Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har faktiskt en plan för min krullsvanssamling. Ganska lik den du beskrev. Kan definitivt ändras men rasmässigt:

1. Medelstor krullsvans, mellangrov, herrans fluff
2. Liten krullsvans, "smaliskropp", lite fluff
3. Stooor krullsvans, groov krullsvans, lagom fluff

Den sista krullsvansen vill jag dock ha först när jag bor i hus. Därav kommer den sist :angel:

Ooh! Vad är krullsvans 3? Akita? Malamute? :D :love:

Malamute! Mycket sugen på en akita också. Så är lite osäker på om krullsvans 2 blir akita eller shiba. Återstår att se :D
Kan bli ett helt annat utfall också. Men är lite sugen på att bli crazy krullsvans lady, kan inte förneka det. :angel:

Collie kan också ha krullsvans :angel: mycket mångsidig ras!
flljr9.jpg

Alltså de gångerna jag söker på shiba-uppfödare blir jag lite frälst och tänker att jag kanske ska köpa en sådan ändå. Trots att de är små. :angel:

Okej, jag måste lägga ner nu. Jag är alldeles för instabil den här veckan. :cautious:

@machafuko det kanske blir jakthund nästa gång? Det finns ett helt gäng spetsar med krull att välja mellan :D inte så mycket fluff dock :p

Roligt att du säger det ang. jakt. Sambon vill gärna ta jaktlicens och frågande mig nyss och shibor gick att använda till jakt.
Kanske ska föreslå "spetsar" med krull:angel:

----

Btw frågade sambon också var närmsta shibauppfödaren finns samt vilka fler användningsområden de har. Å nu frågande han om de ligger högt i pris också. Han brukar sällan (läs nästan aldrig) fråga mig om sådana saker. Vet inte vad han antyder nu. :cool:

Alltså! Vi hade så gosig sovmorgon imorse! Husse tog upp henne i sängen när han kom hem från jobbet och då lägger hon sig som lilla sked! Så där ligger vi och gosar och hon har huvudet på min kind! :love: Hon är inte alls gosig egentligen, hon kan ligga brevid eller vid fötterna men inte såhär! Kommer leva på detta länge! :heart :D

Haha, jag förstår! Det är väl egentligen inte världens skillnad. En stor finsk lapphund (hane) skiljer sig inte så värst från eurasiertikarna.

Det var nämligen så (story telling på G) att jag från början var BESTÄMD att finsk lapphund var rätt ras för mig. Så förra året tog jag mitt pick och pack till MyDog och blev nästan lite besviken på att de var betydligt mindre i storlek än vad jag hade föreställt mig. (Kände sedan innan en finsk lapphundsvalp/unghund som jag tyckte storleken var ok på). Helt plötsligt fick jag syn på en mycket snygg hane som dessutom vann sin klass. Han var också av mer acceptabel storlek. Så jag pratade med ägarna som berättade att han minnsan var över maxhöjden. :cool: :cautious:
Oups sa jag och smet iväg och letade efter lite mer inspiration för rasväljandet. Det var där och då jag träffade på eurasier för första gången. Föll pladask. :love:

Kan t.ex. säga att @bollen__ s "lille Lemmy", "lille valp" inte är så väldigt liten. :cool:
Inte heller Zeppe. Han är stor och ståtlig :love:
Men han är ju lille Lemmy :D :p

Har hittat lösningen på ett problem idag.

Problem: Tinja slarvar i skiften. Står hon på t.ex en tjock bok glider hon av (envisas med att enbart stå på kanten) eller så åker boken iväg på det hala golvet. Står hon på något tunt, typ en musmatta eller tunn bok så 'glömmer hon bort' att hon måste ha tassarna på targeten.
Lösning: En liten psalmbok med fyra gummisnoddar runt. Den får grepp på golvet och åker ingenstans, och hon får grepp på psalmboken. Den är även för liten för att hon ska trampa runt.

Helt plötsligt får vi till snygga stå-ligg-skiften :D:up:

Har hittat lösningen på ett problem idag.

Problem: Tinja slarvar i skiften. Står hon på t.ex en tjock bok glider hon av (envisas med att enbart stå på kanten) eller så åker boken iväg på det hala golvet. Står hon på något tunt, typ en musmatta eller tunn bok så 'glömmer hon bort' att hon måste ha tassarna på targeten.
Lösning: En liten psalmbok med fyra gummisnoddar runt. Den får grepp på golvet och åker ingenstans, och hon får grepp på psalmboken. Den är även för liten för att hon ska trampa runt.

Helt plötsligt får vi till snygga stå-ligg-skiften :D:up:

Halleluja känns lämpligt med tanke på boken! :p :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar