Ruffe svälter alltid.. Hur mycket man än matar honom..Han har inte fått nåt av mig på hela dagen, han har flera gånger frågat varför han ska svälta idag .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ruffe svälter alltid.. Hur mycket man än matar honom..Han har inte fått nåt av mig på hela dagen, han har flera gånger frågat varför han ska svälta idag .
Kan jag skicka Mamma Mu på Fatcamp hos dig? Hon går också på diet men det går trögt.Varit på en liten kvällstur med labben. Tror man kan ana midjan på honom nu
Om vi vore på sommarstället skulle jag säga ja. Mer än en hund har sprungit av sig övervikt där. En 4 kg på 5 veckor (oplanerat, hennes ägare berättade det sen).Kan jag skicka Mamma Mu på Fatcamp hos dig? Hon går också på diet men det går trögt.
Gud vad bra att du frågar detta, satt själv under eftermiddagen och pratade med en kollega som precis varit hos en jaktlabbeuppfödare och hälsat på då hon söker valp (en sån där "röd" labbe ) men där uppfödaren sa att min kollega kunde registrera den i SKK själv sedan? Bad henne i alla fall kolla upp det så hon inte står med en "blandras" sen.
Antar att du frågat @squarepants (som jag för övrigt saknar uppdateringar med bilder från, här på buke alltså )?
Då ska vi nog ha från samma kull norr om Stockholm?
Jag litar på uppfödaren, men kontrollfreak som man är vill man ju dubbelkolla, haha.
Japp!
Vad roligt
De såg himla fina ut allihopa och även tiken och hanen sedan jag var hundvakt åt en jaktlabbe i 1,5 mån i vintras har jag fått ett gott öga till rasen och många av mina kollegor har jaktlabbe (poppis bland veterinärer tydligen ).
Hon tyckte väl att uppfödaren var lite speciell men kände ändå att det kunde bli bra, tror dock inte att det var hundra procent bestämt ännu. Hon har två flat i dagsläget men vill ha en labbe då de är snäppet vassare jakten och det är främst det hon vill hålla på med. Du får gärna återkomma om du klurat ut det där med registrering!
Så det blir en jaktlabbe valp?! Gud vad kul!Då ska vi nog ha från samma kull norr om Stockholm?
Jag litar på uppfödaren, men kontrollfreak som man är vill man ju dubbelkolla, haha.
Som jag fattat det så kan man regga dem (men utan kennelnamn och angiven uppfödare) om hunden har tre generationer reggade i SJR men jag har inte dubbelkollat detta med skk än, ska försöka få tag i dem idag igen.
Så det blir en jaktlabbe valp?! Gud vad kul!
Tycker det låter som ni är 3 mot 1 så det är klar du ska ha en! Och självklar fixar du det Hur svårt kan det vara liksom?!Jag har inte bestämt mig helt än...
Får alltid prestationsångest deluxe när det gäller sånt här. Har jag tid? Hur kommer det kännas att det inte är en wachtel? Hur fungerar livet med 3 hundar? Kommer jag hinna jaga ordentligt med både en labbe och två wachtlar? tTänk så kommer jag inte få en labbe att fungera - jag vet ju bara hur man gör med wachtlar? osv osv osv
Jag har snackat med P om det fram och tillbaka, och det sista han sa var väl typ: "Ptja, hur mycket mer tid kan det ta med tre hundar än med två?" och "Jag kan ju ha med den i bilen tills den kan vara med de andra i hundgårdarna på dagtid"
Och pappas kommentar var: "Jaja, vi har ju plats att bygga fler hundgårdar, så det ordnar vi väl". Eftersom jag bor i ett hus på gården och vi hjälps åt mycket med hundarna så är det ju en förutsättning att det fungerar också. Min högt älskade moder är inte lika imponerad dock
Tycker det låter som ni är 3 mot 1 så det är klar du ska ha en! Och självklar fixar du det Hur svårt kan det vara liksom?!
Skönt att kunna ha den hjälpen runt omkring sig! P låter verkligen lovande, härligt Mamma smälter säkert när det kommer en liten labbevalp och charmar henne!
Äh, de smälter när valpen kommer hem. Min högt älskade moder är inte lika imponerad dock