@machafuko Nu har jag inte koll på alla dina önskemål, och jag brukar försöka undvika att tipsa om "egna" raser. Med det sagt: collie och sheltie?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@machafuko Nu har jag inte koll på alla dina önskemål, och jag brukar försöka undvika att tipsa om "egna" raser. Med det sagt: collie och sheltie?
Will to please o vallhund, har du kollat på Berger des Pyrénées?
Ofta personliga o ofta knepiga, men det går att hitta de som är guld värda om man har tiden o orken.
Collie har jag varit inne på! Det är väl lite mentaliteten som jag hört är sisådär inom rasen. Sheltien tycker jag är för liten och ha ett skall jag blir vansinnig på.
Jag ångrar inte mitt rasval, individen jag fick, men så här i bakspegeln hade det nog fungerat bättre med en BC eftersom jag hade vanan inne efter 6 stycken.Inte så att jag egentligen är sugen på vallhund, men framförallt tycker jag att de verkar vara för mycket för min del.
--
Tycker det är himla svårt att förklara vad jag vill ha. Vill typ ha en eurasier med mer will to please. Det behöver inte vara något superavancerat liksom
Precis så resonerar jag när jag bestämmer mig för att sluta fundera på rasbyte och istället fortsätta med saluki i all evighetJa det förstår jag. Som det ser ut i mitt liv just nu kanske jag skulle ha tid med en hund som
kräver lite mer än en sällskapshund. Men i framtiden med familj och andra förändringar i livet känns eurasier som ett säkert kort. Sedan känner jag även rasen så pass bra att jag vet vad jag kommer få. Det känns tryggt.
Låter som utmärkta lördagsplaner tycker jagVinka till den här idioten, som kl 04:00 natten till lördag startar bilen och åker till Väröbacka för att tävla vallning hela helgen. Nog för att Yr verkar lova fint väder, men maken till dumheter...
Vinka till den här idioten, som kl 04:00 natten till lördag startar bilen och åker till Väröbacka för att tävla vallning hela helgen. Nog för att Yr verkar lova fint väder, men maken till dumheter...
Precis så resonerar jag när jag bestämmer mig för att sluta fundera på rasbyte och istället fortsätta med saluki i all evighet
+ @machafuko
Asså, jag försöker i stället hitta passande förebilder, typ som ett par i min närhet.
De har en dotter som är 4-ish, 2 jaktcockers, 2 gråhundar, 1 tyskterrier och 1 labrador. De jagar varje helg, ofta i veckorna också
Haha! Även om jag skulle ha så många hundar hade jag nog bara haft vinthundar... Jag har så svårt att se mig med något annat+ @machafuko
Asså, jag försöker i stället hitta passande förebilder, typ som ett par i min närhet.
De har en dotter som är 4-ish, 2 jaktcockers, 2 gråhundar, 1 tyskterrier och 1 labrador. De jagar varje helg, ofta i veckorna också
Har jobb där hund ingår i jobbet? Eller vad pysslar de med? Jag orkar inte ens föreställa mig hur mycket jobb det där innebär.
Haha! Även om jag skulle ha så många hundar hade jag nog bara haft vinthundar... Jag har så svårt att se mig med något annat
Fördelen med border collies, folk slutar räkna efter tre och så blir de bara "många". Dvs man kan ha nästan hur många som helstNope Mannen är verkstadschef för en cykeltillverkare, kvinnan jobbar med att mjölka kor
Haha, jaaa så klart, man ska ju ha hundar som passar ens livsstil. Typ 4-5 vinthundar för dig och ett gäng jakthundar för mig
Fördelen med border collies, folk slutar räkna efter tre och så blir de bara "många". Dvs man kan ha nästan hur många som helst