Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ananas fungerar inte. Allt tre far det da de alskar ananas sa jag toppar maten med det for alla tre trots att det inte hjalper. :eek:

Tjejerna var helt rumsrena vid 12 veckors alder ... den har lilla elandet har inte ens funderat pa det fast han ar 4 manader nu :arghh: Jag vet att han kan, han gar inte i sovrummet eller i bilburen utan skriker "bloody murder" om han maste ga, sa han KAN halla sig, han maste bara fatta att man inte alls gar innomhus.:cautious:
Det vore trevligt att kunna ta fram mattorna igen. Jag saknar mina mattor.:meh: Och det vore annu battre om ackelpottan inte at upp sitt bajs.:yuck:

Funkar det inte med ananas så kan det vara kalkbrist, kanske läge för att köpa.

Ananas fungerar inte. Allt tre far det da de alskar ananas sa jag toppar maten med det for alla tre trots att det inte hjalper. :eek:

Tjejerna var helt rumsrena vid 12 veckors alder ... den har lilla elandet har inte ens funderat pa det fast han ar 4 manader nu :arghh: Jag vet att han kan, han gar inte i sovrummet eller i bilburen utan skriker "bloody murder" om han maste ga, sa han KAN halla sig, han maste bara fatta att man inte alls gar innomhus.:cautious:
Det vore trevligt att kunna ta fram mattorna igen. Jag saknar mina mattor.:meh: Och det vore annu battre om ackelpottan inte at upp sitt bajs.:yuck:

Jag har hört ett annat tips, som kanske är värt att prova om valpen äter sin egen skit. En nypa vanlig bakjäst i maten ska göra skiten äcklig. Tydligen det bästa tipset enligt vissa, men hur det fungerar vet jag inte - mina valpar har aldrig käkat eget bajs utan bara andras :D

Alltså, min lilla pumi. Han går ut i hallen, bökar runt, kommer travandes med en sko och lägger sig på mattan för att gnaga. Jag byter skon mot en minibit skinka från min macka. Det dröjer några minuter och jag är distraherad, då kommer han travandes med en ny sko för att lägga sig på mattan. Och sen en gång till. Alltså, han tränar mig så löjligt bra; hämta sko, få nåt gott av matte :rofl: Efter tredje gången satte jag ett kompostgaller för hallen :angel: Idag blir det nån form av rejäl hjärngympa för honom...

Jag har hört ett annat tips, som kanske är värt att prova om valpen äter sin egen skit. En nypa vanlig bakjäst i maten ska göra skiten äcklig. Tydligen det bästa tipset enligt vissa, men hur det fungerar vet jag inte - mina valpar har aldrig käkat eget bajs utan bara andras :D

TACK! Det ska genast provas! :D

Känslan när alla tikvalpar är tingade i en kull där det är flera månader kvar tills löp :arghh: Vill så sjukt gärna ha valp från den kullen, kommer högst troligen bli små stjärnor allihopa :love:

Blir ledsen på hur få uppfödare som faller mig i smaken :(

Misströsta inte, det kan gå hela vägen ändå! När jag hälsade på hos Lasses uppfödare var alla valpar tingade utom en, en tik med fel hårlag så hon var ändå inte aktuell för mig och det visste både uppfödare och jag när jag kom dit. Men jag ville träffa föräldrar och släkt, och se hur valparna var, och bekanta mig med uppfödaren. Tror valparna var runt 5-6 veckor då. Efter ett par timmars prat kom det fram att det faktiskt kunde bli en hane till mig, för det var ett par som fortfarande inte helt hade bestämt sig, och hon undrade om jag i så fall skulle vara intresserad. Givetvis! Vi kom väldigt bra överens (och gör det fortfarande), jag gissar att det egentligen fanns fler intresserade. När jag så var hemma igen och kvällen kom hörde hon av sig, det fanns en hanvalp över till mig då paret hade tackat nej. Det kan alltså gå ändå! :up:

@Fisherling
Det behöver inte vara kört för det.

De som köpte Cobra stod som 4:a i kö på första tiken som gick tom och ville ställa sig i kö på nästa kull, men det ville de andra med.

Men en hoppade av under resans gång då hen hittade en annan kombo, en ändrade sig till hane istället och vips så stod de 2:a. Sen blev det bara en tik att sälja!
Men den som stod först i kön ville inte tinga Cobra förens hen träffat henne. Och vi ville inte hålla på en valp i fyra veckor som sen kanske inte blev köpt när det fanns flera jättebra köpare till den, så då gick erbjudandet över till paret som stod 4:a från början.
Och det är vi väldigt tacksamma för, för under tiden har vi sett att magkänslan vi hade för dessa stämde. De är urtrevliga och har gett Cobra ett jättefint hem och liv :)

Åh, tack för att ni försöker hålla mitt hopp uppe :rofl: Jag kommer försöka hålla kontakt, ska fråga om jag inte kan få komma förbi och träffa mamman någon gång och få ställa en massa frågor.

Det skulle nog krävas ett smärre underverk för att det ska bli en tik till mig, men jag ska väl inte ge upp hoppet helt :D

Tassbandage, vilket elände? Igår skulle det bytas, men han hann tappa det innan jag ens hann tänka på det. Så bara att sätta dit ett nytt. Satt i några timmar. Max. Tappade den, la på ett nytt som satt tills vi gick ut på promenad då både påsen jag hade över och tassbandaget lossnade.
La ett nytt som faktiskt suttit kvar sen dess. Men jag är så rädd att jag sätter det för hårt istället? Men satte det ju säkert för löst innan.
Och vad ska jag ha på så det inte blir blött? Plastpåsar kasar ju bara ner eller går hål i.

Tassbandage, vilket elände? Igår skulle det bytas, men han hann tappa det innan jag ens hann tänka på det. Så bara att sätta dit ett nytt. Satt i några timmar. Max. Tappade den, la på ett nytt som satt tills vi gick ut på promenad då både påsen jag hade över och tassbandaget lossnade.
La ett nytt som faktiskt suttit kvar sen dess. Men jag är så rädd att jag sätter det för hårt istället? Men satte det ju säkert för löst innan.
Och vad ska jag ha på så det inte blir blött? Plastpåsar kasar ju bara ner eller går hål i.
Strumpa över plastpåsen.

Är det helt korkat att tro att man får plats med 30 kg hund i skuffen på en ny Toyota Yaris? UTAN att behöva fälla sätena för det ska få plats två bilstolar också.

Jag har sagt hela tiden att det aldrig kommer gå! Men maken är inte helt övertygad.

Silvertejp!
Det körde vi med när ungtiken skar upp tassen.
La det utanpå plastpåsen som en toffel vid utevistelse och klippte av det när vi kom in.

Veterinär idag. Känns otroligt jobbigt och jag känner mig så j*vla dum i huvudet på ren svenska. Varför, varför, varför valde jag att utsätta mig för detta. Samtidigt kan jag inte riktigt ångra mig, fast jag ångrar mig. :(

Fridolf och jag skulle ha startat på en jätteskojig cup i helgen. Årets sista tävlingschans för oss, med en kul domare och jättekul startfält. Tror ni inte att han lyckades göra nått med en tå när han jobbade igår? Bara att stryka oss och besviket spendera helgen i soffan istället :(

Tån verkar inte direkt öm vid palpering eller böjprovokation, men jag ser att han aktar den lite och han slickade lite på den på kvällen. Ingen hälta, så jag är inte orolig för framtiden, men jag vill verkligen inte utsätta honom för påfrestningen av en tvådagarstävling.

Jäkla skit, så besviken jag är nu :(

Har försökt filma lite av Tinjas repertoar av tricks och kommandon här ute på landet. Det blåser halv storm och kamerans batteri laddade ur rekordsnabbt, men lite lyckades jag filma iallafall. Får klippa ihop det senare.

Barnsockiplast.

Tråkiga besked? :(
Inte egentligen, jag tror bara att det börjat sjunka in vad det verkligen innebär med en allergisk hund. Jag har nog varit lite naiv och trott att det kommer ordna sig, hennes allergi är ju mild jämfört med vissa andra hundars. Och jag slår mig väl lite i huvudet för att jag faktiskt valde att ta med henne hem från första början, det är så dumt helst när man nyss förlorat en hund i en kronisk sjukdom. Vad tänkte jag. :(

Men så älskar jag henne, massor. Hon passar oss alldeles fantastiskt, hon är så jäkla glad och rolig och gör mitt liv bättre. Det är svårt att känna att man trots det ångrar sig, i alla fall lite grann.

Är det helt korkat att tro att man får plats med 30 kg hund i skuffen på en ny Toyota Yaris? UTAN att behöva fälla sätena för det ska få plats två bilstolar också.

Jag har sagt hela tiden att det aldrig kommer gå! Men maken är inte helt övertygad.
Vi fick in en riesenschnauzer och en leonberger i en Toyota Carina halvcombi för en massa år sen utan att fälla ner säten, nu åkte vi bara en kort bit men ändå :D. Så nog borde det gå ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
195
· Visningar
9 422
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka