Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är någon mer som är nyfiken på hur det fungerar med dubbelregistrering i SJR och SKK:

Pratade med SKK (SSRK) nyss och det ska inte vara några problem alls :) Man skickar med stamtavlan från SJR tillsammans med en ifylld blankett (samma som för importer) till SKK, betalar in typ 650 pix och sedan är det klart. Hunden tappar sitt kennelprefix. Den enda begränsningen som kan bli är att hunden inte har möjlighet att bli internationell jaktchampion. Denna begränsningen blir endast om hunden får helt blanka papper, dvs om hundarna i stamtavlan från SJR inte finns i SKKs rullar.

Ping @Malibu_Stacy :)

Ugh, det här med att stå i kö hos uppfödare alltså. Har bara stått i kö hos en men tänk om det blir en flopp och därmed ingen valp för oss? Kanske är lika bra att ställa sig i kö hos flera samtidigt. Fast det känns lite märkligt.
Så tycker jag inte du ska känna. Det hör till "spelets regler" att man gör så.
Det finns ju ingen garanti för att det blir en valp och ofta har ju köparen planerat sin vardag rätt ingående för att kunna ta hem en valp. Finns det då flera intressant kullar på gång tycker jag det är rätt självklart att man köar även där :)

HUR lange tar det innan en normal valp blir rumsren? :arghh: Min lilla ackelpotta bajsade glatt pa golvet framfor mig och at snabbt upp det igen.:yuck: Han ar nu 4 manader ... vid den aldern var bada tjejerna i stort sett helt rumsrena. De sa inte alltid till att de behovde ga ut, men om jag slappte ut dem med lagom mellanrum sa gjorde de vad de skulle ute. Och valde alltid att inte bajsa inne. :crazy:

HUR lange tar det innan en normal valp blir rumsren? :arghh: Min lilla ackelpotta bajsade glatt pa golvet framfor mig och at snabbt upp det igen.:yuck: Han ar nu 4 manader ... vid den aldern var bada tjejerna i stort sett helt rumsrena. De sa inte alltid till att de behovde ga ut, men om jag slappte ut dem med lagom mellanrum sa gjorde de vad de skulle ute. Och valde alltid att inte bajsa inne. :crazy:
4 mån är nog rätt tidigt. Sigge var rumsren vid 5 mån, Stoja först vid 8. Det var nog mest kiss inte dock, inte bajs. Men hon åt det ute istället :yuck:

Mina brukar vara rumsrena vid 3-4mån ålder med passning.
Om han käkar bajs kan du ge honom ananas av någon anledning blir skiten inte så god längre.

Sååå olika :) Mina shar-pei var rumsrena vid max senaste 12 veckors ålder. Dom höll sig hellre flera timmar än gick ut i regn redan då :)
Mina heeler - tja, 5 månader får jag räkna med.....vissa 6 månader ;)

Morran blev också rumsren vid ca 3-4 mån ålder, men det är väl det enda som har gått smärtfritt o andra sidan :meh:

Just nu har vi ett rejält bakslag i ensamträningen då han tuggar sönder allt möjligt, allt från möbler till pannlampor som han på något sätt lyckas få ner från köksbänken. Jag vet inte om det beror på att han blir uttråkad eller om den är separationsångest... Är han ute själv på tomten (inhägnad givetvis) så bryr han sig inte det minsta :confused:

Min hund har bitit av en bit av en tand. Jag upptäckte det nyss men eftersom hon har varit hos mina föräldrar en vecka vet jag inte riktigt när det hände...

Är det här något jag borde åka in till veterinären med direkt? Eller kan det vänta till veckan?
Jag märker inte av att hon har ont men jag litar inte riktigt på det ;) .

img-5551

Senast ändrad:
Ska byta över till färskfoder åt min valp och tänkte kolla om ni har några tips på om jag bör fasa in det genom att blanda ut med torrisar eller om jag helt enkelt ska byta rakt av? :)

Min hund har bitit av en bit av en tand. Jag upptäckte det nyss men eftersom hon har varit hos mina föräldrar en vecka vet jag inte riktigt när det hände...

Är det här något jag borde åka in till veterinären med direkt? Eller kan det vänta till veckan?
Jag märker inte av att hon har ont men jag litar inte riktigt på det ;) .
Direkt behöver du nog inte åka men ring imorgon och fråga hur bråttom veterinären anser det vara. När jag upptäckte att min tik slagit av en tand fick jag en tid hos veterinären 3 dagar efter att det upptäcktes. Sen tog det ytterligare 1,5 vecka innan vi fick tid hos tandläkaren. Det enda som märktes på min tik var att hon undvek kamp i vissa föremål med mig.

Ja jag ska ringa och höra imorgon men jag misstänker att det kan vara svårt att få tid samma dag.

Jag försökte få med en bild i mitt inlägg men jag har tydligen glömt hur man för?
Jag upplever inte att man ser pulpan iaf,det är bara vitt men ev två nyanser av vitt.

Känslan när alla tikvalpar är tingade i en kull där det är flera månader kvar tills löp :arghh: Vill så sjukt gärna ha valp från den kullen, kommer högst troligen bli små stjärnor allihopa :love:

Blir ledsen på hur få uppfödare som faller mig i smaken :(

Känslan när alla tikvalpar är tingade i en kull där det är flera månader kvar tills löp :arghh: Vill så sjukt gärna ha valp från den kullen, kommer högst troligen bli små stjärnor allihopa :love:
Det är ju inte omöjligt att omständigheterna har förändrats för någon som tingat en tik, när valparna väl kommit. Förlora inte hoppet :)

Det är ju inte omöjligt att omständigheterna har förändrats för någon som tingat en tik, när valparna väl kommit. Förlora inte hoppet :)
Det ska till en himlans tur å mina vägnar för att jag ska kunna få en tilvalp därifrån. Lät som om halva Sverige tingat tik från den kullen.. Men jag lär fortsätta hoppas. :o

Har kollat in varenda kennel flera gånger om, finns typ bara en till kennel som kanske har planer som faller mig i smaken :(

Mina brukar vara rumsrena vid 3-4mån ålder med passning.
Om han käkar bajs kan du ge honom ananas av någon anledning blir skiten inte så god längre.

Ananas fungerar inte. Allt tre far det da de alskar ananas sa jag toppar maten med det for alla tre trots att det inte hjalper. :eek:

Tjejerna var helt rumsrena vid 12 veckors alder ... den har lilla elandet har inte ens funderat pa det fast han ar 4 manader nu :arghh: Jag vet att han kan, han gar inte i sovrummet eller i bilburen utan skriker "bloody murder" om han maste ga, sa han KAN halla sig, han maste bara fatta att man inte alls gar innomhus.:cautious:
Det vore trevligt att kunna ta fram mattorna igen. Jag saknar mina mattor.:meh: Och det vore annu battre om ackelpottan inte at upp sitt bajs.:yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
195
· Visningar
9 422
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka