R
Raderad medlem 94602
Förbannade puckofolk !
Är ute med alla tre hundarna och ser vi får ett nära möte av en gubbe med en liten bichon av något slag. Tar in mina vid sidan och ber Polly att va tyst och koncentrera sig på mig och tittar då ner på dom - och rätt som det är hundfan i flexikoppel mitt bland mina Polly börjar studsa, för hon vill inte alls ha främmande hundar nära (framförallt inte när hon är kopplad och inte kan gå undan) och Mini nyper till den (troligtvis då en kastrerad hane eller en tik, för det är bara små sådana som kan få henne att bry sig om hundar och reagera negativt).
Jag säger åt gubbfan att dra in sin hund och han säger bara "jag trodde det skulle bli lugnare om dom fick hälsa"......men hallå, har man inte ögon att se med alls ?
Varför i helsicke släpper man fram en hund i lång lina, när man ser att en människa tar in sina hundar för att hålla avstånd och där en dessutom inte låter "trevlig" - och där jag inte ens tittar åt gubbens håll, då jag ville hålla ögonkontakt med Polly just för att hon vara still och inte studsa pga sin skada. Blir så trött på folk...
Stackars Skalman stod mitt i allt och undrade om han skulle bli glad då han gillar små fluffiga hundar eller om han skulle bli sur då både morsan och Mini blev det
Tur det inte var Mamma Mu han släppte fram sin till.
Å andra sidan säger hon aldrig ett knyst vid hundmöten så lugnt är det. Men bara för att hon uppför sig så väl tror många att hon "är snäll och uppskattar kompisar".
Nopp, det är just därför hon ignorerar dem