Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju just det. De som faktiskt är sjåpiga eller har "måndagsexemplar" brukar vara dom som tar åt sig mest när man blir anklagad för det ;)

Jag förstår bara inte hur man orkar ta allt så negativt.. Varför direkt utgå från att en människa menar något dåligt? Det var bara en fråga.

För att måndagsexemplar är något negativt? Självklart att man ska få ifrågasätta, men det behöver inte skrivas så otrevligt.

Det är ju just det. De som faktiskt är sjåpiga eller har "måndagsexemplar" brukar vara dom som tar åt sig mest när man blir anklagad för det ;)

Jag förstår bara inte hur man orkar ta allt så negativt.. Varför direkt utgå från att en människa menar något dåligt? Det var bara en fråga.
Jag känner samma sak.

Dessutom älskar man ju inte sin hund mindre för att den är ett "måndagsex" och jag hade utan tvekan kunnat uttrycka mig så om mina egna djur.

Alltså, Otis är ju definitivt ett måndagsex, men jag ser inte det som något negativt. Tråkigt att han är det, absolut, men han är ju en hund med en hel del brister, framförallt fysiskt, och ett måndagsex är ju något som har just lite brister utöver det vanliga.

Jag älskar ju honom som en tok ändå :heart

Jag känner samma sak.

Dessutom älskar man ju inte sin hund mindre för att den är ett "måndagsex" och jag hade utan tvekan kunnat uttrycka mig så om mina egna djur.

Sägs det å ett skämtsamt vis så har jag inget problem med att få hunden kallad både det ena och det andra. Jag gillar precis som du säger hunden varken mer eller mindre. Men när det verkar direkt otrevligt så är det inte så konstigt att man reagerar.

Sen kan det vara så att det var menat på ett annat vis än vad det verkar. Men uppenbarligen så tyckte inte alla att det var ett roligt skämt.

Jag kan inte tala för någon annan men handlar det inte i första hand om skilda uppfattningar om hur man uttrycker sig civiliserat och respektfullt? Inte huruvida man tar åt sig eller ej.

Edit: Ville få med det med skilda uppfattningar

Idag ska jag nog försöka åka ner till klubben och träna lite. Tänkte köra uppletande, apport och öva platsliggning.
....
..... Om jag orkar. Det har varit rätt intensivt på senaste tiden och jag är fortfarande inte riktigt frisk.

Ska till närmsta klubben och träna i eftermiddag. Hoppas vädret blivit bättre då, just nu regnar det lite till och från samt blåser en del.

RAW-bilderna ser ofta lite annorlunda ut jämfört med JPEG. Men de ska inte ändra sig helt :p

De ändrade sig HELT. Vilket jag nu har panik över för jag har lovat att skicka minst en bild till uppfödaren idag :cry::cry:

Går ju inte när bilden är helt blå eller grön. Vet inte varför jag experimenterade med RAW just den gången det BEHÖVDE fungera fläckfritt.

De ändrade sig HELT. Vilket jag nu har panik över för jag har lovat att skicka minst en bild till uppfödaren idag :cry::cry:

Går ju inte när bilden är helt blå eller grön. Vet inte varför jag experimenterade med RAW just den gången det BEHÖVDE fungera fläckfritt.
Har du bilderna kvar i kameran så är det ju bara att ladda ner dom igen o så låta bli att leka med dom.

Du kan inte ladda upp ett exempel så jag får se? Måste ju ha blivit nå knas med inställningar? Hade du koll på bilderna under tiden du fotograferade, såg de ok ut då? Ser de fortfarande knas ut på skärmen i kameran?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 525
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka