Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hittat lösningen på ett problem idag.

Problem: Tinja slarvar i skiften. Står hon på t.ex en tjock bok glider hon av (envisas med att enbart stå på kanten) eller så åker boken iväg på det hala golvet. Står hon på något tunt, typ en musmatta eller tunn bok så 'glömmer hon bort' att hon måste ha tassarna på targeten.
Lösning: En liten psalmbok med fyra gummisnoddar runt. Den får grepp på golvet och åker ingenstans, och hon får grepp på psalmboken. Den är även för liten för att hon ska trampa runt.

Helt plötsligt får vi till snygga stå-ligg-skiften :D:up:
Äntligen ett bra användningsområde för psalmböcker! :D

Aussies kan minsann också ha krullsvans! :angel: (Eller? :rofl:)
tumblr_nog78oCMpN1uvsq3wo3_1280.png
Ale kan också!
10392336_10152830060048666_6230178885253705315_n.jpg

11041771_10152872279928666_4580403578099050913_n.jpg

Finns inget ynkligare än en Ammo som vet att vi strax ska gå ut och göra något - men att det inte är dags riktigt än..
Då kommer han och lägger huvudet i mitt kbä, ynkar sig lite, ställer sig och skakar och gärna drar in svansen mellan benen. Reser man på sig och börjar göra sig i ordning så blir han strålande glad och alla bekymmer blir bortblåsta, ignorerar man länge nog går han och sover :cautious:O_o:rofl:

Du kan skaffa samojed annars @machafuko för hund med beskrivning
Krullsvans, abnorma mängder päls och väldigt lite substans under som alltid har något att berätta :up:

Och kolla @Anna Om du skaffar hund ska det väl definitivt vara av den här typen
:up:

Nu hänger jag inte med, vad menar du med "cäldigt mite substans under som alltid har något att berätta"? Jag är lite seg dagen till ära förstår du. Jag är sjuk och trött. :D

Nu hänger jag inte med, vad menar du med "cäldigt mite substans under som alltid har något att berätta"? Jag är lite seg dagen till ära förstår du. Jag är sjuk och trött. :D
Och jag kan inte stava :o
Väldigt lite substans under all päls alltså! Seriöst, det är ju typ inget där under utan hunden består ju av päls :o

Och så menar jag att dom alltid har något att berätta i form av att dom aldrig är tysta :D Det knorras och pratas och voffas och allt därimellan, till och med i sömnen :up:

Och jag kan inte stava :o
Väldigt lite substans under all päls alltså! Seriöst, det är ju typ inget där under utan hunden består ju av päls :o

Och så menar jag att dom alltid har något att berätta i form av att dom aldrig är tysta :D Det knorras och pratas och voffas och allt därimellan, till och med i sömnen :up:

Nej det är snarare jag som inte kan stava. Herregud. Som sagt, jag är trött och sjuk. :rofl:

Jaa men då förstår jag. Samojeder är allt gulliga :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar