Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ikväll fått veta att två bekantingars salukis dött :( Den ena idag, den andra för några dagar sedan... Den som dog idag var den som sprang bort för ett litet tag sedan, han fick så mycket skador och problem efter det att han inte klarade sig, blev inte alls gammal :( Den andra är en äldre tik som jag känt.. ja, hur länge som helst. Världens genomsnällaste som jag delat säng med flera gånger, Aysu sökte skydd hos henne som ung, Aysu fick springa ett av sina licenslopp med henne osv... Det känns hemskt tråkigt att aldrig få träffa henne igen...

Har ikväll fått veta att två bekantingars salukis dött :( Den ena idag, den andra för några dagar sedan... Den som dog idag var den som sprang bort för ett litet tag sedan, han fick så mycket skador och problem efter det att han inte klarade sig, blev inte alls gammal :( Den andra är en äldre tik som jag känt.. ja, hur länge som helst. Världens genomsnällaste som jag delat säng med flera gånger, Aysu sökte skydd hos henne som ung, Aysu fick springa ett av sina licenslopp med henne osv... Det känns hemskt tråkigt att aldrig få träffa henne igen...

Usch då. Genom Fb-vänners Fb-vänner såg jag inlägget om när den bortsprungna salukin kom tillrätta. Vilken hemsk tid för dem, först borta, sedan funnen skadad, och så gick han ändå inte att rädda.

Usch då. Genom Fb-vänners Fb-vänner såg jag inlägget om när den bortsprungna salukin kom tillrätta. Vilken hemsk tid för dem, först borta, sedan funnen skadad, och så gick han ändå inte att rädda.
Ja... jag tycker så synd om husse. Det var verkligen en drömhund för honom... Vi har varit bekanta i flera år nu, träffas ofta på tävlingar osv. Jag kan lätt föreställa mig hur förstörd han känner sig nu :(

Tonto och jag ska tävla i April. :nailbiting: Han har ju kunnat allt sedan han var 5-6 månader. Förutom att gå fot. Han kan väl egentligen allt för klass 1 med, men fy vad nervöst. :laugh:

Lasse kan allt utom apporten (han släpper när han kommer fram till mig), använder det som ursäkt för att fördröja vår tävlingsstart... :angel: :o /fegisen

Gick lunchrunda ute vid jobbet idag eftersom det finns ett ställe där man kan släppa jyckarna lite. Båda leker snällt osv, kör lite lek-lydnad och sådär efter ett tag tyckte jag att Riley hade varit tillräckligt duktig och kopplar honom, nöjd över att han faktiskt kan vara lite lös numera :up:

Så är vi påväg tillbaka till kontoret... och ser en lös hund längre bort :nailbiting: inte en människa i sikte (men så är det iofs tät dimma just nu). Ropade men fick inget svar, däremot hördes det hur någon kallade in hunden. Fortsätter gå. Jyckarna blir som tokiga, alldeles pipiga och skälliga och stretar framåt. :confused:

"Hon löper!" Hojtar människan.

Och jag bara kände lättnaden över att ha kopplat jyckarna just när jag gjorde det istället för att chansa. Känner att jag inte riktigt är sugen på springer spaniel/collie-valpar. :grin:

Alla hundar utom Lilla S har fått nära milen i skogen med husse. Lilla S fick vara hemma med matte och städa, leka och plocka hundbajs i trädgården (jag drog uppenbarligen nitlotten)

Än så länge funkar det rätt bra med Mamma Mu och systrarna. Det trodde vi inte efter 10 v isär. Men de tom leker!
Räknar dock med att Mu's inställning till dem kommer ändras när de kommer i löp.

Vi har troligtvis ett fodervärdshem till Criga på G. Lite praktiska saker som ska kollas upp innan hon åker på en prövoperiod. Men förhoppningsvis påbörjar vi den perioden om 2-3 v.

Åh, kom den tillrätta till slut, skönt ändå, att inte leva i ovisshet. Vilken typ av skador hade den?

Den risken som gör det spännande att tävla :p Nä men ni behöver ju få tävlingsvana samtidigt som ni kan öva på ingångar och apporten under tiden.

Ååååh, jag veeeet. Varför finns det inte en massa blåbärstävlingar typ? :cautious: Jag vill ju men mina nerver kan ställa till det så dant, och Lasse är jäkligt känslig. Vi behöver öva på själva tävlingssitutionen!

Ååååh, jag veeeet. Varför finns det inte en massa blåbärstävlingar typ? :cautious: Jag vill ju men mina nerver kan ställa till det så dant, och Lasse är jäkligt känslig. Vi behöver öva på själva tävlingssitutionen!

Här finns det träningstävlingar man kan vara med på.
Men det spelar väl egentligen ingen roll, även om tävlingen är officiell kan man ju åka dit som träning. Du har ju rätt att bryta när som helst om det skulle behövas :)
Jag tycker det ör viktigt för egen del att komma ut när det stora hela börjar sitta, även om inte alla detaljer finns där. Detta för att det ofta uppstår situationer eller händelser på tävling som man kanske inte räknat med. Då vet man vad man behöver lägga krutet på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 222
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar