Just nu läser jag ett inlägg i den gruppen om en som fint försökte säga åt en främmande att låta sin hund stå och nosa längre på promenaden. Sen gav sig folk in och de flesta verkar tycka att hunden ska få stå och nosa så länge den vill....det är ju deras promenad.
Herre jösses - skule mina få stå och nosa hur länge dom vill (först en i 2 minuter, sen nästa lika länge, sen den tredje, sen börjar den första om osv osv) var 3:e meter så skulle vi inte komma runt huset en gång. Än mindre få någon motion alls
Självklart får mina nosa, läsa tidningen mm - men inte fastna överallt och framförallt inte var 3:e meter som mina gärna skulle vilja.....fy vilken hemsk hundplågare jag är
Skulle jag låta jycken nosa hursom skulle vi heller inte komma någonstans, alt. skulle jag bli neddragen i diken då han kan få plötsliga "infall" att han minsan skulle nosa i bottnen på diket så vi har helt enkelt infört "inte stanna/dra sträckor" och det ser säkert jätteelakt ut enligt andra men alltså... man kan inte blidka alla. Det finns gränser.