Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Will to please o vallhund, har du kollat på Berger des Pyrénées?
Ofta personliga o ofta knepiga, men det går att hitta de som är guld värda om man har tiden o orken.

Will to please o vallhund, har du kollat på Berger des Pyrénées?
Ofta personliga o ofta knepiga, men det går att hitta de som är guld värda om man har tiden o orken.

Inte så att jag egentligen är sugen på vallhund, men framförallt tycker jag att de verkar vara för mycket för min del. :)

--

Tycker det är himla svårt att förklara vad jag vill ha. Vill typ ha en eurasier med mer will to please. Det behöver inte vara något superavancerat liksom :D

Inte så att jag egentligen är sugen på vallhund, men framförallt tycker jag att de verkar vara för mycket för min del. :)

--

Tycker det är himla svårt att förklara vad jag vill ha. Vill typ ha en eurasier med mer will to please. Det behöver inte vara något superavancerat liksom :D
Jag ångrar inte mitt rasval, individen jag fick, men så här i bakspegeln hade det nog fungerat bättre med en BC eftersom jag hade vanan inne efter 6 stycken.
O andra sidan så har icke vallande BCs andra problem att tacklas med.

Ja det förstår jag. Som det ser ut i mitt liv just nu kanske jag skulle ha tid med en hund som
kräver lite mer än en sällskapshund. Men i framtiden med familj och andra förändringar i livet känns eurasier som ett säkert kort. Sedan känner jag även rasen så pass bra att jag vet vad jag kommer få. Det känns tryggt. :)
Precis så resonerar jag när jag bestämmer mig för att sluta fundera på rasbyte och istället fortsätta med saluki i all evighet :p

Vinka till den här idioten, som kl 04:00 natten till lördag startar bilen och åker till Väröbacka för att tävla vallning hela helgen. Nog för att Yr verkar lova fint väder, men maken till dumheter... :rofl:

Låter som oss inför MyDog. Men du ska iaf göra nått vettigt med hundarna. Utställning ingår inte riktigt under den kategorien med en arbetande ras...i mitt tycke.

+ @machafuko

Asså, jag försöker i stället hitta passande förebilder, typ som ett par i min närhet.
De har en dotter som är 4-ish, 2 jaktcockers, 2 gråhundar, 1 tyskterrier och 1 labrador. De jagar varje helg, ofta i veckorna också :D

Har jobb där hund ingår i jobbet? Eller vad pysslar de med? Jag orkar inte ens föreställa mig hur mycket jobb det där innebär. :o;)

+ @machafuko

Asså, jag försöker i stället hitta passande förebilder, typ som ett par i min närhet.
De har en dotter som är 4-ish, 2 jaktcockers, 2 gråhundar, 1 tyskterrier och 1 labrador. De jagar varje helg, ofta i veckorna också :D
Haha! Även om jag skulle ha så många hundar hade jag nog bara haft vinthundar... Jag har så svårt att se mig med något annat :p

Har jobb där hund ingår i jobbet? Eller vad pysslar de med? Jag orkar inte ens föreställa mig hur mycket jobb det där innebär. :o;)

Nope :D Mannen är verkstadschef för en cykeltillverkare, kvinnan jobbar med att mjölka kor ;)

Haha! Även om jag skulle ha så många hundar hade jag nog bara haft vinthundar... Jag har så svårt att se mig med något annat :p

Haha, jaaa så klart, man ska ju ha hundar som passar ens livsstil. Typ 4-5 vinthundar för dig och ett gäng jakthundar för mig :D

Vet att jag kan ha frågat innan, men hittar inte svaret jag fick.

Det franska mentalitetstesten TAN, hur ser man resultaten på dessa? Eller vad menas med "TAN 20/20" ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar