sedan? "Nämen hej! Är det påsk redan?", så klappade han på sina kinder. Gick in och kollade mig i spegeln och fick mig ett skratt. Det är riktigt kallt ute alltså! :eek: Men duktig har jag minsann varit och hundarna är mer än nöjda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka