Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, det är väl inte så noga? :angel:
:laugh:

(Fast det är mycket som är direkt missledande i de där raspresentationerna, det är egentligen bedrövligt...)
På MyDog hade de sagt något dumt om eurasier under rasparaden. Jag kommer inte ihåg nu vad det sa. Min uppfödare blev väldigt upprörd och frågade vad de hade fått det ifrån. Från SKK. :banghead:
Då har jag ändå skickat in en beskrivning av både ras och klubb till besöksguiden. De kunde väl ha läs därifrån om rasen i stället..

Mig veterligen är det rasklubbarna som förser SKK med informationen...

Och nu kollade jag och det stod ju samma på SKK som klubbens text, så där har de på MyDog inte hittat texten iaf...

På MyDog hade de sagt något dumt om eurasier under rasparaden. Jag kommer inte ihåg nu vad det sa. Min uppfödare blev väldigt upprörd och frågade vad de hade fått det ifrån. Från SKK. :banghead:
Då har jag ändå skickat in en beskrivning av både ras och klubb till besöksguiden. De kunde väl ha läs därifrån om rasen i stället..

Men vad saaaaa de då!?

Vaaa, vad sa de? O_o

Hoppar in i tråden med en 9 månaders Australian shepherd.

Milo, en typisk hund där skenet bedrog (skämt åsido) Hans valptid var den lugnaste jag varit med om, stencool verkligen! Men vid 6 månader vände det och han blev en vild kille som tyvärr stressar upp sig lätt, tycker hundmöten och nya människor är jobbigt. Men nu håller vi på för fullt med träning gällande det med hjälp av en fantastisk hundpsykolog och han har börjat bli så mycket bättre! Blir så stolt över varje lyckat hundmöte ❤❤

Han är så otroligt lättlärd och världens mysigaste kille ❤ min stjärna som kommer briljera på tävlingsbanorna när all stress angående andra hundar och människor lagt sig.

Lyckas tyvärr inte infoga en bild på skönheten.. provar igen imorgon!

En trevlig uppfödarbekanting har valpar nu. Pappa till dem är en bror till Aysu. Uppfödaren är jätteduktig på att fotografera och dokumenterar flitigt hur valparna utvecklas, lägger upp bilderna på ett jättebra sätt, skriver tydligt vilka valpar det är på bild osv :D

Det gör att det är otroligt lätt att följa hur de utvecklas. Jag och en vän pratar lite om kullen, jämför favoritvalpar, diskuterar föräldrarna och allt annat sådant kul. Nu roade jag mig med att titta igenom alla de bilder som finns och jag fastnar alltid för samma två valpar, en hane och en tik. Det ska bli spännande att se om de två är de finaste även när de blir äldre. Just nu är de så små att det egentligen inte går att se så mycket på dem, men jag brukar ha bra magkänsla när det gäller salukivalpar och vilka som blir finast (i mina ögon såklart) :p Önskar att de kunde växa lite snabbare så att jag fick se ännu fler bilder!

img-0736.PNG

Nu lyckades jag infoga en bild på min snygging

Här har natten och morgonen spenderats med toksprint in på toaletten typ tusen gånger :yuck:
Mamma var precis förbi med lite Provivadryck och tog med sig hundarna hem. Så snällt av henne!
Nu kan jag ligga här och tycka synd om mig själv i all ensamhet :cool:
:turd::turd::turd:

Nu har valphanen åkt. Underbar ägare. När tårarna sprutar av lycka hos köparen känner man att hunden kommer att bli både älskad och uppskattad.
Vi fick, eller rättare sagt våra hundar fick jättefina hemgjorda leksaker i tovad ull. Bollar och kampstockar i härliga färger. Verkar otroligt tåliga!!

Soligt, lite nysnö och minus ute. Ljuvligt hundväder. Sambon packade in flocken i kärran och drog ut till spårmarkerna med en vän som bla har en hund härifrån. Det blir premiär för systrarna i att spåra i snö.
Jag blev hemma med tiken och sista valpen:)

Här har natten och morgonen spenderats med toksprint in på toaletten typ tusen gånger :yuck:
Mamma var precis förbi med lite Provivadryck och tog med sig hundarna hem. Så snällt av henne!
Nu kan jag ligga här och tycka synd om mig själv i all ensamhet :cool:
:turd::turd::turd:

Jag har haft feber i en vecka så ligger också och tycker synd om mig själv. :rage:

Lilla Tinja som far omkring som en pil och vänder på en femöring än hit och än dit har nu småskadade tassar på grund av den extremt hårda och vassa skaren vi har här.

På ytterkanten av de yttersta trampdynorna på baktassarna är det som brännsår pga alla skarpa svängar, och på ena framtassen har hon lyckats få ett skärsår på en trampdyna. Som tur var är det precis under klon så det är inte något som hon går på hela tiden.

Hon verkar inte öm, såg det av en slump när hon låg med tassarna i vädret i mitt knä. Men trist ändå :(

Ska snart dra på mig kläder och ta en rask långpromenad med hundarna. Blir hundförarbälte och icebugs på. Springa gör vi inte, det är för halt och hårt för hundarna skulle jag tro (och jag har bara kängor..) men raskt promenadtempo borde gå bra. Något måste vi göra för att bli av med överskottsenergin... Har inte bestämt mig för om jag ska ha kort koppel till Aysu och hoppas på att hon drar, eller längre koppel och låta henne få utrymme att strosa runt så som hon brukar gilla att göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V