R
Raderad medlem 94602
Sista bilderna på de små svinen. Snart åker de
Driva
Deco...som han nu får heta...
Mor och son
Driva
Deco...som han nu får heta...
Mor och son
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ajaj, inte leka på rälsen!Om ni kollar på "På spåret" just nu kan mitt tryne dyka upp där på skärmen
SUPER ot sorry
Ale säger att det är ett oerhört vackert sätt att hålla svansen. Enligt utställningfolket innebär det att hunden inte kan valla. Jag vet inte om de missat att svansen är ledad och kan sänkas vid behov? När hon jobbar hänger den ned bakom henne.Heeler kan ha krullsvans och det är fult
Ale säger att det är ett oerhört vackert sätt att hålla svansen. Enligt utställningfolket innebär det att hunden inte kan valla. Jag vet inte om de missat att svansen är ledad och kan sänkas vid behov? När hon jobbar hänger den ned bakom henne.
Det är en rätt träffande beskrivningPartnern blev helt kär i Ale på insta och hävdar att hon ser ut som en långbent corgi på speed
Det är en rätt träffande beskrivning
Hehe, inte ens alla krullsvansar kan sänkas - eller jo sänkas kan dom, men inte alltid få raka. Haft en shar-pei med riktig kringla och den gick inte att räta ut heltAle säger att det är ett oerhört vackert sätt att hålla svansen. Enligt utställningfolket innebär det att hunden inte kan valla. Jag vet inte om de missat att svansen är ledad och kan sänkas vid behov? När hon jobbar hänger den ned bakom henne.
Haha, mitt nyhetsflöde på Facebook svämmar över stundtals av bilder på afghaner och jag kommer aldrig ifrån att tänka "fy vilken päls" Så mycket bättre med saluki. Trevligare och lättare päls, men lika mycket uttryck och personlighethttps://www.buzzfeed.com/tabathaleg...n-afghan-hound?utm_term=.kaXY1kzEw#.yxKAyn4D5
Nu vill jag absolut ha en Afghan
Den med grå väst över en röd tröja var läskigt mänsklig på något vis!
Yep, de är naturligt korthåriga i ansiktet och på ryggen. Vissa ägare tar bort lite päls på framsidan av halsen, för att hundarna ska se elegantare ut eller något, andra är naturligt korthåriga där också.Rakar man Afghaner i ansiktet eller är de bara naturligt korthåriga där? Är en sån extrem pälslängdskillnad på dem!
Älskade Afghaner när jag var liten, alltid tyckt de var läckra.
(Kul förresten att de har en bild på en Afghan som bajsar.. )
Haha, mitt nyhetsflöde på Facebook svämmar över stundtals av bilder på afghaner och jag kommer aldrig ifrån att tänka "fy vilken päls" Så mycket bättre med saluki. Trevligare och lättare päls, men lika mycket uttryck och personlighet
Yep, de är naturligt korthåriga i ansiktet och på ryggen. Vissa ägare tar bort lite päls på framsidan av halsen, för att hundarna ska se elegantare ut eller något, andra är naturligt korthåriga där också.
Saluki (långhårig), när de är unghundar, får ofta valpludd. De föds korthåriga, sedan börjar långa pälsen växa på öron och svans. Därefter säger det "poff!" och så har de ludd över nästan hela kroppen. Den pälsen är väldigt lik afghaners päls, fast såklart mycket kortare, och även saluki är då korthåriga på rygg, ansikte och fram på halsen. Så när de är unga är det inte ovanligt att de ser ut som miniafghaner (den luddiga pälsen ramlar sedan av när salukin blir ca 1år gammal)
När jag kollade på fredagens schäfrar (Criga) på MyDog så stog jag brevid två afghaner (den ena vann gruppen sen) och snackade med ägaren.
Hon sa att de trimmar ansiktet och ryggen.
Men jisses vilka hundar att vara medvetna om sig själva! Jag klappade lite på den ena och han gav mig verkligen blicken av att jag var en smutsig varelse som inte var värdig att röra vid honom men att han var alldeles för belevad för att säga ifrån.
Jag skulle känna mig konstans underlägsen om jag levde med en sån hund .
Den gula som låg där var veteran så ingen valppäls där inte. Som jag förstog det så har de klen pälsväxt där och i ansiktet men att man trimmar för att få det "snyggt". Jag uppfattade trimmar som att de rycker och pälsen kändes så också.Dom gör alltså nått på ryggen?!
Vi stod och funderade på det där. Jag gissade på att de klipptes eller nått medans några trodde det var valppäls.
Finns det någon i det här forumet som har en malamute?
Den gula som låg där var veteran så ingen valppäls där inte. Som jag förstog det så har de klen pälsväxt där och i ansiktet men att man trimmar för att få det "snyggt". Jag uppfattade trimmar som att de rycker och pälsen kändes så också.
Man blev lite stum inför hela Afghan-grejen. Det var sådana ytterligheter mot oss. Vi hade inte ens borstat Criga, husse tyckte det räckte med att borsta av henne med handen
I Kista 2015 var schäfrarna i ringen brevid pudlarna och det var nästan roligare att kolla på deras förberedelser än att kolla på våra hundar.
Min dotter som är en kavat typ frågade en av killarna varför de hade påsar och gummisnoddar i hela pälsen på sina hundar.
Gissa svaret.....
-För att de ska kunna ha ett så naturligt liv som möjligt