bollen__
Trådstartare
Jag har uppladningsbara, köpte för typ 40 spänn på ebayKör ni bara engångs så länge dem håller eller har ni dem uppladdningsbara?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har uppladningsbara, köpte för typ 40 spänn på ebayKör ni bara engångs så länge dem håller eller har ni dem uppladdningsbara?
Jag har uppladningsbara, köpte för typ 40 spänn på ebay
Jag har den i runt gummi. Har olika färger så jag kan se vilken hund som är vilken i mörkret. Men blått ljus syns bäst.Är det dem i bara runt gummi eller dem i tyg som man klipper till lampgummit på??
Ser ut som en finsk lapphund på din avatar? Är det det så förstår jag att du känner dig uppgiven ibland..Kom precis hem från ett långt diskussions- och träningstillfälle med en suuuuperbra hundpsykolog som är så himla bra och härlig och fått mig att se min hund med helt nya ögon efter att ha känt mig lite smått uppgiven och otillräcklig i 1,5 år. Älskade fluff! Så himla väl investerade pengar, jag ska banne mig göra en sån här grundlig hundutredning med alla hundar jag kommer äga...!
Bokade även in oss på en kurs i viltspår, det ska bli SÅ kul och spännande! Pepp!!
Vilken härlig uppdatering @Tonto Måste vara en mardröm att ha en hund som inte äter
Ser ut som en finsk lapphund på din avatar? Är det det så förstår jag att du känner dig uppgiven ibland..
Jag med, efter att ha läst shopping-tråden här på HundJag använder uppladdningsbara halsband från eBay för ca 30 kr styck. Går att klippa till önskad längd och syns från låååååångt håll och även från alla håll eftersom det är ljus i hela slingan förutom där själva knappen och laddningsuttaget är.
Haha! Jag med!Jag med, efter att ha läst shopping-tråden här på Hund
Det är ju iaf en stor fördel! Jag har också en lappis.. som precis har kommit in i trotsåldern.Det stämmer bra, men jag har ju i alla fall sluppit att känna mig uttråkad...
Jag förstår mig inte på Otis.
Han har någon form av reaktion på skott, men jag skulle inte säga att det är rädsla. Mer.. misstänksamhet?
Om jag släpper ut honom på ett sök och skjuter ett skott när han är typ 20m bort så kommer han tillbaka till mig. Inte i full fart direkt, men joggar tillbaka till mig. Lite sänkt i kroppsspråket.
Efter detta är det svårt att få honom att söka ut igen, han gör lite lugnande signaler (nosar på marken t ex), men kan t ex lägga sig ner och vila. Upplevs som avslappnad.
Efter en stund söker han ut igen.
Han fick godkänt på skottmomentet på jaktprovet i lördags, men han var lite tveksam till att söka ut efteråt även då.
Man släpper dem på ett sök i skogen, och de söker ut. När de är ca 25m från skytt och förare så skjuter man ett skott. Då kom Otis tillbaka till mig, och sökte sedan ut igen. Nytt skott. Han kom tillbaka till mig igen och gav sig inte iväg omedelbart. Efter en kort stund går han ut till skytten och fortsätter förbi, slår en lov runt. Jag kallar in honom och kopplar när han är tillbaka.
Skotten är det sista man testar för dagen, just för att eventuella rädslor tenderar att komma fram när de är riktigt trötta. Skottmomentet kördes vid 15-tiden, och då hade vi varit igång med provet hela dagen, sedan 06.45.
Om jag skjuter med honom i närheten, typ bara 2-3m bort, får jag ingen större reaktion - han studsar till lite men backar inte undan. Han kommer villigt fram till mig direkt efteråt.
I morse sköt jag ett skott när han åt sin frukost, han reagerar på ljudet (rycker till) men fortsätter äta. När jag ska stoppa i en ny får jag i en tom, och står och fipplar lite med den innan jag fattar att jag tagit en tomhylsa. Under den tiden går han från platsen, är lite sänkt i kroppspråket och lite spänd (i mina ögon tydligt berörd). När jag ber honom följa med mig tillbaka så gör han villigt det (efter att ha kollat matresterna som jag spillde ut där jag har kameran ) , och jag skjuter en smäll när han bara är några meter ifrån. Kallar honom till mig och han kommer (lite avvaktande?) med viftande svans.
Det är ingen skillnad om Ladda är med (som på filmen nedan) eller om han är ensam.
(vänligen bortse från min utstyrsel med mjukisar, gummistövlar och hörselkåpor )
Vad tror ni?
Han är ju uppenbarligen berörd på något vis. Han är rätt ovan vid skott, eftersom jag inte ens haft en tanke på att träna det Det brukar liksom aldrig vara några problem. Jag sköt ett par smällar innan provet (vilket han inte reagerade på), två skott på provet, och sedan kanske 8-10 skott nu efteråt med apportkastaren.
Det är ju iaf en stor fördel! Jag har också en lappis.. som precis har kommit in i trotsåldern.