Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses så fina dom är!!Passade på att fota lite när vi var ute på kissrundan.
(Hon brukar vanligtvis aldrig få gå ut utan täcke men jag insåg innan att hon knappt får in huvudet i den gamla så det blir att åka och köpa en ny imorgon!
Åh tack Tycker väldigt mycket om dessa små monster!Jösses så fina dom är!!
Min helg dominerades av en fruktansvärd olycka idag. En nära väns hund gick igenom isen och drunknade
Herregud vad hemskt!Min helg dominerades av en fruktansvärd olycka idag. En nära väns hund gick igenom isen och drunknade
Sista dagen hemma med heelern, imorgon startar vi resan mot grannlandet.. Idag har han fått hänga med på en sista ridtur, rulla sig i snön, mumsa kycklingvinge och gått på en sista långpromenad med husse. Det var en nöjd heeler som bäddade ner sig i hundkorgen ikväll innan jag stack iväg till jobbet.
Imorgon ska han få sitta i framsätet med mig, då leker livet. Min finaste vän.
Så jobbigt och samtidigt så skönt - jag känner så igen den dubbla känslan *tröstar*Nu har han åkt.. Så himla tomt här hemma. När blir man glad igen?
På den goda sidan kan nämnas att han genast blev medlem i sin gamla flock igen, det var som han aldrig varit borta. Och att corgin är som en helt ny hund, harmonisk och med ett helt nytt uttryck i ögonen! Så innerst inne känns det ju som att vi gjorde rätt ändå..
Min helg dominerades av en fruktansvärd olycka idag. En nära väns hund gick igenom isen och drunknade
Kan inget om just whippet, men har iaf lite erfarenhet av vinthundar (har borzoi). Iaf jag upplever inte deras jaktinstinkt som jobbig. Jag -gissar- att borzoi möjligen har lite mer jakt kvar i generna än whippet, men någon får gärna rätta mig där om så inte är fallet.Var är chocksmileyn när man behöver den? Jag blev tvärintresserad av hundkapplöpning och tänkte att det gör man ju bara med greyhound och så stor hundras vill jag ändå inte ha. Men så snappade jag upp att även whippet springer lopp (näe, jag visste faktiskt inte) så nu vill jag ha whippet, och försöker alltså komma över att det dels är en ras med jaktinstinkt och som dels kanske inte är den ultimata vinterhunden.
Ska se om det går över till i morgon, och jag återigen tycker att sheltie är den enda rasen för mig, men jag tycker ju att whippet är så snygga.
Var är chocksmileyn när man behöver den? Jag blev tvärintresserad av hundkapplöpning och tänkte att det gör man ju bara med greyhound och så stor hundras vill jag ändå inte ha. Men så snappade jag upp att även whippet springer lopp (näe, jag visste faktiskt inte) så nu vill jag ha whippet, och försöker alltså komma över att det dels är en ras med jaktinstinkt och som dels kanske inte är den ultimata vinterhunden.
Ska se om det går över till i morgon, och jag återigen tycker att sheltie är den enda rasen för mig, men jag tycker ju att whippet är så snygga.
Min whippa är med ut i stallet året runt och följer med på ridtur. Kläder efter väder Att följa med hästen ut i skogen är bland det roligaste hon vet.
Oooooooch sen är det ju inte bara kapplöpning på rundbana du kan köra med en whippet. Det finns ju lure coursing och whippetrace också