Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var hos robust i veckan och dubbelkollade så att våra måttbeställda burar passar i bilen. Nästa vecka ska dom vara klara och jag längtar! Blir två helburar i vår bil med fällda baksäten. Utrymmingsdörrar mellan burarna, en dörr vid varje bildörr i baksätet och så en vanlig dörr i bakluckan. Får hoppas på att hundarna inte blir sura över burarna. :cautious:

Vi fick in en riesenschnauzer och en leonberger i en Toyota Carina halvcombi för en massa år sen utan att fälla ner säten, nu åkte vi bara en kort bit men ändå :D. Så nog borde det gå ;)

Haha :D
Ska vi åka längre turer så kommer vi använda den stora bilen men funderar på en liten, billig bil som andra bil. Vi får helt enkelt åka och prova om hon får plats :p

Jag var hos robust i veckan och dubbelkollade så att våra måttbeställda burar passar i bilen. Nästa vecka ska dom vara klara och jag längtar! Blir två helburar i vår bil med fällda baksäten. Utrymmingsdörrar mellan burarna, en dörr vid varje bildörr i baksätet och så en vanlig dörr i bakluckan. Får hoppas på att hundarna inte blir sura över burarna. :cautious:

Vad har ni för bil? :)

Min älskade varg har dåligt hjärta :cry: Han slutade äta då de åkte in med honom och upptäckte att hjärtat var på upphällningen. Med medicin blev han piggare, och åt (:up:), men det är nog bara en tidsfråga ändå tyvärr :(

Hoppas medicinen kan ge honom livskvalitén den tiden han har kvar iaf, men känns så jäkla tungt :cry:

Fick tagit en kisserunda med honom igårkväll. När jag tyckte det var lagom att vända hemåt fortsatte han bestämt åt det hållet vi brukar gå :love: (första gången han lämnade min sida på hela promenaden), så vi fick gå en bit till :heart

Min älskade varg har dåligt hjärta :cry: Han slutade äta då de åkte in med honom och upptäckte att hjärtat var på upphällningen. Med medicin blev han piggare, och åt (:up:), men det är nog bara en tidsfråga ändå tyvärr :(

Hoppas medicinen kan ge honom livskvalitén den tiden han har kvar iaf, men känns så jäkla tungt :cry:

Fick tagit en kisserunda med honom igårkväll. När jag tyckte det var lagom att vända hemåt fortsatte han bestämt åt det hållet vi brukar gå :love: (första gången han lämnade min sida på hela promenaden), så vi fick gå en bit till :heart
:cry::heart

En Renault Clio Sport tourer, köpte den innan jag köpte hund. :meh: Burarna blir 70x97 i liggyta (tror jag att det blev). Maximal höjd då vi kör utan tak på burarna och galler så högt det går.

Vi har haft bildiskussioner länge nu och äntligen köpte vi en Toyota Hilux som maken velat ha länge. Vi har haft inkomstbortfall i 1,5 år pga föräldraledighet så det har inte varit aktuellt att dra på oss billån innan men nu så :p Men som sagt det är en stor, dyr bil så den andra bilen behöver vara billig att äga och helst billig i inköp också. Skulle gärna ha en Toyota till av något slag eftersom maken jobbar på Toyota och har därför tänkt byta bort våra två Saab 9-5 or. Försöker kolla på olika möjligheter :D

Vi har haft bildiskussioner länge nu och äntligen köpte vi en Toyota Hilux som maken velat ha länge. Vi har haft inkomstbortfall i 1,5 år pga föräldraledighet så det har inte varit aktuellt att dra på oss billån innan men nu så :p Men som sagt det är en stor, dyr bil så den andra bilen behöver vara billig att äga och helst billig i inköp också. Skulle gärna ha en Toyota till av något slag eftersom maken jobbar på Toyota och har därför tänkt byta bort våra två Saab 9-5 or. Försöker kolla på olika möjligheter :D

Skrev helt fel ang. mått på burarna. Hur snurrig får man vara.

Rollos bur blir ca. 94 cm hög på högsta stället. 92 cm bred och 78 cm lång.
Tontos bur blir ca. 74 cm hög på högsta stället. 96 cm bred och 65 cm lång.
Lite udda blev det när man fäller baksätena. :p

Jag kommer köpa en Caddy nästa år för att få plats med tre hundar samtidigt, men det är lika bra att ha burar i lillbilen med. :) Nu har vi ju bara två så jag tror att dom kommer åka fint i dom här burarna!
Vår bil har än så länge varit billig att äga. Drar väldigt lite disel och är supertrevlig. Blir väl en annan historia när den börjar gå sönder. ;)

Skrev helt fel ang. mått på burarna. Hur snurrig får man vara.

Rollos bur blir ca. 94 cm hög på högsta stället. 92 cm bred och 78 cm lång.
Tontos bur blir ca. 74 cm hög på högsta stället. 96 cm bred och 65 cm lång.
Lite udda blev det när man fäller baksätena. :p

Jag kommer köpa en Caddy nästa år för att få plats med tre hundar samtidigt, men det är lika bra att ha burar i lillbilen med. :) Nu har vi ju bara två så jag tror att dom kommer åka fint i dom här burarna!
Vår bil har än så länge varit billig att äga. Drar väldigt lite disel och är supertrevlig. Blir väl en annan historia när den börjar gå sönder. ;)

Caddy är smart och vi har tänkt den tanken också. Men vi har barn också så det måste få plats två barnstolar också :p

Ett annat krav jag har är drag. Har hästar som jag kör titt som tätt. Hiluxen funkar ju såklart men jag vill inte att vi sa behöva planera för vem som ska vilken bil beroende på vad vi ska göra utan båda bilarna ska funka till hund, barn och hästtransport! :D

I dag ar Princess Diva och Lillen billiga. :rage:
Princess Diva noterade i gar kvall att Tate hade fatt sin leksak som hon atrar mer an nagot annat pa jorden. Hon lag i sovrummet och "grat" (det later verkligen som om hon grater) i flera timmar mitt i natten for att fa ga ut och ta leksaken. :banghead: Hon hade garna fatt den om det inte var for det faktum att hon ater upp saker och ting ... och den LATER dessutom.:cautious:
Tala om focus. Hon sag den i gar kvall och vaknade straxt efter midnatt och satte igang. Jag kunde fa henne att sluta pipa ... for 5 minuter i taget, men sedan borjade hon om igen.:banghead:

I morse fick Tate spel i TV rummet medan jag tittade pa orkanen pa TV och forsokte lista ut hur familj och vanner i dess kurs har det.:rage: Han kastade sig over min stickning for det nya barnbarnet som ar pa vag och fastnade med foten i garnet, :banghead: vickade hela sido bordet vid soffan och mitt kaffe akte ut over hela golvet. :rage: Hade det inte varit for att det fanns mer kaffe, och att Diva sover sott nu nar jag ar vaken:cautious: hade jag sakert redan satt ut annonsen for nagon att komma och hamta dem.:grin:

2 timmars betydligt mer harmonisk promenad idag (fast fortfarande väldigt speedad Stoja lös) med mer lösspring. Bokade in playdate för henne på söndag också, i kombination med lydnadsträning.

Idag har vi varit på viltspårskurs! Milou hälsar att klöven är det bästa som finns men att det är väldigt mycket att tänka på när man ska leta upp den :D:p
2hpu9a8.jpg

2hpu9a8.jpg

Efter frukost tog vi flocken och gick upp till sjön några kilometer här i från. Underbart att se hundarna strosa runt, pyssla med sitt, leka och bada. Det är så härligt med en flock!
Valparna börjar fatta grejen med vatten nu och Criga blev helt förhäxad av att stå och blåsa ut luft men nosen under vatten ("koka kaffe"):D

I morgon ska jag, Calibra och ev Skägget gå med i en hundpromenad till förmån av Rosa bandet i Uddevalla. Bra miljöträning, motion och en donation för ett viktigt syfte (förlorade min mor i bröstcancer) på en och samma gång :up:
Sambon skulle också gått med så vi fick med oss alla hundarna men han ska hjälpa en av valpköparna (fast hunden är 5 år nu) med lite finslipning på spår.

Om någon känner för att låna en jycke och gå med så har jag några att undvara:D

Med risk för att verka tjatig, men min hund alltså! :love:

Idag har vi varit på kurs (jaktapportering) och han är så himla himla bra! Inte för att han alltid gör det jag ber om, men han vill verkligen och försöker. Dessutom har han slutat stresskälla när han ser andra apportera och han ligger snällt kvar och väntar på platskommando när andra hundar är ute och söker precis bredvid honom (pch jag springer runt som en yr höna för att försöka fotografera)

Dock har han sina egna idéer och tyckte att söket var skitdumt så när han väl hade hittat en dummy sa han helt enkelt att han hade fått nog och traskade iväg med dummyn i munnen och svansen i vädret, med mig småspringande efter. Han vet iaf hur en underhåller resten av kursen :angel: (och eftersom vi varken ska tävla eller vara med på jakt så får han göra lite hur som, så länge det är ofarligt och han känner sig nöjd med tillvaron)

Nu är det en mycket nöjd och trött hund som ligger vid mina fötter och snarkar tillsammans med sin älskade snögubbe :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
195
· Visningar
9 389
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka