Om du håller ner ena foten och bromsar; minst fem
Räcker det med fem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du håller ner ena foten och bromsar; minst fem
Hos Maria ?Vinka till den här idioten, som kl 04:00 natten till lördag startar bilen och åker till Väröbacka för att tävla vallning hela helgen. Nog för att Yr verkar lova fint väder, men maken till dumheter...
Men vilken galen pälsmassa på den närmast till högerSå söta!
Japp!Hos Maria ?
Ja, snacka om att inte ha funktionell päls... Och så hade den ett betydligt lägre driv än de andra också, slack i linan hela vägen.Men vilken galen pälsmassa på den närmast till höger
Var ett tag sen jag var där nu - är ju min Minis och Pollys födelsehemJapp!
Ja, snacka om att inte ha funktionell päls... Och så hade den ett betydligt lägre driv än de andra också, slack i linan hela vägen.
Ja... Båda hundarna närmast kameran hade behövt ligga i led och bestämma tempot. Det får ju inte gå fortare än att den långsammaste hunden har det bra!Det ser snarare ut som att den blir släpad än att den drar faktiskt.
Åh, världen är liten! Vi ska bo på gården också, hundarna och jag, så blir kanske chans att träffa släkten!Var ett tag sen jag var där nu - är ju min Minis och Pollys födelsehem
Det finns bara en riktigt nära släkting kvar där och det är hennes favorit Benny. Han är pappa till min mamma-hund Polly Polly är en feminin kopia av sin far - så får du chansen så pussa pappa Benny från ossÅh, världen är liten! Vi ska bo på gården också, hundarna och jag, så blir kanske chans att träffa släkten!
Pappis tänker jag.Om man har haft BC hela livet men nu hamnat i en situation då en lätt sällskapshund skulle passa bättre (exempelvis pga sjukdom eller ålder) - vilken ras borde man titta på då? Tänker alltså vilken ras som är mest lik BC mentaliteten men mindre krävande... kan tänka mig att dom flesta riktiga sällskapshundarna är ganska annorlunda och kanske känns sega och "korkade" efter BC?
Började bara tänka på det när jag såg på fejjan att en bekant hade fått avliva sin sista BC efter att ha levt med rasen i många år
Jag håller med dig! Möjligtvis löwchen också som känns som väldigt pigga och alerta hundar ändåPappis tänker jag.
Alltså... Det lär ju inte finnas något som är lika kvickt som en BC men mindre krävande, det hänger ju ihop en hel del Däremot finns det ju gott om glada, samarbetsvilliga hundar. Jag själv har träffat några papillon och dvärgpudel som varit väldigt energiska, träningsglada och kvicka i reaktionerna jämfört med andra småhundar. Har även träffat riktiga slöfockar av de raserna, beror nog en del på uppfödare och vad hunden vänjer sig vid. (Det kan ju vara så att de mest slöa egentligen bara är uttråkade, det vet jag inte)Om man har haft BC hela livet men nu hamnat i en situation då en lätt sällskapshund skulle passa bättre (exempelvis pga sjukdom eller ålder) - vilken ras borde man titta på då? Tänker alltså vilken ras som är mest lik BC mentaliteten men mindre krävande... kan tänka mig att dom flesta riktiga sällskapshundarna är ganska annorlunda och kanske känns sega och "korkade" efter BC?
Började bara tänka på det när jag såg på fejjan att en bekant hade fått avliva sin sista BC efter att ha levt med rasen i många år
Tror jag med.Pappis tänker jag.
Bakade en omgång bullar för att bjuda på när valparna ska hämtas. Medans de stod och svalnade hann sambon sopa i sig två och Criga och Lilla S är skyldiga till att fyra stycken fattas
30 bullar räcker inte långt här.
Vi har bestämt att tacka ja till ny tik från Lilla S uppfödare. Vi sparade ju Criga som ersättare för Lilla S så ska en ny tik in måste en tik ut. Vi vill inte ha 3 unghundar hemma. Det blir för mycket. En av dem får ut på foder/halvfoder. Vilket det blir och vilken det blir tar vi utefter person osv.
Vi har också fattat beslutet att dyker ett bra hem upp som passar Mamma Mu så kan vi tänka oss att låta henne flytta. Anledningen är att hon trivs inte med ungtikarna. Hon är så otroligt människokär och myssjuk så att leva med två separerade flockar där hundarna bara får halva tiden med oss känns inte så skönt i hjärtat. Vi vill ha en flock och i den ska alla trivas. Men det sitter otroligt hårt inne så det ska kännas 110% rätt.
Tog en fästing på Criga ikväll. Skitvinter
På söndag åker valphanen och på tisdag kommer tikens ägare. De kommer övernatta här och åker hem till Norge med henne på Onsdagen. Det kommer bli sååå tomt efter de små svinen
Det låter som många spännande planer ändå!
Hur gammal är Mamma Mu?