Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på ridtur idag, heelern hängde på. Vi har fått ordentligt med snö senaste veckorna så han fick kämpa på ordentligt för att hänga med på dom oplogade stigarna! Inte alltid lätt att vara kortbent. :D

(Herregud vad jag kommer sakna honom.. :love::cry: Bara en dryg vecka kvar.)

*Tar tillbaka mitt inlägg*
Ciro visade att han inte uppskattade dragandes i svans och öron och hockeytacklingar från vänster och höger och nu när hon har förstått det så går det så bra. :love: Nu ligger mini och sover på Ciros mage i soffan och han tvättar henne. Det blir bra det här, nu får jag lugna mig. Dom känner inte varandra ännu och jag får låta det ta tid. Ciro är inte elak, absolut inte men man blir blödig när den ena är 15 gånger mindre.

Det kan ta veckor innan gammhunden resignerar i att det flyttat in smått, men min erfarenhet är att de flesta normalt funtade hundar sköter gränssättning mm väldigt snyggt. Sen låter ju gärna valpar som att de håller på att dö... ;)

Det kan ta veckor innan gammhunden resignerar i att det flyttat in smått, men min erfarenhet är att de flesta normalt funtade hundar sköter gränssättning mm väldigt snyggt. Sen låter ju gärna valpar som att de håller på att dö... ;)
Ja, när man tänker efter så förstår jag faktiskt varför han blir förbannad på henne för hon är inte nådigt tuff! Uppfödaren varnade oss och sa att "Han kommer få det tufft med henne" och jo tack. Som tur är förstår hon när han säger till. Sen att hon skakar av sig tillsägelsen i efterhand är ju en annan sak. ;)

Back on Trackfråga. För nytillkomna lyssnare: det gäller mina inlägg #712 och #716 om artroshund som får smärtor i svår kyla. BoT nättäcket verkade alltså hjälpa trots att det är tunt.

Trodde att jag visste att det finns ett BoT vintertäcke, men hittar endast ett "vanligt" täcke. Någon som vet om det täcket mer handlar om att det har ett vädertåligt yttre? Jag funderar på om nättäcket + ett regntäcke är lika varmt som BoTs vanliga täcke skulle vara.

Nu har vi nollgradigt igen, så täckepaniken är stillad för tillfället. :)

Så glad att jag flyttade till denna öa! Den är väldigt aktiv när det gäller hundaktiviteter, och vi har ju till och med en inomhushall, sån lyx hade vi minsann inte i Jönköping, så man kan träna ordentligt i värmen även på gråregndagar:love:
Nästa månad ska jag och Lex börja freestyle kurs! Ska bli himla roligt, och tror jycken kommer tycka det är väldigt roligt att få latja runt och få massa godsaker på kupen:D

Åh, vilken mammig liten skit vi har fått hem. :D
Även om mitt hjärta snart sprängs utav kärlek så måste jag få klaga, lite.
Har gått runt med nackspärr sedan Onsdags då bebis ligger och sover på min hals på nätterna. Efter att hon har lekt kommer hon och lägger sig i mitt knä eller vid min sida. Flyttar jag då på henne så lägger hon sig tillrätta - hos mig, igen. Just nu längtar jag efter att kunna sova raklång i sängen utan att ha båda två vid mig men tycker dom att det är mysigast så får det väl vara så. Mina älsklingar. :love:

Ååååh, i dag har jag inte det minsta dåligt samvete för hundarna :D

De har fått sovmorgon, två finfina offroadpromenader i skogen (pga isgata även på skogsvägarna), Ivan har tränat uppletande (älskar att det gör honom så glad) och så har de fått balansträna på jordnötsbollen. Nyss fick de varsin kycklingvinge, så nu ligger de och gnager fokuserat och ikväll får de ta ett busrus i ridhuset.

De lever minsann det ljuva livet de där två ;)

Jag har (efter lite själasökning och prat med pappa) bestämt att Basseten ska få somna in. Hon mår nu så dåligt att hon kissade i min säng inatt.. :( Lilla tösen.

@mazariin Ja det känns riktigt, riktigt jävligt faktiskt. Känner mig rätt misslyckad som hundmänniska :( känns som oavsett vilket beslut man tar så är det fel. Antigen etiskt eller känslomässigt.. :(

Ska ringa veterinären på måndag..

@GardenAngel Du är inte alls misslyckad utan en ansvarsfull hundägare! Men visst känns det förskräckligt när man sitter i den sitsen, det blir liksom ett inre krig. :( Sköt om dig! Och du gör rätt, glöm inte det.

Fy så tråkigt @GardenAngel, men efter vad du skrivit här i forumet tycker jag det låter som det mest kloka beslutet att låta henne somna in... Förstår att det känns förjävligt, men det som är rätt för hunden kommer i slutändan kännas som rätt beslut, även om det i dagsläget känns fel pga känslorna :(

Ja @Red_Chili jag tror ju också att det är rätt innerst inne. Men samtidigt kommer massa "men tänk om" och så får man för sig att avlivning blir den enkla vägen ut. Usch. Blir vansinnig av detta! Och så mår man själv lika dåligt som hunden. Det är en ond cirkel.

@GardenAngel Avlivning är alltid ett av de tuffaste besluten man ska ta under ett djurs liv. Med anledning av det så tycker jag att om man, trots den stora sorgen det innebär för en själv, tagit beslutet att avliva, så är det rätt beslut. De gångerna man bör ifrågasätta ett sånt beslut är om ägaren verkar göra det mer för sin egen skull än för hundens.

Ett djur lider inte av att vara dött, och kan man inte ge hunden en tillvaro utan smärta och lidande som inte kan lindras till en dräglig nivå så är det bättre att den får somna in.

Jaa precis @iNHALE, som objektiv, etisk djurmänniska resonerar ju jag också så. :P men så kommer det något där inne i bröstkorgen som ska krångla till all logik!

Jaa precis @iNHALE, som objektiv, etisk djurmänniska resonerar ju jag också så. :P men så kommer det något där inne i bröstkorgen som ska krångla till all logik!
Vet hur det känns, det är inte alls kul. På något sätt får man försöka trösta sig med att detta är den bästa "behandlingen" man kan ge hunden när inget annat fungerar tillräckligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka