Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaccinerat valpen idag och passade på att svänga in om djuraffären och köpa Mush. Hon uppförde sig exemplariskt på båda ställena, sa inte ett ljud när hon blev stucken. Nu är hon utslagen i soffan och jag antar att jag kan förvänta mig att hon är lite hängig imorgon?

Hörrni!
SJR-registrerad hund, dvs hund registrerad i Svenskt Jakthundsregister. Hur fungerar det med dubbelregistrering i SKK? Är det några konstigheter att starta på prov anordnade av både SKK (well SSRK) och typ Jaktretrieverklubben sedan? Finns det några nackdelar med en dubbelregistrering, förutom att man inte får ta med kennelnamnet till SKK?

Ping @Lona @lady_vip ? Någon annan?
Antar att du frågat @squarepants (som jag för övrigt saknar uppdateringar med bilder från, här på buke alltså :D)?

Vaccinerat valpen idag och passade på att svänga in om djuraffären och köpa Mush. Hon uppförde sig exemplariskt på båda ställena, sa inte ett ljud när hon blev stucken. Nu är hon utslagen i soffan och jag antar att jag kan förvänta mig att hon är lite hängig imorgon?
Har aldrig märkt av att någon av våra hundar blivit hängig efter vaccinering.

Hörrni!
SJR-registrerad hund, dvs hund registrerad i Svenskt Jakthundsregister. Hur fungerar det med dubbelregistrering i SKK? Är det några konstigheter att starta på prov anordnade av både SKK (well SSRK) och typ Jaktretrieverklubben sedan? Finns det några nackdelar med en dubbelregistrering, förutom att man inte får ta med kennelnamnet till SKK?

Ping @Lona @lady_vip ? Någon annan?

Gud vad bra att du frågar detta, satt själv under eftermiddagen och pratade med en kollega som precis varit hos en jaktlabbeuppfödare och hälsat på då hon söker valp (en sån där "röd" labbe :love:) men där uppfödaren sa att min kollega kunde registrera den i SKK själv sedan? Bad henne i alla fall kolla upp det så hon inte står med en "blandras" sen.

Gud vad bra att du frågar detta, satt själv under eftermiddagen och pratade med en kollega som precis varit hos en jaktlabbeuppfödare och hälsat på då hon söker valp (en sån där "röd" labbe :love:) men där uppfödaren sa att min kollega kunde registrera den i SKK själv sedan? Bad henne i alla fall kolla upp det så hon inte står med en "blandras" sen.
Vad märkligt, det är inte mitt inlägg ändå citeras jag :)

WP_20161005_12_21_45_Pro_zpspjzum7hh.jpg

WP_20161005_12_23_51_Pro_zpsbo04dbgl.jpg

Tror ni han duger till utställning nu? Kanske kan efteranmäla till nån nu när han är har "massa" :angel:

Fy vad ont det gör i hjärtat. Min sambo hittade en hundvalp på ett hundhem som han blivit förälskad i. Men det är ju inte ett bra läge att ta hem en till hund just nu. :cry: Så nu kan jag inte låta bli att tänka på valpen.

Nu blev jag ju nyfiken - vad för hundhem ?

Hundar utan hem tror jag att det var, så det är ju t.om. en irländsk hund och jag vill inte ens importera en hemlös hund när det redan finns hemlösa hundar här om man nu ska ta en omplacering/adoptera eller vad det nu än kallas. Men det skulle väl bli sambons hund. Det är någon setterblandning, så det skulle kunna bli världens kaos.

Hundar utan hem tror jag att det var, så det är ju t.om. en irländsk hund och jag vill inte ens importera en hemlös hund när det redan finns hemlösa hundar här om man nu ska ta en omplacering/adoptera eller vad det nu än kallas. Men det skulle väl bli sambons hund. Det är någon setterblandning, så det skulle kunna bli världens kaos.
Hur kan man bli kär i en hund man inte har träffat?

Hur kan man bli kär i en hund man inte har träffat?

Han har blivit kär i hundens utseende och det faktum att det är en valp. Karlar. :cautious:
Jag blir ju gråtfärdig för minsta lilla och kan inte ens titta på hemlösa hundar, så på mig gör det ont i hjärtat att bara tänka på det.

Tänk på läskiga inälvsparasiter och hur mycket stress en sån resa innebär för en liten valp istället :p

Det ska jag tänka på, samt hålla för öronen när han pratar om hemlösa valpar. :cautious: Det blir ju såklart ingen sådan valp. Men jag är så sjukt blödig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
197
· Visningar
9 460
Senast: Nordthor
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka