Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet ni hur en pinne ser ut efter 8km på grus,skogsväg ser ut ? Det blev direkt transport till badkaret med kläderna på :turd:
Vet du hur 3 kortbeningar (och selarna) ser ut efter 2,5 km promenad på blöta saltade cykelvägar :yuck: Svart väggojs fastkletat tillsammans med vägsalt i blöt päls = blöt svinto
Jag föredrar helt klart gegga och lera, framför vägsaltet som är skitsvårt att få väck från pälsen... :banghead:

Men jag avskyr detta kladdiga skitväder. Fruset eller torrt vill jag ha :D

Vet du hur 3 kortbeningar (och selarna) ser ut efter 2,5 km promenad på blöta saltade cykelvägar :yuck: Svart väggojs fastkletat tillsammans med vägsalt i blöt päls = blöt svinto
Jag föredrar helt klart gegga och lera, framför vägsaltet som är skitsvårt att få väck från pälsen... :banghead:

Men jag avskyr detta kladdiga skitväder. Fruset eller torrt vill jag ha :D

De får väl åtminstone plats i duschen... :meh:
Alla tre samtidigt, kanske! :D

Det börjar ÄNTLIGEN kännas som om det kommer ordna sig med Ebrahs LC-licens.
Vi åker ner mot Gbg på lördag, sover över hos en vän som jag inte träffat på eeevigheter, tränar på söndag. I första loppet får Ebrah springa mot en saluki som ägs av en funktionär, så jag litar på att han har koll på att det är en bra stödhund. I andra loppet låter jag henne springa med Aysu trots allt. Vädret verkar bli helt ok och tja... det kan nog fungera det här.

Fasen så jag längtar till slutet av mars - årets första heelerspecial och jag ska åka :D Har inte varit på, middag på kvällen en special på 2 år pga problem att ta mig dit, så därför ska det blir extra roligt nu. Utställning, årsmöte och middag på kvällen med härliga heelermänniskor och sen dagen efter föreläsning och uppfödarträff. Vill nuuu :p

Vi åker ner mot Gbg på lördag, sover över hos en vän som jag inte träffat på eeevigheter, tränar på söndag. I första loppet får Ebrah springa mot en saluki som ägs av en funktionär, så jag litar på att han har koll på att det är en bra stödhund. I andra loppet låter jag henne springa med Aysu trots allt. Vädret verkar bli helt ok och tja... det kan nog fungera det här.

Kan du filma? Vore kul att se!

Systrarna fick var sitt uppdelat pass på klubben i Eftermiddags. Sen låg de däckade i soffan.
Mamma Mu och Skägget har bara gått rastrundor idag (skitväder) och Lilla S har fått lite huvudbry inne att pyssla med.

Ev så kan en hund vara på G här ifrån. Ska fördjupa den tanken och kontakten i morgon.

Fick uppdatering om valphanen vi sålde sist. Det går bra och ägaren är jättenöjd. Han lär vara följsam, lättlärd och har inte gjort inne en enda gång!!
Så gott när folk är nöjda:up:

Vännen jag ska sova hos ville följa med och titta, ska se om hon kan filma! Den enda LC-film jag har är från Aysus första tävling. Du kan ju få titta på den så länge ;) Det var 29 grader varmt i skuggan den dagen, så banan var inte jättelång, men det ger ju en helt ok bild av hur det brukar se ut.

Coolt! Och fint jobbat av Aysu :)
Hoppas någon kan filma i helgen!

Fasen så jag längtar till slutet av mars - årets första heelerspecial och jag ska åka :D Har inte varit på, middag på kvällen en special på 2 år pga problem att ta mig dit, så därför ska det blir extra roligt nu. Utställning, årsmöte och middag på kvällen med härliga heelermänniskor och sen dagen efter föreläsning och uppfödarträff. Vill nuuu :p
Men hur knäpp blev min mening där då ? Ska ju stå att jag inte varit på en special på två år - hur middagen hamnade mitt i vete tusan :D

Är d
var i Göteborg ör det? Kanske kommer förbi en sväng om det funkar.

Den hade haft overall på sig :p och stövlar eller bara fått hålla sig på asfaltsvägen :D

Jag har haft LH collie med mig på ridturer,:yuck: men då finns det i regel en slang i stallet.

Jag försökte med overall men jycken såg ju så ynklig ut att han slapp den. :p För att inte tala om hur ful han såg ut, tänk typ rakat får.

Nu har han ändå en väldigt bra och tacksam päls tycker jag så det behövs mest bara torkas under magen och på benen!

Förbannade puckofolk !
Är ute med alla tre hundarna och ser vi får ett nära möte av en gubbe med en liten bichon av något slag. Tar in mina vid sidan och ber Polly att va tyst och koncentrera sig på mig och tittar då ner på dom - och rätt som det är hundfan i flexikoppel mitt bland mina :arghh: Polly börjar studsa, för hon vill inte alls ha främmande hundar nära (framförallt inte när hon är kopplad och inte kan gå undan) och Mini nyper till den (troligtvis då en kastrerad hane eller en tik, för det är bara små sådana som kan få henne att bry sig om hundar och reagera negativt).
Jag säger åt gubbfan att dra in sin hund och han säger bara "jag trodde det skulle bli lugnare om dom fick hälsa"......men hallå, har man inte ögon att se med alls ?
Varför i helsicke släpper man fram en hund i lång lina, när man ser att en människa tar in sina hundar för att hålla avstånd och där en dessutom inte låter "trevlig" - och där jag inte ens tittar åt gubbens håll, då jag ville hålla ögonkontakt med Polly just för att hon vara still och inte studsa pga sin skada. Blir så trött på folk...:rage:

Stackars Skalman stod mitt i allt och undrade om han skulle bli glad då han gillar små fluffiga hundar eller om han skulle bli sur då både morsan och Mini blev det :confused::cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar