Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slänger in frågan här också!

Jag behöver namnhjälp :D
Främst korta, engelska namn.
De jag tänkt på är:
Todd (passar ju extra bra eftersom det betyder fox och valpen har färgen fox red)
Alfie
Lloyd
Cliff
Floyd
Oliver

men jag är även öppen för andra, korta namn. Gillar verb som namn, t ex.

Shoot :D
När jag hade en Tod här på kollo så slogs jag av att det är ett väldigt bra hundnamn. Distinkt, lätt att säga och lätt att variera. Helt klart ett av mina favoritnamn!

De jag tänkt på är:
Todd (passar ju extra bra eftersom det betyder fox och valpen har färgen fox red)
Alfie
Lloyd
Cliff
Floyd
Oliver

Jag gillar Todd! :D

När jag hade en Tod här på kollo så slogs jag av att det är ett väldigt bra hundnamn. Distinkt, lätt att säga och lätt att variera. Helt klart ett av mina favoritnamn!

Jag gillar Todd! :D

Det lutar faktiskt åt Todd just nu :D Jag gillar det skarpt, det är snabbt, enkelt att uttala, inga jobbiga R för en smålänning som jag...

Ladda, Otis och Todd. Passar fint ihop också :D

Har varit och provat burar igen, vi har en krånglig konstruktion som ska byggas med två helburar, varav en blir tvådelad för att få mer takhöjd så det är lite pyssel. :)

Ursäkta armageddon av hundhår. :cautious::meh: Aldrig mer en Dalmatiner. (Dammsög rent för tre veckor sedan. :banghead:)

yOJnPXD.jpg

De jag tänkt på är:
Alfie
Lloyd
Cliff
Floyd
Oliver

Todd var jättefint! :up:

Har fått avliva vår katt idag.. Skittufft men rätt beslut.. :cry:

Så skönt att ha Ruffe här som tröstar en och sen blir det kurs i regnet ikväll som kommer skingra
tankarna.. :(:heart

Vad ska jag göra med skithunden som inte äter NÅGONTING i matväg?? Nu har han inte ätit på snart två dagar och visar totalt noll intresse för mat. Ser ut som att han blir "äcklad" av den. Äter annat, så ja. Hur tusan ska jag få i hon mat??? han fungerar inte att lura i, dvs ha något gott på - antingen äter han bara de eller inget alls.

Vad ska jag göra med skithunden som inte äter NÅGONTING i matväg?? Nu har han inte ätit på snart två dagar och visar totalt noll intresse för mat. Ser ut som att han blir "äcklad" av den. Äter annat, så ja. Hur tusan ska jag få i hon mat??? han fungerar inte att lura i, dvs ha något gott på - antingen äter han bara de eller inget alls.
Strunta i att ge nåt annat, om hunden är frisk i övrigt. Annars lär den sig att det lönar sig att matvägra, för man får godare.
Prova färskfoder annars, dvs byta om du har torrfoder tex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 358
Senast: KesoNeso
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka