Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, stackars. Vi funderar om han kanske fastnat i skogen. Märkte ju aldrig något och han var ju lös. Man tycker ju att det ska ha gjort jävligt ont :(
Säg inte det. När jag jobbade utomlands så hade dem tre stallhundar, två av dem brukade komma och hälsa på i vår villavagn. Trappen in där bestod av perforerad plåt, så små små hål, men precis tillräckligt stora för att fastna med klorna i. Så en.av hundarna drog loss två klor en dag, rätt av bara. Inte ett ljud kom ur den.hunden.

Ja, stackars. Vi funderar om han kanske fastnat i skogen. Märkte ju aldrig något och han var ju lös. Man tycker ju att det ska ha gjort jävligt ont :(
Kommer så väl ihåg kompisens förra hund som blev trampad på av en bekant (en lätt tjej) under midsommar. Lite lätt hälta (collie), men inget alarmerande. Efter en-två veckor och denna lätta hälta kom och gick, så besöktes veterinär - tån va av och väldigt illa bruten.

Såg på fb att det verkar ha löst sig :angel: :D

Nja, den på facebook blev det väldigt dålig kvalité på.:confused: Plus att den fortfarande inte alls ser ut som den gör hos mig. Men var tvungen att skicka till M ändå, men hon ska få resterande om någon dag när jag tagit i tur med redigeringen :D:o

Igår gjorde jag och Puffe debut på brukshundsklubben här i stan! Så roligt att få träffa andra med samma intresse som jag! :D

Vi går en grundlydnadskurs och det gick faktiskt helt okej igår, alla härliga lukter lockade så klart men lite fokus lyckades jag frammana! :p Längtar tills nästa måndag!

Nja, den på facebook blev det väldigt dålig kvalité på.:confused: Plus att den fortfarande inte alls ser ut som den gör hos mig. Men var tvungen att skicka till M ändå, men hon ska få resterande om någon dag när jag tagit i tur med redigeringen :D:o
FB gör väl alltid dålig kvalité dumt nog :/ tyckte den var fin ändå!

Galenpannan fick springa av sig på en ridtur igår :) Hon är så duktig att ha med sig!

14495440_10207421436401062_8844611777239285616_n.jpg

Idag vill jag bara säga att min hund är fantastisk!
Under morgonens promenad träffade vi på ett rådjur. Svansson är lös och någon meter framför mig, bakom en krök står ett rådjur som (såklart) drar iväg. Jag visslar till och vad gör Svansson? Han bara stannar och tittar på mig :love: Jag kallar in honom och han kommer travandes tillbaka utan en tanke på rådjuret. Duktiga lilla hund.

Jag vet ju att han inte drar iväg på vilt, det har hoppat fram/upp diverse djur framför och bredvid honom under våra år ihop utan att han lyssnar på att han ska stanna. (annars hade han såklart inte varit lös) Dock kan han vara rätt seg på att komma tillbaka till mig (han står kvar på stället där jag stannat honom) men idag imponerade han verkligen.

Här kommer det inte bli så mycket aktiviteter för herr hund idag. Den j*veln har hittat lagottons njurmat och smällt i sig, var nog 2 kg eller nåt i påsen. Jo, jag kallar mig själv vid samma namn som han idag, fy f-n vad arg jag är på mig själv att jag ställt påsen så han kommit åt.
Upptäckte det vid 4 i morse så har vakat på han sen dess. Han ser ut som en vandrande tunna, men *peppar peppar* ingen magomvridning (än).
Han undrade nyligen om han inte skulle få nån frukost idag :meh:. Eh, nej. Varken frukost eller skogstur blir det.

Sitter och forskar lite om norska kennlar och deras framtida kullar... Väldigt svårtolkat ibland, de har MH och sånt men kan inte hitta några resultat under fliken "Mentalbeskrivning" på DogWeb trots att hundarna sägs ha genomgått MH. Tur att jag har en person jag kan gå och fråga huruvida kombinationerna är bra eller ej då denne är bra mycket mer insatt i rasen och träffat/sett fler hundar än mig :angel: Dessutom litar jag fullkomligt på dennes egna smak :D

Ogilla på mattjuvandet (det är verkligen den stora nackdelen med retrievrar) men gilla på att han hittills verkar mp bra och har matlusten i behåll @hemlig

Hörrni!
SJR-registrerad hund, dvs hund registrerad i Svenskt Jakthundsregister. Hur fungerar det med dubbelregistrering i SKK? Är det några konstigheter att starta på prov anordnade av både SKK (well SSRK) och typ Jaktretrieverklubben sedan? Finns det några nackdelar med en dubbelregistrering, förutom att man inte får ta med kennelnamnet till SKK?

Ping @Lona @lady_vip ? Någon annan?

Hörrni!
SJR-registrerad hund, dvs hund registrerad i Svenskt Jakthundsregister. Hur fungerar det med dubbelregistrering i SKK? Är det några konstigheter att starta på prov anordnade av både SKK (well SSRK) och typ Jaktretrieverklubben sedan? Finns det några nackdelar med en dubbelregistrering, förutom att man inte får ta med kennelnamnet till SKK?

Ping @Lona @lady_vip ? Någon annan?
Noll koll, jag gissar att SKK kan svara på din fråga

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 522
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka