Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en sväng på BHK på "Öppen träning" med småtjejerna. Första gången för Criga som innan bara varit med på klubben.
Sambo och jag tränade lite på var sitt håll. Nyttigt för de två som är som ett lim ihop.
Lilla Criga blir mer och mer lik sin mor Mamma Mu. Numera går hon under smeknamnet Mini-Mu :p
.

Ligger hemma med feber :turd: Måste hämta bilen från verkstaden:turd: Enda sättet att komma dit är att först ta tåget och sen bussen :turd:

Så jag gör något positivt av det och tar med hunden för lite påfyllning av lokaltrafikåkning :up:

Stolt över tjockisen. Han skötte sig exemplariskt :love: Det enda som stör mig är att folk verkar tro att han är nån sorts buss maskot som man får/måste klappa innan man går av bussen :meh:

Fråga, ni som använder blinka ljus på halsbanden (eller vad jag nu ska kalla det) när det är mörkt, vad använder ni? Tittade in på Arken Zoo och blev ju inte jätte i paddla över deras utbud. Dem såg mest ut som såna halsband man brukar få på rave partyn och liknande...

Stolt över tjockisen. Han skötte sig exemplariskt :love: Det enda som stör mig är att folk verkar tro att han är nån sorts buss maskot som man får/måste klappa innan man går av bussen :meh:

Fråga, ni som använder blinka ljus på halsbanden (eller vad jag nu ska kalla det) när det är mörkt, vad använder ni? Tittade in på Arken Zoo och blev ju inte jätte i paddla över deras utbud. Dem såg mest ut som såna halsband man brukar få på rave partyn och liknande...
Jag använder Rukka Visible LED halsband. Spännbart tyghalsband. Har tre inställningar - fast ljus, långsamt blinkande och snabbt blinkande. Jag har det gula och är supernöjd! Det är ett helt år gammalt nu och fungerar lika bra som när jag köpte det :D

Undrar en sak och tänkte att jag kan ställa frågan här för den förtjänar nog inte riktigt en egen tråd. :D

Så den lilla svarta löper så det är ett veritabelt blodbad här hemma de stunder jag inte plågar den stackars hunden med att sätta på henne ett tikskydd och då far hon istället runt som en skållad råtta och kastar sig mot väggar, i sängen och soffan.

I vilket fall, mupphunden (som är kastrerad) tycker att hon luktar väldigt, väldigt gott. Det är inga problem när de vilar och tar de lugnt men så snart de är mer aktiva (inne eller ute) så vill han gärna vara där för att slicka och jucka vilket inte uppskattas när hon inte börjat höglöpa. Innan han blev kastrerad ville han jucka på i princip allt och alla, även om han föredrog tikar framför hanhundar. Detta blev mycket bättre efter kastreringen och nu juckar han bara som en slags överslagshandling (sällan) eller när han träffar på en löpande tik som är extra snygg (det brukar främst vara korthåriga hundar; kamphundsblandningar och labradorer står högt i kurs medan ex. schäfertikar är helt ointressanta även när de löper). Jag promotar inte kastrering, det var bara lite bakgrundsinformation och här kommer frågan.

I dagarna har hon, antar jag i alla fall, börjat höglöpa. Hon viker undan svansen och ställer upp sig med rumpan vid mupphundens ansikte och nu, nu tycker han att hon är äckligast i världen. Han vänder bort blicken och när hon insisterar morrar han och tycker att hon ska flytta sig. Frågan är alltså, är det fel på min hund? Om han inte vore just hund skulle jag säga att han hade ett madonna/hora komplex och bara är intresserad när hon håller på sig men han är ju just hund. Är detta vanligt?

Jag använder Rukka Visible LED halsband. Spännbart tyghalsband. Har tre inställningar - fast ljus, långsamt blinkande och snabbt blinkande. Jag har det gula och är supernöjd! Det är ett helt år gammalt nu och fungerar lika bra som när jag köpte det :D
Jag hade en sån liten sak man fick gratis med en foder säck, och den var väl bra men man sådan den ju bara om han hade den sidan av halsbandet mot en. Nu när den gått sönder så vill jag ha nåt bättre mer heltäckande.

Ska titta på dessa :)

Jag hade en sån liten sak man fick gratis med en foder säck, och den var väl bra men man sådan den ju bara om han hade den sidan av halsbandet mot en. Nu när den gått sönder så vill jag ha nåt bättre mer heltäckande.

Ska titta på dessa :)
Konstigt, eftersom spännet väger mer så hänger det alltid nedåt för mig, så att jag alltid kan se halsbandet lysa oavsett vinkel.

Jag använder uppladdningsbara halsband från eBay för ca 30 kr styck. Går att klippa till önskad längd och syns från låååååångt håll och även från alla håll eftersom det är ljus i hela slingan förutom där själva knappen och laddningsuttaget är.

Konstigt, eftersom spännet väger mer så hänger det alltid nedåt för mig, så att jag alltid kan se halsbandet lysa oavsett vinkel.
Kedjan i halvstrypen väger ungefär lika mkt som *lampan* så den ligger lixom på vars en sida. Har försökt att sätta den vid halsen i kedjan men då åkte den av.

Iaf nu vil jag ha ett som går hela vägen runt. Använder du ditt som halsband också eller den är bara till för ljuset sas???

Kedjan i halvstrypen väger ungefär lika mkt som *lampan* så den ligger lixom på vars en sida. Har försökt att sätta den vid halsen i kedjan men då åkte den av.

Iaf nu vil jag ha ett som går hela vägen runt. Använder du ditt som halsband också eller den är bara till för ljuset sas???
Kedjan? Mitt halsband har ingen kedja. Det är ett ställbart halsband med spänne. Här är det jag har.

Jag använder det som vanligt halsband också.

Kom precis hem från ett långt diskussions- och träningstillfälle med en suuuuperbra hundpsykolog som är så himla bra och härlig och fått mig att se min hund med helt nya ögon efter att ha känt mig lite smått uppgiven och otillräcklig i 1,5 år. Älskade fluff! Så himla väl investerade pengar, jag ska banne mig göra en sån här grundlig hundutredning med alla hundar jag kommer äga...! :love: :up:

Bokade även in oss på en kurs i viltspår, det ska bli SÅ kul och spännande! Pepp!! :D

Jag menade min som jag använde innan, det var en sån jag satte i hundens befintliga halsband som har kedja.

Såg nu att det nog kunde missuppfattas :o

Jag använder uppladdningsbara halsband från eBay för ca 30 kr styck. Går att klippa till önskad längd och syns från låååååångt håll och även från alla håll eftersom det är ljus i hela slingan förutom där själva knappen och laddningsuttaget är.
Har samma.
Men billigast jag har hittat är för 130:- stycket!! (På eBay)
Men de är överlägsna alla andra modeller och värda en hundring mer också :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 775
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka